Czy na pewno wiesz, jak robić deskę? Trener pokazuje wersję, która skuteczniej wyrzeźbi mięśnie brzucha

Umiesz utrzymać deskę przez kilka minut? Trener Max Lowery twierdzi, że to jeszcze żaden wyczyn i proponuje bardziej zaawansowaną wersję popularnego ćwiczenia.

Deska (plank) to ćwiczenie wszechstronne - wykonując je, angażujesz mięśnie głębokie brzucha, wzmacniasz mięśnie ramion, kręgosłupa i nóg. Max Lowery, trener personalny z Londynu, który prowadzi na YouTubie kanał 2 Meal Day, twierdzi jednak, że zna sposób na jeszcze skuteczniejsze wykonywanie tego ćwiczenia.

Na początku krótkiego filmiku opublikowanego niedawno na kanale 2 Meal Day, Max pokazuje klasyczny plank, w którym ciało jest utrzymywane na nogach i przedramionach w prostej pozycji (ciało ułożone jest w pozycji deski).

 

Potem trener przechodzi do deski, którą uważa za najbardziej efektywną. Mocno napina mięśnie brzucha, unosi biodra do góry i podwija je, zaokrąglając odcinek lędźwiowy. Max zaznacza, że utrzymanie tej pozycji jest dużo cięższe od utrzymania klasycznego planku.

Wymagająca pozycja

Według trenera klasyczny sposób wykonywania ćwiczenia jest nieefektywny, ponieważ niewystarczająco angażuje mięśnie brzucha. Mężczyzna tłumaczy, że widział ludzi, którzy potrafili w takiej pozycji wytrzymać nawet 7 minut, jednak nie zrobiło to na nim wrażenia. Max stawia bowiem na jakość wykonywanego ćwiczenia, a nie na czas, w którym się je wykonuje.

Według trenera sposób, który jest pokazany tuż po klasycznym planku, angażuje w pełni mięśnie brzucha. Dodatkową zaletą przedstawionej pozycji jest to, że nie trzeba utrzymywać jej długo - Max radzi wytrzymać w niej 30 sekund.

Mężczyzna podkreśla, że nie widzi nic złego w klasycznej desce, o ile jest ona wykonywana poprawnie. On sam jednak nie czerpie z niej wystarczająco dużo korzyści. Podczas klasycznego planku trener czuje tylko lekkie napięcie w ramionach i niewystarczające napięcie w mięśniach brzucha. Zaznacza, że więcej napięcia odczuwa w stawach niż w mięśniach, podczas gdy w zmodyfikowanej pozycji czuje pracę wyłącznie mięśni brzucha.

***

"Życie jest jak pudełko czekoladek, nigdy nie wiesz, na co trafisz" - ten znany cytat "Forresta Gumpa" dla wielu z nas brzmi aż nazbyt znajomo. Zdarzył ci się niespodziewany zwrot w życiu? Masz za sobą albo planujesz nieoczekiwaną, wielką zmianę? A może zwykły, mały przypadek sprawił, że musiałaś obmyślić życiowy "Plan B"? Podziel się z nami swoją historią i napisz na kobieta@agora.pl, najciekawsze historie opublikujemy i nagrodzimy.

Roma Gąsiorowska: "Nawet jeśli już dużo osiągnęliście, zawsze można jeszcze szukać planu B"

To też może cię zainteresować:

Trenerka zamiast "kraty" ma fałdki. "W końcu mądra babka. Już mnie mdli od perfekcyjnych lasek"

Profesjonalni trenerzy obalili najpopularniejsze fitnessowe mity. Też w nie wierzyliście?

Więcej o:
Komentarze (5)
Czy na pewno wiesz, jak robić deskę? Trener pokazuje wersję, która skuteczniej wyrzeźbi mięśnie brzucha
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • kadykianus

    Oceniono 9 razy 7

    Deska jak deska ale ja chce jego.

  • Gość: kkk

    Oceniono 4 razy 4

    Ten tekst świadczy trochę o ignorancji autora. W prawidłowej klasycznej wersji deski miednica powinna być zrotowana - jeśli nie jest, to nie jest to poprawnie wykonywany plank, więc to nie pozycja miednicy jest innowacją.
    To co trenert zrobił tu innego niż w klasycznej poprawnej wersji to zbliżenie klatki piersiowej w stronę pępka, dzięki czemu mocniej napięta jest góra mięśni brzucha.

  • Gość: PJ

    0

    Szczerze... to jakis lansik, a nie trener... Co to za beznadziejne ulozenie rak i ramion??? Szkoda gadac...

  • jackk3

    Oceniono 2 razy 0

    Typowy fitnesik. Niech zrobi w zwisie na drabinkach wznosy prostych nog ponad glowe. Od bidy moze byc odwrotny zwis glowa w dol i sklony do gory tulowia. Wtedy pogadamy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX