Reklama podpasek, w której zamiast niebieskiego płynu pokazano czerwony. "Ludzie przed TV jedzą, no i nagle krew" [WIDEO]

"Okresy są normalne, ich pokazywanie też powinno takie być". To motto marki produkującej podpaski, która właśnie wypuściła spot, gdzie zamiast znanego z innych reklam niebieskiego płynu widać krew.

Firma Bodyform - w Polsce znana jako Libresse - postanowiła wyłamać się ze schematu i w emitowanej w Wielkiej Brytanii reklamie podpasek pokazała czerwony płyn zamiast tradycyjnego już niebieskiego.

Strużki krwi spływające po nogach

Oprócz tego w spocie można zobaczyć kobietę pod prysznicem, po której nogach spływają strużki krwi oraz mężczyznę kupującego podpaski w sklepie. To sytuacje, które są częścią codzienności miesiączkujących kobiet i ich partnerów na całym świecie, a mimo to nie widuje się ich w telewizji czy gazetach.

Reklama podpasek pokazująca "krew" zamiast niebieskiego płynu

Wyjątkiem jest spot firmy Bodyform, która chce w ten sposób walczyć z tabu, jakim wciąż jest menstruacja. Z przeprowadzonej na jej zlecenie ankiety wynika, że 74 proc. z ponad 10 tys. respondentów chce, by okres był przedstawiany w reklamach "bardziej prawdziwie" i naturalnie.

- Wierzymy, że - tak jak w przypadku każdego tabu - im więcej ludzi coś zobaczy, tym bardziej stanie się to normalnym i powszednim - tłumaczy reprezentująca markę Tanja Grubna.

Polskie spojrzenie

BBC informuje, że nowy, realistyczny spot reklamowy spotkał się na Wyspach z pozytywnym przyjęciem. Czy Polacy też są gotowi na takie reklamy? Zapytaliśmy o to eksperta. Rem Koc, senior copywriter w IQ Marketing, twierdzi, że nie.

Z pewnością emisja tej reklamy to pewien przełom, chociaż takie próby już kiedyś były i nie przyjęły się. Wydaje mi się, że tym razem będzie podobnie. Społeczeństwo powinno najpierw zaakceptować to, że kobiety mogą mieć włosy na nogach, ubierać się jak chcą bez konsekwencji etc. A wiemy, jak z tym jest. Zarówno w Polsce, jak i na świecie pod względem akceptacji odmienności czy dosłowności jesteśmy w późnym średniowieczu. Ale trzeba mieć nadzieję na oświecenie.

Dlaczego tak jest? Powód jest prozaiczny:

Na reklamie plastrów nie pokazuje się krwi, na reklamach pieluch nie pokazuje się sików, a na reklamach podpasek pokazujemy niebieski płyn. Powód jest prozaiczny: nikt przed telewizorem nie chce oglądać dosłowności, szczególnie fizjologicznej, a sama reklama jako koncepcja uszczęśliwiająca ludzi i pokazująca wyidealizowany świat, do którego mają aspirować konsumenci, nie może epatować aż tak realną sytuacją. Gdyby to była reklama społeczna, to miałoby to sens. Ludzie przed telewizorem jedzą, no i nagle krew, mocz, kupa

Co sam ekspert myśli o takiej reklamie?

Chciałbym oglądać takie reklamy z krwią w TV, bo tak wygląda prawda. Mam rodzinę, regularnie widuję podpaski i nigdy nie ma na nich niebieskiego płynu. Ale właśnie to jest życie, a reklama to tylko pseudobajka pełna uproszczeń i stereotypów. Trzeba reklamę czytać bardzo umiejętnie, co robi nieliczna grupa odbiorców. Cała reszta albo się irytuje, albo łyka jak pigułkę, albo wyłącza.

A wy co o tym sądzicie? "Krew" zamiast estetycznego, niebieskiego płynu w reklamie środków higienicznych razi czy nie robi na was wrażenia? Podzielcie się swoją opinią w komentarzach.

Zobacz też:

Ginekolog w TVP o tym, że jest wrogiem menstruacji. "Kobieta bez miesiączki jest luksusowa"

"To ciąża?" - pytały fanki, kiedy trenerka pokazała, jak jej brzuch wygląda w czasie PMS

Więcej o:
Komentarze (53)
Reklama podpasek, w której zamiast niebieskiego płynu pokazano czerwony. "Ludzie przed TV jedzą, no i nagle krew" [WIDEO]
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: atma

    0

    bez przesady - to ludzkie. jeśli ktoś brzydzi się okresu, to może zawsze nosić tampony, a do seksu - specjalne Beppy, dzięki którym krwi podczas stosunku nie ma. ale okres jest rzeczą ludzką i nie ma co panikować.

  • dar61

    0

    A. Kto chce oglądać, niech widzi życie w jego rozkwicie. Głosuję za życiem w prawdzie.
    B. Sposób mam prosty: NIE OGLĄDAM reklam. Nie słucham. Nie wchłaniam.
    Tu u Was, Redakcjo - blokuję po wielekroć.
    A owego '...Rem Koc, senior copywriter w IQ Marketing...' wywalam na bezrobotną łączkę, byle polską:
    >>> Rem[igiusz] Koc, Starszy Twórca w IQ Sprzedaż.

  • Robert jarosz

    Oceniono 1 raz -1

    Przecież pisiory twierdzą że okres to samo zło. będzie hałas. Brawo dla pomysłodawcy reklamy trzeba pokazywać życie takim jakie jest

  • ukos

    Oceniono 2 razy 2

    Jakby od samej telewizji za słabo zbierało się na wymioty.

  • Gość: heleonore

    Oceniono 6 razy 6

    "nikt przed telewizorem nie chce oglądać dosłowności, szczególnie fizjologicznej" twierdzi pan senior copywriter. A ja jako odbiorca tego całego badziewia twierdzę, że przede wszystkim nikt tak na prawdę nie chce oglądać reklam. Wszystkich. Z niebieskim płynem czy z czerwonym - obojętne. Bo jak ktoś sobie akurat chce pooglądać dajmy na to jakąś dosłowność albo, dla odmiany "wyidealizowany świat", to sobie ja w danym momencie znajdzie i obejrzy, a nie wciska mu się toto w środku filmu, przed prognozą pogody, po prognozie, przed serwisem informacyjnym i po, najlepiej po dwa razy.

  • Gość: Jon

    Oceniono 5 razy 5

    A przeszkadzają reklamy piwa.
    Człowiek je sobie śniadanie, kolację a tu niespodziewanie: problemy z wypróżnianiem, podpaski przeciekają, grzybice na stopach i gdzie indziej.
    Dobrze, że jeszcze nie pokazują tych grzybic, hemoroidów

  • taktojahhh

    Oceniono 5 razy 1

    Niestety media wypaczają to co jest naturalne, próbując wtłoczyć widzom sztuczny wyidealizowany model świata. A reklam nie powinno być w ogóle. Zachęcają one do zakupów przez co ludzie muszą więcej pracować. Zmuszają ludzi do zapoznawania z treściami niepożądanymi przez nich, oraz marnują wolny czas.

  • karol_wald

    Oceniono 8 razy 6

    Nie ma znaczenia czy płyn jest niebieski czy czerwony, tak czy tak jest niesmaczne. Pewnych reklam po prostu nie da się oglądać podczas jedzenia i tyle. Do tego połowa reklam robiona jest chyba dla idiotów przez idiotów. Ostatnio wszystko przebijają rymy częstochowskie z Jula, jakiegoś grafomana wynajęli zamiast copywritera.

  • pani_libusza

    Oceniono 10 razy 6

    Ja pie..... jedyne co jest nienormalne i co, dla własnego zdrowia powinno sue ograniczać, to oglądanie telewizji zwłaszcza tvpisss a zwłaszcza przy jedzeniu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX