Jest róż i tulące się pary. Reklama walentynkowa jak każda inna? A jednak, takiej w polskiej TV jeszcze nie było

Święto zakochanych jest dla wszystkich - gejów i lesbijek też. Z takiego założenia wychodzi marka Swarovski, która dała temu wyraz w swoim spocie. To jedna z pierwszych reklam z udziałem homoseksualistów w polskiej telewizji.

Dużo różu, znane twarze, różnorodność etniczna i seksualna - tak w skrócie można podsumować reklamę promującą walentynkową ofertę marki Swarovski. Firma w trwającym niespełna minutę spocie pokazała sześć par, które celebrują święto zakochanych biżuterią ze słynnymi kryształkami.

Główną rolę gra oczywiście ambasadorka marki - modelka Karlie Kloss - i towarzyszący jej hiszpański model Andres Velencoso. W reklamie producenta biżuterii i ozdób z kryształów (wykonywanych ze szkła ołowiowego) można też zobaczyć "najsłynniejszą blogerkę świata" Chiarę Ferragani ze swoim partnerem, raperem Fedezem.

Geje i lesbijki w polskich serialach: tak, w reklamach: nie

Oprócz nich w reklamie wystąpili również chińska aktorka Maggie Jiang i japoński model Daisuke Ueda, a także czarnoskóra para - Malaika Firth i Malik. Tym, co z punktu widzenia polskiego telewidza może budzić największe emocje jest jednak udział dwóch par homoseksualnych.

Rodzime stacje telewizyjne wciąż podchodzą ostrożnie do tego tematu. O ile w emitowanych przez nie serialach (np. w "Na Wspólnej", "Klanie" czy "M jak miłość") czy filmach (zwłaszcza zagranicznych) wątki homoseksualne czasem się pojawiają, to reklamy zwykle ich unikają. 

Dwie śmiejące się do siebie blondynki i para mężczyzn w uścisku z walentynkowego spotu firmy Swarovski to więc pewnego rodzaju ewenement i jedno z pierwszych - jeśli nie pierwsze w ogóle - komercyjne przedstawienie homoseksualnych par w polskiej telewizji.

Zobacz też: 

Z autobusu linii 188 przesiadłam się za skórzaną kierownicę Rolls-Royce'a. Przez dwa dni czułam się jak Kopciuszek w karocy

Mój mąż ma chłopaka. "Rozważaliśmy kilka opcji. Łącznie z tym, że będziemy żyć jak dotychczas" [LIST]

Więcej o:
Komentarze (240)
Jest róż i tulące się pary. Reklama walentynkowa jak każda inna? A jednak, takiej w polskiej TV jeszcze nie było
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Krzysiek

    Oceniono 172 razy 74

    Super! Bardzo ładna reklama. I tak powinno być, bo jesteśmy różni.

  • Gość: jagna

    Oceniono 86 razy 40

    Wzajemna miłość jest zawsze piękna. Nie jest istotne, czy M-D, M-M, D-D. Natury nie zmienisz, trzeba to zaakceptować :-)))

  • norbertrabarbar

    Oceniono 63 razy 39

    Jak to jest, że jak geje uprawiają seks analny to du*a najbardziej boli polską prawicę?

  • Gość: ola

    Oceniono 51 razy 25

    super reklama:)) to takie smutne, ze większość polaków nadal żyje mentalnie w średniowieczu. każdy ma prawo do miłości, niezależnie od płci i trzeba uświadamiać ludzi w tym, ze to nie jest nic złego. nie rozumiem tez oburzenia tym, ze niektóre pary homoseksualne całują się publicznie. a parom hetero to już można? zabawne. wszyscy jesteśmy równi, wszyscy mamy prawo do miłości i nikt nie powinien kwestionować czyjejś orientacji.

  • bartekgryko

    Oceniono 27 razy 19

    svarowski ma prawo reklamowac się jak chce. ta reklama pokazuje, ze ich produkty są dla wszystkich niezależnie od preferencji seksualnych. proporcje chyba też właściwe. Z punktu widzenia społecznego - oswaja to odbiorców z tym, ze inni ludzie też żyją. Inni jeżeli chodzi o kolor włosów czy skóry, preferencje itp. Tolerancja i akceptacja tych inności jest pożądana więc chyba dobrze, ze komuś się chciało tak zrobić w reklamie. czy jako reklama odniesie sukces to już inna sprawa.

  • magdeto

    Oceniono 65 razy 17

    Super! Jak dla mnie troche za różowo w tle, ale przynajmniej pokazuje normalność - różne oblicza miłości.

  • kekx

    Oceniono 17 razy 13

    Reklama ma , przede wszystkim , być zauważona i to się udało. Z produktów Swarovskiego są zadowoleni wszyscy - nawet geje .

  • bartekgryko

    Oceniono 23 razy 11

    chcemy widzieć siebie jako tolerancyjnych, miłujących bliźnich ludzi, a lektura komentarzy pokazuje, że za tapetą chrześcijańskiej miłości jest morze pogardy dla innych. Zniechęca mnie widok całujących sie facetów, wprawia w dyskomfort, ale maja oni prawo się całować, a svarowski ma prawo to pokazać także w reklamie. Moge nie kupić biżuterii tej marki z tego powodu, mogę nie oglądać tej reklamy. ale to wszystko. Szczekanie zakompleksionych obrońców moralności przed tym co normalne pokazuje tylko jak głębokie kompleksy w sobie mają, jak bardzo ograniczony światopogląd. A że wielu tak ma to nie dziwi w kraju, gdzie najlepszy uniwersytet jest bodaj w czwartej setce rankingu a polityka przepełniona jest nienawiścią do innych i utrwalaniem lokalnego buractwa jako powodu do dumy i chwały.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX