W 28 dni do "sze軼iopaka"? Przetestowa造鄉y s造nny program BIKINI BODY

Wsp鏊nie z kole瘸nk z redakcji - Kamil - podda造鄉y si miesi璚znemu wyzwaniu znanej fitnesserki. Pocz徠kowo bez wielkiego entuzjazmu i z lekkimi oporami - 28 dni diety i 獞icze to nie bu趾a z mas貫m. Ale wczesne, upalne lato i nadchodz帷e urlopy zmotywowa造 nas do dzia豉nia.

Jeszcze miesi帷 temu - przed podj璚iem wyzwania z Kayl - mog豉bym napisa tak:

Cze嗆, nazywam si Ola i za 30 dni sko鎍z 40 lat. Niby du穎 robi, 瞠by dobrze si czu i wygl康a, ale... W dbaniu o form i diet przeszkadza mi najbardziej to, 瞠 ci庵le poruszam si na 郵epo. Mam sporo w徠pliwo軼i, czy moja dieta jest zbilansowana, nie wiem, czy nie jem za du穎/za ma這. 鑿icz du穎, bo nawet pi耩-sze嗆 razy w tygodniu, ale wysi貫k, kt鏎y wk豉dam w gimnastyk, nie przek豉da si niestety na rze嬌 i spalanie t逝szczu. Regularnie robi sobie na si這wni pomiar sk豉du cia豉 i zazwyczaj wychodzi mi, 瞠 jak mi spada waga i obwody, to trac mas mi窷niow, a nie t逝szczow. A nie o to tu przecie chodzi...

I tu pojawia si Kayla Itsines. Ca豉 na bia這

Kayla Itsines jest bogini Instagrama. Na Facebooku ta 27-latka ma ponad 25 mln fan闚, na YouTubie dzia豉 od 2008 roku, na Instagramie obserwuje j niemal 10 mln os鏏. W Polsce w po這wie tego roku ukaza豉 si ksi捫ka tej australijskiej trenerki - grube, pi瘯nie ilustrowane, bardzo apetycznie zaserwowane tomiszcze z plakatem z planem treningowym "28 dni Bikini Body".

Wsp鏊nie z kole瘸nk z redakcji - Kamil - postanowi造鄉y przetestowa jej zalecenia na w豉snej sk鏎ze, a ca這嗆 naszych perypetii dodatkowo utrwali na kr鏒kich filmikach. I sprawdzi, r闚nie dla Was, czy w 28 dni rzeczywi軼ie mo積a sprawi, 瞠 pewniej poczujemy si w kostiumach k徙ielowych na wymarzonych urlopach?

"28 dni do BIKINI BODY" - czyli co?

Pomijaj帷 przyd逝gi, motywuj帷o-ideologiczny wst瘼 w ksi捫ce Kayli, jej flagowy program "28 days to BIKINI BODY" mo積a okre郵i w skr鏂ie jako po陰czenie miesi璚znego planu 篡wieniowego z 28-dniowym treningiem dla pocz徠kuj帷ych.

Ksi捫ka zawiera nie tylko du穎 praktycznej wiedzy o "superpokarmach" (owoce jagodowe, zielenina, czy pestki i nasiona), alergiach pokarmowych i witaminach, ale przede wszystkim dok豉dny plan 篡wieniowy na ka盥y dzie ka盥ego z 4 tygodni  programu. Rozpisany na 5 posi趾闚 dziennie, z apetycznie sfotografowanymi przepisami. Na pocz徠ek trzeba zaopatrzy si w uznane przez Kayl za niezb璠ne sk豉dniki i sprz皻y, potem przeorganizowa swoj lod闚k i zapozna si ze wskaz闚kami autorki dotycz帷ymi gotowania, a potem ju tylko przyrz康za posi趾i i je嗆.

Drugim filarem programu jest trening, kt鏎y - jak twierdzi Itsines - jest odpowiedni dla "pocz徠kuj帷ych" i do嗆 "elastyczny". Rzeczywi軼ie, mimo, 瞠 laik mo瞠 si pocz徠kowo pogubi w powt鏎zeniach, obwodach i okre郵eniach typu "dumbell curl", "lateral lunge" czy nawet "burpee" to idea stoj帷a za treningiem jest prosta: 獞iczymy prawie codziennie (r騜ne treningi na r騜ne partie cia豉), trening trwa oko這 28 minut i nie potrzebujemy do tego specjalistycznego sprz皻u (opr鏂z ci篹ark闚). A wszystkie 獞iczenia i obcobrzmi帷e nazwy s obszernie wyja郾ione.

Dzie 1!

Kamila ju na starcie mia豉 o niebo pro軼iej. Nie do嗆, 瞠 jest m這dsza (o 13 lat!!!), to jeszcze jest wybitnie aktywna sportowo. W skali od 1 do 10 m闚imy o aktywno軼i na poziomie 15!  Kamila od poniedzia趾u do czwartku trenuje pole dance - po dwie godziny dziennie, w pi徠ki odpoczywa, a w soboty i niedziele znowu 獞iczy - w sumie po trzy godziny dziennie. Dla por闚nania, ja trzy razy w tygodniu robi skalpel z Chod i dwa razy w tygodniu na si這wni po godzinie aerob闚. W por闚naniu do Kamy, 鄉ieszny wynik, przyznaj.

Kamila przed i po programem '28 dni Bikini Body'Kamila przed i po programem '28 dni Bikini Body' Kamila przed (z lewej) i po programie (z prawej) '28 dni Bikini Body'. Fot. Archiwum prywatne

Kamila od pocz徠ku wiedzia豉, 瞠 b璠zie stosowa豉 si g堯wnie do zalece dietetycznych, i to tak瞠 nie do wszystkich. Ale przecie na tym polega rozs康ne podej軼ie do ka盥ego programu - dostosowaniu go do siebie. Ja mia豉m si rzuci na g喚bok wod i p鎩嗆 na ca這嗆.

M捫 oddelegowany do gar闚

W tym miejscu pojawia si - obok mnie i Kayli - trzecia kluczowa posta programu "Bikini Body" - czyli m鎩 m捫. Bez m篹a ta dieta nie mia豉by racji bytu. Gotuj fatalnie, m捫 fenomenalnie.

Widz帷 moj determinacj, zgodzi si na przygotowywanie mi obiad闚 i kolacji przez ca造 miesi帷 (jak si ostatecznie okaza這 jego kulinarna niewola potrwa豉 miesi帷 d逝瞠j). Ja w ramach u豉twienia mu zadania rozci庵n窸am ka盥e menu z jednego na dwa dni. M鎩 gastronomicznie uzdolniony ma鹵onek kilka razy prycha, oburzaj帷 si, 瞠 danie jest zbyt banalne, jak na jego umiej皻no軼i. Innym razem si z這軼i, 瞠 Kayla zani瘸 czas gotowania - samo obieranie krewetek poch這n窸o po這w czasu przewidzianego na gotowanie. Ale kucharzy dzielnie i supersmacznie.

Hit z przepis闚 na kolacj: nasi goreng z jajkiemHit z przepis闚 na kolacj: nasi goreng z jajkiem Hit z przepis闚 na kolacj: nasi goreng z jajkiem. Zdj璚ie: Materia造 prasowe

Kamila gotowa豉 sobie sama. Efekt? Po miesi帷u z Kayl zosta豉 fank 郾iadaniowych misek (ang. "bowl") - my郵i nawet o za這瞠niu konta na Instagramie, gdzie b璠zie prezentowa豉 swoje wspaniale udekorowane nasionami chia i jagodami goji wytwory na dobry pocz徠ek dnia.

Ja nauczy豉m si mocniej przyprawia - imbir, mi皻a, czosnek, cebula, papryka, kumin, cynamon, kolendra, pieprz cayenne - na sta貫 zago軼i造 na blacie w kuchni i w jedzeniu. Cztery dania okaza造 si absolutnymi hitami: nasi goreng, mussaka, saganaki z krewetkami i szpinakowym ry瞠m, risotto z dyni (mieli鄉y batata) i bia陰 fasol, tad磨n z jagni璚iny  (by造 podudzia kurczaka) z kuskusem.

Pyszna mussaka - jak u Greka! Fot. Materia造 prasowePyszna mussaka - jak u Greka! Fot. Materia造 prasowe Pyszna mussaka - jak u Greka! Fot. Materia造 prasowe

Niew徠pliw zalet tych da jest to, 瞠 one ani nie wygl康aj, ani nie smakuj jak dietetyczne. S wyraziste w smaku, niekt鏎e autentycznie przepyszne. Kamila s康zi podobnie, a do batatowego brownie zapa豉豉 ogromn mi這軼i. Ja nauczy豉m si je嗆 o sta造ch porach, planowa posi趾i, przygotowywa je dzie wcze郾iej. Chocia zdarzy這 si, 瞠 rzuci豉m si na proteinowy batonik, zjad豉m kawa貫k pizzy i ma陰 zapiekank. A potem bola mnie brzuch, co skutecznie oduczy這 mnie nielojalno軼i wobec programu Kayli.

To nie jest dieta dla tych z ma造m bud瞠tem

No niestety, zdrowe jedzenie kosztuje wi璚ej ni niezdrowe. Wygl康a tak瞠 na to, 瞠 w Australii 鈍ie瞠 wi郾ie mo積a mie o ka盥ej porze roku, a p豉tki z komosy ry穎wej s w podstawowym asortymencie ka盥ego sklepu. Pocz徠kowe zaopatrzenie si w produkty niezb璠ne do rozpocz璚ia diety drenuje kiesze, oj drenuje. Olej w sprayu, syrop klonowy, kumin, papryka w璠zona, odt逝szczone mleko kokosowe - pewnych produkt闚 w og鏊e nie kupi豉m - bo albo uzna豉m je za zbyt drogie, albo nie mog豉m ich znale潭 w sklepach stacjonarnych.

Dla Kamili tak瞠 zapewnianie aprowizacji stanowi這 pewne utrudnienie:

Zakupy s dla mnie du篡m problemem, jak nie zaopatrz si solidnie w weekend, to w tygodniu nie mam kiedy lata po sklepach.

A przy Kayli trzeba lata. I kupowa du穎: produkt闚 mlecznych (jak wyliczy豉 Kamila na tydzie idzie 2,5 litra jogurtu naturalnego), owoc闚 (najlepiej jag鏚, bor闚ek ameryka雟kich i banan闚). Rzeczy za drogie lub niedost瘼ne zast瘼owali鄉y innymi (w ksi捫ce jest ca豉 lista zamiennik闚). Kiedy zostawa這 nam produkt闚, 瞠by ich nie marnowa, dodawali鄉y resztki sprytnie do da. M捫 mia na pocz徠ku tendencj do zawy瘸nia porcji, ale odby豉m z nim powa積 rozmow i zmniejszy dzienne racje.

Plan treningowy - 獞iczenia, kt鏎ych nienawidz

Na pocz徠ku programu Bikini Body zadeklarowa豉m, 瞠 po miesi帷u oczekuj "boskiego cia豉, mocnych mi窷ni, mniej w obwodach, lepszej kondycji". I zrobi豉m to, chocia plan treningowy Kayli sprawia, 瞠 wszystko si we mnie burzy這. Bo ja nie lubi 獞iczy w tempie, nie lubi si poci, nie lubi ledwo dycha, nie lubi podskakiwa, robi pompek ani skaka na skakance.

Ola - PRZED po lewej i PO po prawej programie '28 dni Bikini Body'Ola - PRZED po lewej i PO po prawej programie '28 dni Bikini Body' Ola - PRZED po lewej i PO po prawej programie '28 dni Bikini Body'. Fot. Archiwum prywatne

A tutaj to wszystko trzeba by這 robi i na dodatek w dw鏂h seriach! Przez pierwszy tydzie ledwo 篡豉m po ka盥ym takim 20 minutowym zestawie. Te wszystkie pady, podskoki, skakanie po pokoju - bardzo mnie to 瞠nowa這 i przekracza這 moj stref komfortu, ale... jako jedyny program sportowy rzeczywi軼ie zadzia豉這.

W dni wole od trening闚 domowych chodzi豉m na stepper - 45 minut na programie "Spalanie t逝szczu". I skupia豉m si tylko na maszerowaniu - odstawi豉m seriale, kt鏎e towarzyszy造 mi wcze郾iej na si這wni, ca陰 uwag po鈍i璚i豉m prawid這wemu wykonywaniu 獞iczenia, bo, jak przeczyta豉m w jednym z miesi璚znik闚 po鈍i璚onych fitnessowi, tak trzeba. 

Efekt - nie wierz, 瞠 to pisz - WOW!

I po miesi帷u zjecha mi procentowy udzia t逝szczu w masie cia豉, a mi窷niowy wzr鏀. I naprawd jestem przekonana, 瞠 jak b璠 kontynuowa豉 diet i 獞iczenia z Kayl, to ju nied逝go, ca趾iem przypadkiem - jak u Katarzyny K瘼ki, z kt鏎 robi豉m kiedy wywiad - zupe軟ie znikn boczki i pojawi si nigdy wcze郾iej na brzuchu niewyst瘼uj帷y zarys mi窷ni. Ju go widz i to wcale nie oczami wyobra幡i.

Kamila, kt鏎a nie musia豉 chudn望, twierdzi, 瞠 jest chyba najszczuplejsza w 篡ciu, 瞠 jej dieta si uporz康kowa豉, a 郾iadania urozmaici造.

S這wa s這wami, licz si wyniki. Podaj wi璚, jak wygl康a moje cia這 w liczbach po miesi帷u, a Kayl wam z czystym sumieniem polecam. Uprzedzam, 瞠 ten program jest wymagaj帷y, czasoch這nny i stosunkowo drogi. Ale dzia豉 i daje ogromn satysfakcj.

Efekty miesi帷a z Kayl w liczbachEfekty miesi帷a z Kayl w liczbach Efekty miesi帷a z Kayl w liczbach. Fot. Archiwum prywatne

Wakacje ju za pasem, ale zawsze jest czas na popraw sylwetki i samopoczucia. Zach璚i造鄉y Was do podj璚ia podobnego wyzwania? To b康嬈ie z nami - co tydzie w kobieta.gazeta.pl b璠ziemy Wam opowiada o kolejnych tygodniach 篡cia z diet i 獞iczeniami Kayli i udziela cennych wskaz闚ek. My ju da造鄉y rad, teraz kolej na Was.

Piszcie do nas: kobieta@agora.pl

PS Wiecie jak ma這 pami璚i ma si zazwyczaj w telefonie - zw豉szcza, kiedy dokumentuje si dzieci雟two dw鎩ki dzieci. Dlatego Ola dzi瘯uje firmie LG za udost瘼nienie telefonu v30 w kolorze Raspberry Rose, kt鏎ym dokumentowa豉 post瘼y w diecie, bez szwanku dla zbior闚 w prywatnym telefonie.

Wi璚ej o:
Komentarze (61)
W 28 dni do "sze軼iopaka"? Przetestowa造鄉y s造nny program BIKINI BODY
Zaloguj si lub komentuj jako go嗆
  • lukamipisze

    Oceniono 103 razy 99

    "z Kayl zosta豉 fank 郾iadaniowych misek (ang. "bowl") "

    Ja do obiadu u篡wam 造磬i (ang. spoon), oczywi軼ie widelca (ang. "fork") i no瘸 (ang "knife").

  • tatankaiyotake

    Oceniono 68 razy 64

    Nie chcia這 mi si czyta, por闚na貫m tylko zdj璚ia - wnioski - je瞠li 獞iczenia by造 wymagaj帷e i forsowne, to nie ma sensu. Je瞠li przyjemne sp璠zanie czasu to spoko, bo wizualnie nie wida specjalnych r騜nic na zdj璚iach przed i po.

  • fairycharlotte

    Oceniono 70 razy 56

    Dwie zgrabne i wysportowane laski katowa造 si dodatkowo przez 30 dni, po co??? Efekt s豉bo widoczny, bo wcze郾iej Wasze cia豉 tak瞠 wygl康a造 znakomicie.

  • Gość: Mcio

    Oceniono 63 razy 55

    Pani na pierwszym zdj璚iu, chyba ma rewolucje 穎陰dkowe po tej diecie, bo strasznie du穎 papieru toaletowego potrzebuje.

  • Gość: Grubas

    Oceniono 67 razy 39

    No qu篤a, za這篡豉m okulary, bo nie wierz, czy te dwie panie naprawd my郵, z zdj璚ia po lewej r騜ni si czymkolwiek od tych po prawej stronie? Szkoda czasu, fatygi i pieni璠zy. Kto wam za to zap豉ci? 疾nada.

  • Gość: Przypadek

    Oceniono 38 razy 38

    Proponuj, aby do podobnego programu przy陰czyli si panowie redaktorzy i r闚nie prezentowali swoje brzuchy "przed" i "po". Czy瘺y Agora zak豉da豉, 瞠 (tylko) panie powinny dba o swoje cia這? Jak mog豉by kobieta pokaza si w stroju k徙ielowym z fa責kami na brzuchu? Dla redakcji z pewno軼i koncept nie do przyj璚ia.

  • nioma

    Oceniono 45 razy 31

    kurcz, nic nie wida.
    zero zmiany... na pewno nie skorzystam

Aby oceni zaloguj si lub zarejestrujX