Nie chce ci się więcej ćwiczyć, a do osiągnięcie upragnionej wagi brakuje niewiele? Dowiedz się, jak nie przechodząc na restrykcyjną dietę możesz schudnąć 1 kg w bardzo krótkim czasie

Tylko dobrze zbilansowana dieta i zdrowy tryb życia pozwoli ci cieszyć się szczupłą i zgrabną sylwetkę. Jeśli jednak nie masz czasu na dodatkowe, intensywne treningi, a marzy ci się zrzucenie niewielkiej ilości zbędnych kilogramów, jest kilka sposobów, aby bez żadnego nakładu pracy osiągnąć ten cel. Kluczem jest przyspieszenie metabolizmu i działania wpływające na naszą motywację.
Swoje działanie papryczka zawdzięcza kapsaicynie Swoje działanie papryczka zawdzięcza kapsaicynie Fot. 123RF

Ostre przyprawy do wszystkiego

Kobieca strona Gazeta.pl - Polub nas!

Ostre przyprawy pobudzają metabolizm. Wystarczy dodawać szczyptę chili lub ostrej papryki (około 1/4 małej łyżeczki) do każdej potrawy, aby zrzucić 1 kg w ciągu zaledwie 12 dni.

Naukowcy z Uniwersytetu w Tasmanii udowodnili to badając właściwości kapsaicyny, która jest odpowiedzialna za ostrość papryki. Substancja ta przyspiesza metabolizm, a co za tym idzie przyczynia się do szybszego spalania tłuszczu.

Ćwiczenia kalisteniczne można wykonywać także w domu. Ćwiczenia kalisteniczne można wykonywać także w domu. fotolia

Sport o poranku i na czczo

Codzienny trening wykonuj jeszcze przed śniadaniem. Nie tylko pobudzi cię to lepiej od najmocniejszej kawy, lecz także pobudzi twój metabolizm. Trening z pustym żołądkiem podnosi hormon wzrostu, który wspomaga spalanie tłuszczu.

Pamiętaj, że po ćwiczenia musisz zjeść lekki, ale bogaty w węglowodany i białko posiłek. W ten sposób uda ci się stracić 1 kg w 10 dni.

zielona herbata zielona herbata Fot. Shutterstock

Magiczne właściwości zielonej herbaty

Holendrzy z uniwersytetu w Utrechcie przyjrzeli się zawartości zielonej herbaty. Jeden ze składników, galusan epigallokatechiny, w połączeniu z kofeiną wzmaga utlenianie tłuszczy i przyspiesza przemianę materii aż o jedną piątą. Dwie filiżanki tego naparu dziennie już zdziałają cuda. Dzięki nim stracisz 600 kalorii w tydzień. A to oznacza, że w 14 dni zrzucisz około 1 kg.

Łosoś Łosoś Shutterstock

Jedz tłusto, ale tylko o poranku

Kaloryczne, tłuste śniadanie zmniejszy codzienną dawkę kalorii nawet o 15 proc. Jeśli więc nie wyobrażasz sobie poranku bez treściwego posiłku, to bardzo dobrze rokuje w twoim planie odchudzania. Wybieraj jednak tłuszcze zdrowe dla serca - na przykład łososia czy awokado. Tłusto nie znaczy niezdrowo.

Dzięki takim śniadaniom uda ci się pozbyć 1 kg w ciągu zaledwie 20 kg.

Domowy peeling z cynamonem Domowy peeling z cynamonem Shutterstock

Cynamon do słodkości

Jeśli nie możesz obejść się bez słodyczy, wybieraj te, do których możesz dodać cynamon. Ta przyprawa idealnie pasuje do domowych ciast - szarlotki czy drożdżowych bułeczek. Już pół łyżeczki cynamonu dziennie pomoże spalić ci dodatkowy 1 kg wagi w ciągu miesiąca.

Waga
Waga Fot. Shutterstock

Każdego dnia stawaj na wadze

To zadziwiające, ale codzienne ważenie pozwoli ci schudnąć nawet 2 dodatkowe kilogramy w ciągu miesiąca. Specjaliści od żywienia z uniwersytetu w Kolorado udowodnili, że codzienny pomiar wagi wpływa na naszą motywację, a tym samym skrupulatniej pilnujemy diety i nie podjadamy między posiłkami. Chcemy, a wskazówka wagi każdego dnia pokazywała choć minimalny spadek masy ciała.

Ważne jest jednak, aby naprawdę przestrzegać narzuconej sobie diety. Jeśli będziemy łamać postanowienia, codzienne ważenie może przynieść odwrotny skutek. Widząc, że nie chudniemy zniechęcimy się i łatwo poddamy.

Spaceruj dla zdrowia Spaceruj dla zdrowia shutterstock

Codzienny krótki spacer

Już 20 minut spaceru po każdym obiedzie sprawi, że schudniesz 0,5 kg w ciągu tygodnia. Nie musisz przy tym przechodzić na żadną dietę, wystarczy, że będziesz jeść zdrowo i nie zwiększysz swoich porcji.

Menopauza sprzyja bezsenności. Menopauza sprzyja bezsenności. Fot. VOISIN/PHANIE / EAST NEWS

Sen to podstawa

Im więcej śpisz, tym... mniej jesz. Naukowcy z uniwersytetu w Chicago wyliczyli, że każda dodatkowa godzina snu to aż o 200 zjedzonych kalorii w ciągu dnia. Ten nieoczywisty, ale jakże łatwy i przyjemny sposób stracisz 1 kg w ciągu 40 dni.

Więcej o:
Komentarze (2)
Nie chce ci się więcej ćwiczyć, a do osiągnięcie upragnionej wagi brakuje niewiele? Dowiedz się, jak nie przechodząc na restrykcyjną dietę możesz schudnąć 1 kg w bardzo krótkim czasie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • tergukjbvcfsyrt8y9joikl

    Oceniono 8 razy 8

    1. Dodawaj 1/4 małej łyżeczki chilli do każdego dania (-1 kg w 12 dni). | Gdyby to była prawda miałbym już ujemną wagę.
    2. Trening przed śniadaniem + lekki posiłek bogaty w węglowodany w białko (-1 kg w 10 dni). | Szacując średni czas treningu na 60 min, niektórzy musieliby wstawać przed piątą. [:
    3. Dwie filiżanki zielonej herbaty dziennie (-1 kg w 14 dni). | A to akurat mógłbym wypróbować.
    4. Zamiast kalorycznego, tłustego obiadu - takie śniadanie (-1 kg w 20 kg - tak napisali). | A potem cały dzień chodzić głodnym?
    5. Pół łyżeczki cynamonu dziennie (-1 kg w miesiąc). | Jakoś mało skuteczne.
    6. Codzienne ważenie (-2 kg w miesiąc) - tylko jeśli przestrzegamy diety, bo inaczej wpadniemy w depresję.
    7. 20 min po każdym obiedzie (-1 kg w 14 dni). | Brzmi interesująco.
    8. Dłużej śpij - każda godzina snu to 200 mniej kcal zjedzonych w ciągu dnia.(-1 kg w 40 dni na każdą dodatkową godzinę)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX