Przekąski a typ sylwetki. Sprawdź, co możesz jeść w zależności od figury

13.03.2017 11:35
Szybko przybierasz na wadze? A może wręcz przeciwnie, od lat próbujesz bezskutecznie przytyć? Zobacz, jaki prezentujesz rodzaj sylwetki i dopasuj do niego przekąski, po które możesz sięgać.
1 Znając swój typ sylwetki, możemy dopasować przekąski, które nam służą Znając swój typ sylwetki, możemy dopasować przekąski, które nam służą graf: Arkadiusz Gadaliński

Przekąski a typ sylwetki. Sprawdź, co możesz jeść w zależności od figury

Szybko przybierasz na wadze? A może wręcz przeciwnie, od lat próbujesz  bezskutecznie przytyć? Zobacz, jaki prezentujesz rodzaj sylwetki i dopasuj do niego przekąski, po które możesz sięgać.

ektomorfikgraf: Arkadiusz Gadaliński

Ektomorfik - smukła sylwetka

Typowy ektomorfik to osoba o szczupłej sylwetce, wąskich ramionach, wąskich biodrach, długich, szczupłych kończynach. Niska waga u tych ludzi wynika z naturalnie szybkiej przemiany materii. Wydawałoby się, że ektomorficy mogą jeść wszystko, na co przyjdzie im ochota. Otóż nie. Duża ilość niezdrowych, cukrowych przekąsek oraz fast foodów w perspektywie czasu będzie skutkować pogorszeniem stanu zdrowia i samopoczucia. Wraz z wiekiem ich ciało może przybierać na wadze, obrastając w tłuszcz w najbardziej newralgicznych miejscach: w okolicach brzucha, bioder.

Przekąski dla ektomorfika powinny być wysokowęglowodanowe lub węglowodanowo-białkowe z zawartością zdrowych tłuszczów.

Przykładowe przekąski dla ektomorfika:

- baton zbożowo-orzechowy oblany miodem

- owsianka z bakaliami, miodem/dżemem domowej roboty

- chleb żytni z masłem orzechowym

- koktajle owocowo-warzywne z kaszą jaglaną lub płatkami owsianymi/żytnimi oraz orzechami

2 endomorfik endomorfik graf: Arkadiusz Gadaliński

Endomorfik - tendencja do tycia

Endomorficy to osoby masywne z tendencją do tycia. Z racji na szybkie przybieranie na wadze muszą bardzo dbać o swoją dietę.

Mimo że typowy endomorfik boryka się z niską przemianą materii, nie może diety radykalizować. W jego codziennym menu powinny znaleźć się węglowodany, białko oraz tłuszcze. Endomorficy, jeśli chcą utrzymać odpowiednią wagę, muszą zminimalizować spożycie cukrów prostych. Powinni skupić się na przekąskach białkowych, niskowęglowodanowych oraz zawierających zdrowe tłuszcze.

Przykładowe przekąski dla endomorfika:

- serek wiejski lub jogurt naturalny z niewielką ilością płatków owsianych/żytnich oraz ziaren słonecznika lub pestek dyni

- zielone koktajle na bazie mleka krowiego lub sojowego z dodatkiem owoców

- jajko (gotowane lub jajecznica)

- garść orzechów

3 mezomorfik mezomorfik graf: Arkadiusz Gadaliński

Mezomorfik - sylwetka wyrzeźbiona/muskularna

Ciało mezomorfika jest szczupłe, z wyraźnie zarysowanymi mięśniami i niskim poziomem tkanki tłuszczowej. Osoby te mają stosunkowo szerokie ramiona, wąską talię oraz biodra. Typ częściej spotykany u mężczyzn niż u kobiet.

Mezomorficy nie tyją tak łatwo, jak endomorficy, ale muszą kontrolować liczbę spożywanych kalorii. Ich dieta powinna składać się w 40 proc. z węglowodanów, 30 proc. z białek, 30 proc. z tłuszczów.

Przykładowe przekąski dla mezomorfika:

- zielone koktajle warzywno-owocowe z dodatkiem mleka roślinnego lub krowiego

- owsianka z bakaliami i orzechami

- kanapka z chleba żytniego i masła orzechowego

- batonik zbożowo-orzechowy

- jogurt naturalny z płatkami owsianymi lub żytnimi oraz pestki dyni

4 typ mieszany typ mieszany graf: Arkadiusz Gadaliński

Typ mieszany

Rzadko spotyka się "czystych" mezomorfików, endomorfików czy ektomorfików. Większość z nas to typy mieszane, z dominującymi cechami poszczególnych rodzajów sylwetek. Pozostaje nam czerpać z powyższych porad i być otwartym na modyfikacje. Warto obserwować swój organizm i bez względu na typ sylwetki dbać o jakość produktów, które spożywamy.

Ponadto nie warto się łudzić, że bez aktywności fizycznej uda nam się nie tylko zachować szczupłe ciało, lecz także zdrowie i dobre samopoczucie.

Komentarze (2)
Przekąski a typ sylwetki. Sprawdź, co możesz jeść w zależności od figury
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • fidelitka

    Oceniono 14 razy 6

    Jeść należy o stałych porach, 2 lub 3 normalne posiłki dziennie. I między nimi ŻADNYCH przekąsek, jogurtów, ciastek, owoców, koktajli, słodzonych napojów. Odczucia głodu nie trzeba od razu zbijać, człowiek potrzebuje przerw od jedzenia dla dobrej gospodarki insulinowej. Bez ciągłego przekąszania problem tycia nie istnieje, morfik nie morfik.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX