5 owoców, które powodują wzdęcia. Jak dbać o płaski brzuch nie eliminując ich z diety?

Pierwszą grupę winowajców wzdęć stanowią suszone owoce. Te znajdziemy w kompocie, keksie i innych deserach. Jak uniknąć nieprzyjemnych objawów ubocznych i których owoców unikać w trosce o swój brzuch?

Suszone owoce

Suszone owoce, a w szczególności śliwki, nasze babcie stosowały głównie jako środek przeczyszczający. I choć można stosować jej spożycie zgodnie z tą własnością, śliwki oraz inne suszone owoce, mogą spowodować, że poczujemy się jak balon. Wszystko przez gęste włókna i dużą dawkę fruktozy, zawartą w suszonych morelach, daktylach, figach i śliwkach. Mało kto wie, że to właśnie te ostatnie, są najbogatszym źródłem sorbitolu, czyli alkoholu cukrowego dodawany do gumy do żucia. Strawienie go zajmuje organizmowi naprawdę dużo czasu.

Aby ograniczyć wzdęcia związane ze spożywaniem suszonych śliwek, podczas zakupów warto wybierać produkty, do których nie dodano dodatkowej porcji cukru. Podczas spożycia, jednorazową porcję należy ograniczyć do maksymalnie 5 suszonych śliwek w jednym posiłku.

Jabłka Jabłka FRANCISZEK MAZUR

Jabłka

Jabłka, ze względu na wysoką zawartość błonnika i przeciwutleniaczy, są jednymi z najlepszych owoców do utraty wagi. Ale może to być również jeden z najgorszych wyborów pod względem odczuwanego dyskomfortu. Jeśli masz problemy z trawieniem naturalny cukier owocowy zawarty w jabłkach, czyli fruktoza, mogą powodować powstawanie gazów.

Jabłka można jeść unikając nieprzyjemnych skutków ubocznych. W jednym posiłku jedz jedynie pół jabłka, łącząc przekąskę z kojącym dla brzucha bananem albo w sałatce ze szpinakiem i orzechami.

gruszki gruszki fot. Shutterstock

Gruszki

Po zjedzeniu słodkiej i chrupiącej gruszki masz poczucie, że przybrałaś jej kształt? Winna jest znów wysoka zawartość fruktozy i sorbitolu. Ponadto, zawartość błonnika może być kłopotliwa, jeśli twój układ pokarmowy jest wrażliwy, a ty dodatkowo masz tendencję do zbyt szybkiego spożywania posiłków. Średnia gruszka ma prawie trzy razy więcej błonnika niż 30 gram rodzynek.

Jeśli kochasz gruszki, dodawaj je do sałatki owocowej z arbuza i melona. Obecność tych owoców naturalnie podziała jak moczopędnie, a więc oczyszczająco, kojąc obrzęk brzucha.

wiśnie wiśnie Fot. Shutterstock

Wiśnie

Wiśnie, obfite w Wysoki w przeciwutleniacze ochronne i wspomagające spalanie tłuszczu, antocyjany są cukierki i pigułki odchudzające w jednym. Zawierają jednak sporą dawkę fruktozy, z którą znów, możesz mieć problem.

Sposób na ten problem? Spożywaj wiśnie w towarzystwie malin, truskawek, albo jagód. Możesz też popijać przekąskę wodą, najlepiej z odrobiną soku z cytryny, który poprawi trawienie.

Wysoki w przeciwutleniacze ochronne i antocyjanów spalanie tłuszczu , wiśnie są cukierki i diet pill natury w jednej osobie - chyba że masz problemy z trawieniem fruktozy . Jeśli zdarzy ci się być w tej nieszczęsnej grupy , porcja tego owocu może masz uczucie jak pani Pac-Man . Pakować również znaczną ilość brzydkie żołądka pęcznienie alkoholu cukrowego.
Beat wzdęć

Przekąska na maliny, truskawki lub jagody w tym samym czasie . Jagody " wysoka zawartość wody będzie przeciwdziałać wiśni " właściwości brzuch balonem . Albo gonić przekąskę z wzdęcia - odpędzania detox wody . Owoce takie jak cytryny i jagody zmniejszyć wzdęcia i dodatkowy płyn trawienie błonnika .
brzoskwinie brzoskwinie Fot. Shutterstock

Brzoskwinie, nektarynki, morele

Bogate w błonnik i cukry, pomarańczowe owoce mogą powodować wzdęcia. Powód? Często spożywamy je z puszek, suszone lub jako część deserów.

Jeśli mamy wybór, zawsze wybierajmy świeże brzoskwinie i nektarynki zamiast tych z puszki,  unikajmy też suszonych moreli.

Więcej o: