18+
Uwaga!

Ta strona zawiera treści przeznaczone wyłącznie dla osób dorosłych

Mam co najmniej 18 lat. Chcę wejść
Nie mam jeszcze 18 lat. Wychodzę

Co zrobić, żeby twój seks był lepszy? Uprawiaj więcej sportu. Naukowcy podają, ile ćwiczyć, aby mieć udane życie seksualne

Seks - chcesz jeszcze więcej i jeszcze lepiej? Zacznij zatem regularnie ćwiczyć. Naukowcy podają, jaka ilość aktywności fizycznej tygodniowo jest potrzebna, aby polepszyć satysfakcję ze swojego życia seksualnego.

Chcesz mieć lepszy seks i czerpać większą satysfakcję z życia seksualnego? To uprawiaj więcej sportu.  Regularny wysiłek fizyczny ma bowiem bardzo dobry wpływ nie tylko na nasz wygląd i zdrowie, ale również na jakoś życia seksualnego. Dotyczy to zarówno kobiet, jak i mężczyzn.

Co zrobić, żeby twój seks był lepszy? Ćwicz regularnie

Regularne ćwiczenia aerobowe korzystnie wpływają na serce i cały układ krwionośny. Dzięki nim krew lepiej i sprawniej przepływa w całym ciele. Dotyczy to również ukrwienia organów płciowych.

Wszystko, co wspiera układ sercowo-naczyniowy, będzie również wspierać reakcje seksualne mężczyzn i kobiet. Zatem im bardziej sprawny przepływ krwi, tym lepsze pobudzenie

- tłumaczy seksterapeutka, Laura Berman.

Sprawny przepływ krwi przekłada się na jakość pożycia i satysfakcję z życia seksualnego. W jaki sposób? U kobiet wpływa na lepsze nawilżenie narządów płciowych oraz na ich większą wrażliwość na stymulację. U mężczyzn zaś na sprawniejszą erekcję.

Ile powinieneś ćwiczyć, żeby twój seks był lepszy? Podpowiadamy

Eksperci z Centers for Disease Control and Prevention zalecają minimum 150 minut ćwiczeń tygodniowo o umiarkowanej intensywności bądź też 75 minut intensywnej aktywności. Jako przykład podają szybki spacer, jazdę na rowerze, bieganie, grę w koszykówkę oraz w piłkę nożną.

Najnowsze badania opublikowane w Journal of Sexual Medicine sugerują, że zwiększenie ilości i intensywności ćwiczeń aerobowych może poprawiać sprawność seksualną, a także polepszać wytrzymałość podczas seksu. Co więcej, może również zwiększać pożądanie i dotyczy to zarówno kobiet, jak i mężczyzn. 

Mężczyźni, którzy biegali 4,5 godziny tygodniowo, mieli o 23 procent mniejsze prawdopodobieństwo zaburzeń erekcji. Zaś kobiety, które biegały w tym samym tempie, potrzebowały o pół godziny mniej takiego wysiłku tygodniowo, aby zmniejszyć u siebie prawdopodobieństwo wystąpienia zaburzeń seksualnych o 30 procent. Jak widać, regularna aktywność fizyczna lepiej wpływa na życie seksualne kobiet niż mężczyzn. U nich bowiem rezultaty są nieco bardziej widoczne.

Źródlo: CNN

Więcej o: