Ten zielony znaczek to ikona. Najbardziej znany krokodyl znika ze słynnej koszulki polo

Wielbiciele marki Lacoste - rozumiemy wasze zdenerwowanie. To w końcu symbol. Uspokajamy - znika na chwilę i w szczytnym celu.

Sławny zielony krokodyl, ikona Lacoste, znika z koszulki polo - takie nagłówki czytamy dziś w zagranicznych mediach. To pierwszy taki przypadek w liczącej 85 lat historii francuskiej marki. Ale bez paniki. Krokodyl znika, bo ma misję - będzie pomagał w zbiórce pieniędzy na ratowanie zagrożonych gatunków. To dlatego na chwilę ustępuje miejsca 10 zagrożonym gatunkom zwierząt. To wspólna akcja Lacoste i organizacji IUCN (Międzynarodowa Unia Ochrony Przyrody) pod hasłem Save Our Species (Ocalmy nasze gatunki zwierząt).

Słynny zielony krokodyl znika z koszulek polo Lacoste - w szczytnym celuSłynny zielony krokodyl znika z koszulek polo Lacoste - w szczytnym celu fot. materiały prasowe

Tylko 1775 koszulek

Koszulki zostaną wyprodukowane w przygnębiająco małej liczbie. Dlaczego przygnębiająco? Bo każda będzie odpowiadała liczbie sztuk przedstawicieli ginącego gatunku. Najmniej w tym zestawieniu jest morświnów kalifornijskich – 30 sztuk, najwięcej tygrysów sumatrzańskich – 350. W sumie 10 zagrożonych gatunków składa się na liczbę 1775 sztuk, co przekłada się na taką samą liczbę koszulek polo.

Słynny zielony krokodyl znika z koszulek polo Lacoste - w szczytnym celuSłynny zielony krokodyl znika z koszulek polo Lacoste - w szczytnym celu fot. materiały prasowe

Koszulki w limitowanej edycji kosztują 185 dolarów za sztukę. Kwota zebrana ze sprzedaży zasili konto IUCN – Międzynarodowej Unii Ochrony Przyrody, organizacji walczącej o zachowanie integralności i różnorodności przyrody.

 
Więcej o: