Reklama nowego energetyka: zdrada, stringi i golizna. A odpowiedź producenta nie lepsza: Kobiety kochają testosteron

Nikt nie wie, jak smakuje, ale wszyscy go znają. Tak w skrócie można opisać "Zbója", czyli nowy energetyk, który kampanią reklamową bazującą na epatowaniu nagimi kobietami "pobudził" internautów. Głównie do ostrej krytyki.

Nowy na rynku energetyków napój "Zbój" nie może narzekać na brak popularności. Wystarczyły cztery krótkie spoty z serii "Z życia Zbója", by o marce zrobiło się naprawdę głośno. Niekoniecznie jednak w pozytywnym sensie.

"Da ci moc na całą noc"

Każda z reklam bazuje na tym samym - nagiej albo półnagiej bohaterce, koniecznie z dużym biustem i równie imponującymi ustami. Żadna z pań nie może się oprzeć sile energetyka.

Wystarczy, że mężczyzna trzyma puszkę w dłoni, a bohaterki spotów chętnie zaciągają go do domu, zrzucają z siebie ręcznik i ochoczo godzą się na zdradę partnera. Zgodnie z przekazem "Zbój" ma nawet moc "uratowania" zamroczonego alkoholem męskiego bohatera od zainteresowania się nieatrakcyjną kobietą, czyli taką, która ma rozmazany makijaż i potargane włosy.

Kampanii towarzyszą wzmacniające przekaz hasła - "Da ci moc na całą noc" czy "Kobiety wiedzą, co dobre". Sądząc po zostawianych przez nie komentarzach na temat spotów, jednak nie wiedzą, bo przeważają w nich głównie opinie - delikatnie mówiąc - negatywne.

Sądziłam, że tak agresywnie uprzedmiotawiający wizerunek kobiety zaginął gdzieś w garażach mechaników samochodowych lat 90.
Żenujące reklamy dla wąsatych Włodków i ich Halyn
Tragedia. Te reklamy chyba robili w garażu. To jest nie tylko seksizm, to zbrodnia przeciwko estetyce!

"Od spodu słychać Zbója"

Wtórują im mężczyźni, którzy poczuli się zażenowani sposobem, w jaki w reklamie zostały ukazane kobiety:

Działają tylko na prostacki margines... prostacką część... no dobra, prostacką większość
Myślałem że reklama Tygrysa osiągnęła dno, jednak od spodu słychać Zbója
 

Wśród komentujących przeważa negatywne nastawienie do spotów, choć wiele osób zwraca uwagę na to, że po prostu nie czuje się przedstawicielem grupy docelowej konsumentów, do których reklama powinna trafić.

Znaleźli się też tacy, którym chętne i roznegliżowane panie od "Zbója" przypadły do gustu. I dają temu wyraz w mało wybrednych wypowiedziach, jak "A ja właśnie kupię Zbója i może zar***am taką d***czkę".

W związku z żywą reakcją Polaków na kontrowersyjne spoty reklamowe nowego energetyka, o komentarz w tej sprawie poprosiliśmy producenta napoju, firmę Mr Corp z Krakowa. Oto odpowiedź firmy:

Nie od dziś wiadomo, że kobiety kochają testosteron. Zbój Energy Drink to siła witalna, która dodaje energii i pobudza zmysły. Żyjemy w czasach, w których kobiety mają wolny wybór, są mądre, piękne i przedsiębiorcze. I tak samo jak mężczyźni kochają seks. Żadna z nich nie musi biernie czekać, aż znajdzie ją książę z bajki. To one, kobiety, podejmują decyzję, jak zostało to pokazane w stworzonych na potrzeby reklamy odcinkach "Z życia Zbója". Zbój pozostanie zbójem z wszystkimi jego przymiotami i nic tego nie zmieni.
Jako producenci bardzo ubolewamy, że autorzy artykułów oraz niektórych wulgarnych komentarzy stereotypowo oceniają całą sytuację oraz szufladkują aktorki grające w reklamie.
Dodatkowo pojawiające się treści o tym, jakoby kampania marki Zbój pojawiła się po wydarzeniach związanych z marką Tiger są nieprawdziwe. Kampania Marki Zbój realizowana jest już od paru miesięcy.

Odniesienia do konkurencji, czyli marki Tiger, to pokłosie skandalu, który wybuchł po opublikowanej przez nią reklamy z okazji obchodów rocznicy Powstania Warszawskiego. Tiger został ostro skrytykowany za slogan o "chrzanieniu tego, co było"  wzmocniony środkowym palcem z zawiązaną kokardką.

CZYTAJ WIĘCEJ >> Środkowy palec Tigera na 1 sierpnia. Firma przeprasza, a Muzeum Powstania proponuje lekcję

Zobacz też:

Bulwersująca kampania GIS-u. "Ofiara gwałtu jest głupią dziewczyną, bo nie pilnowała drinka?"

"Zostawcie lajka i pomóżcie ślicznotkom dostać staż". Konkurs bikini miał wyłonić stażystkę w elektrowni

Dlaczego przechwalamy się na temat seksu? Seksuolog: "Kiedy mężczyzna się przechwala, to jest brany za bardziej atrakcyjnego. Kiedy kobieta - traktuje się ją jako puszczalską"

Więcej o:
Komentarze (59)
Reklama nowego energetyka: zdrada, stringi i golizna. A odpowiedź producenta nie lepsza: Kobiety kochają testosteron
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • pxyz

    Oceniono 70 razy 62

    Przecież ten, kto opracował "kampanię" powinien dostać 300% premii. Filmy zmontowane w garażu, za kilkaset zł trafiły na stronę główną największych portali w Polsce. ZA DARMO! W tym przypadku "nie ważne jak mówią, byle mówili" i to gazeta przykłada łapę do tego beznadziejnego biznesu robiąc darmową reklamę...

  • nikalaj

    Oceniono 32 razy 28

    Prowadzę działalność handlową w Polsce. Gdzie mogę się zgłosić do Państwa, żebyście mogli mnie reklamować ZA DARMO na głównej stronie portalu gazeta.pl ???

  • heliheli

    Oceniono 29 razy 21

    f , widzialem chu/ja co pil zboja . Reklama uderza prosto w target - w chu/jow

  • lubiedobrze

    Oceniono 20 razy 10

    Sądząc po popularności w Polsce reklam specyfików na zapłon korzenia trzeba stwierdzić, że polscy mężczyźni mogą tylko oglądać reklamy i popijać zbója z wódką.

  • lol76

    Oceniono 28 razy 10

    Wiesniacko-prymitywne video na poziomie gimnazjalisty.. zly scenariusz, zle swiatlo, zly wystroj wnetrz... tak prawdziwie po polsku - z 'fantazjo'...

  • kamuimac

    Oceniono 10 razy 8

    najlepiej oddaje cała sytuacje komentarz "Działają tylko na prostacki margines... prostacką część... no dobra, prostacką większość" - i tyle w tym temacie - jaki naród takie reklamy do niego skierowane

  • maly_zlosliwiec

    Oceniono 12 razy 8

    Rewelacja. A teraz wystarczy wszystkim chetnym uswiadomic, ze producent celuje w impotentow.
    I zaden normalny facet nie pokaze sie z tym cudem na ulicy...

  • e.olsen

    Oceniono 12 razy 8

    Typowe "szczucie cycem". Sztuczka stara jak świat w świecie reklamy czegokolwiek...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX