Skuteczne składniki odchudzające w diecie. Sprawdź, czy je znasz i czy ich używasz!

Zastanawiasz się, jak poprawić wygląd figury i zgubić kilka kilogramów? Często wystarczą drobne, ale trwałe zmiany w zakupie podstawowych produktów. Sięgnij w sklepie po składniki stymulujące proces odchudzania. Dzięki nim poprawisz swój metabolizm i sprawisz, że pozbywanie się tkanki tłuszczowej będzie bardziej efektywne.
Fot. morguefile.com Fot. morguefile.com Ostrość zmusza organizm do spalania większej liczby kalorii, aby utrzymać odpowiednią temperaturę ciała. (Fot. morguefile.com)

Naturalne spalacze tłuszczu

Kobieca strona Gazeta.pl - Polub nas!

Natura jest genialnym dietetykiem. Stworzyła całą gamę roślin, które wpływają na proces termogenezy organizmu. Oznacza to, że po zjedzeniu produktów zawierających bezwonną substancję zwaną kapsaicyną, np. papryczki chili albo posypaniu kanapki pieprzem kajeńskim wyczuwalne jest charakterystyczne ciepło.

- Ostrość zmusza organizm do spalania większej liczby kalorii, aby utrzymać odpowiednią temperaturę ciała. To z kolei powoduje spadek masy. Dodatkowo kapsaicyna ma właściwości zmniejszające apetyt - wyjaśnia Agnieszka Owczarek, psychodietetyk i ekspert marki Noble Health.

Fot. morguefile.com Fot. morguefile.com By błonnik spełniał swoje funkcje powinien być jedzony w odpowiednich ilościach, około 25-30 g dziennie, czyli równowartość czterech łyżek kaszy gryczanej. (Fot. morguefile.com)

Dłużej najedzona

Podjadanie i napady głodu to jedne z najczęstszych przyczyn przerywania diety. Warto wybierać warzywa bogate w błonnik, bo zapewnia on uczucie sytości na dłużej. Błonnik doskonale wchłania wodę i pęcznieje w żołądku, dzięki czemu pozwala minimalizować uczucie tzw. wilczego głodu. Do tego nie dostarcza kalorii, reguluje pracę jelit i wspomaga proces wydalania zbędnych produktów przemiany materii.

- By błonnik spełniał swoje funkcje powinien być jedzony w odpowiednich ilościach, około 25-30 g dziennie, czyli równowartość czterech łyżek kaszy gryczanej, trzech suszonych śliwek lub trzech łyżek otrąb żytnich - dodaje Owczarek.

Produkty lub suplementy bogate w błonnik, np. glukomannan najlepiej popijać dużą ilością wody. Wtedy spełni swoją funkcję w 100%.

Zobacz: 8 korzyści wynikających z biegania. Sprawdź, czy znasz je wszystkie!

Fot. morguefile.com Fot. morguefile.com Naukowcy z Brazylii udowodnili, że zielona herbata działa jak turbo uzupełnienie codziennej diety i treningów (Fot. morguefile.com)

Odchudzająca zielona herbata

Naukowcy z Brazylii udowodnili, że zielona herbata działa jak turbo uzupełnienie codziennej diety i treningów. To za sprawą składników aktywnych, głównie katechin EGCG zawartych w "małej zielonej", które biorą udział w większości procesów powiązanych z odchudzaniem - poprawiają metabolizm, podnoszą efektywność ćwiczeń i przyspieszają spalanie tłuszczu.

Zobacz: Jak przywrócić figurę sprzed ciąży? Poznaj BuggyGym - fitness dla mamy z dzieckiem!

Po przebadaniu różnych grup kobiet uprawiających sport, okazało się, że te, które regularnie piły zieloną herbatę schudły najwięcej, a ich tempo metaboliczne wzrosło. Żeby zaczerpnąć z naparu to, co najlepsze, trzeba parzyć herbatę 3-4 minuty w temperaturze około 80 stopni. Bez dodatku cukru!

Fot. Noble Health/Agnieszka Owczarek Fot. Noble Health/Agnieszka Owczarek Zielony jęczmień jest bogatym źródłem witamin, enzymów i składników mineralnych. (Fot. Noble Health/Agnieszka Owczarek)

Zielony jęczmień na widelcu

Zielona trawa jęczmienna od kilku sezonów bije rekordy popularności. I słusznie, ponieważ młode pędy to prawdziwe antidotum na współczesne choroby. Zielony jęczmień jest bogatym źródłem witamin, enzymów i składników mineralnych. Posiada ich kilkukrotnie więcej niż szpinak.

- Za sprawą dużej zawartości chlorofilu świetnie odkwasza organizm i oczyszcza go z nagromadzonych toksyn. Witaminy z grupy B i potas wspierają spalanie węglowodanów, a solidna dawka błonnika przyspiesza uczucie sytości i reguluje pracę układu pokarmowego - tłumaczy ekspert i zaleca zakup jęczmienia w formie proszku do rozpuszczenia z wodą albo w postaci suplementów diety, np. Provital Activ+.

Fot. pixabay.com Fot. pixabay.com Dobrym źródłem chromu są ryby, jaja, produkty zbożowe i owoce morza. (Fot. pixabay.com)

Poskramiacz słodyczy - chrom

Każdy z nas ma w organizmie około 6 mg tego pierwiastka. Zadaniem chromu jest regulacja poziomu glukozy we krwi. Pobudza trzustkę, dzięki czemu produkuje ona insulinę. Wpływa na metabolizm i obniżenie poziomu cholesterolu.

Co więcej, chrom może pomóc podczas diety odchudzającej, kiedy dopada nas niepohamowana ochota na zjedzenie czegoś słodkiego. Chrom utrzymuje na stałym poziomie stężenie cukru we krwi, które jest odpowiedzialne za niekontrolowane napady apetytu. Co warto jeść, żeby utrzymać poziom tego pierwiastka na odpowiednim poziomie? Dobrym źródłem chromu są ryby, jaja, produkty zbożowe i owoce morza.

Kobieca strona Gazeta.pl - Polub nas!

Więcej o:
Komentarze (2)
Skuteczne składniki odchudzające w diecie. Sprawdź, czy je znasz i czy ich używasz!
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • dietmap pl

    Oceniono 1 raz 1

    Czasami w diecie jest tak rzeczywiście. Mianowicie nie trzeba zmieniać całego sposobu żywienia aby schudnąć. Wystarczy niewielka zmiana małych rzeczy, czasem nawet przez nas nieuświadomionych a efekt jest widoczny po zaledwie kilku tygodniach! :) Na prawdę warto więc się postarać! :)

  • ania8-1

    0

    4 na 5, czyli ok ;) najlepiej n\ja k te składniki są ekologiczne, brak chemii w jedzeniu-brak w organizmie. duży wybór ekologicznej żywności mogę polecić z bio-kraina.pl

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX