Reserved rezygnuje z plastikowych opakowań. Wprowadza też nowe kolekcje eko

Reserved ogłosiło właśnie swoją najnowszą strategię ekologiczną. Popularna sieć odzieżowa planuje całkowicie zrezygnować z plastikowych opakowań oraz wprowadzić więcej kolekcji eko.

Reserved to polska sieć odzieżowa z siedzibą w Gdańsku. Jej właścicielem jest spółka LPP S.A. Reserved postanowiło zmienić swoją strategię na bardziej ekologiczną. W jaki sposób? Popularna polska sieciówka planuje wprowadzić specjalne opakowania przyjazne środowisku i generalnie zwiększyć liczbę swoich eko kolekcji.

Reserved staje się bardziej eko

Reserved planuje do 2025 roku wprowadzić 100% opakowań przyjaznych środowisku, czyli takich, które nadają się do ponownego użycia, poddają się recyklingowi lub kompostowaniu. Dodatkowo aż połowa ich kolekcji ma być ekologiczna. Tak wynika z celów strategicznych popularnej polskiej marki odzieżowej na najbliższe lata. Już we wrześniu 2019 roku z salonów zniknęły foliowe torby. 

Taki zwrot w kierunku ekologii ma dotyczyć nie tylko np. ekologicznych materiałów, używanych do produkcji ubrań marki. Ma obejmować bowiem wszystkie elementy biznesu: surowce, dostawców, cały transport, logistykę oraz samą sprzedaż.

Od 2021 roku co czwarty produkt Reserved będzie oznaczony metką Eco Aware. Rok później w salonie każdej z pięciu marek LPP: Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay, wprowadzony zostanie system zbiórki odzieży używanej.

Reserved wprowadza opakowania przyjazne środowisku i eko kolekcje

Spółka LPP zamierza również zainwestować w technologie pozwalające w przyszłości utylizować odpady tekstylne. Ich celami długofalowymi na 2025 rok jest ogólna redukcja emisji dwutlenku węgla o 15% i zwiększenie udziału kolekcji ekologicznych w Reserved do 50%.

Dokonujemy fundamentalnej zmiany w naszym podejściu do prowadzenia biznesu. W ostatnich latach zrobiliśmy sporo w obszarze zrównoważonego rozwoju, systematycznie zwiększając udział kolekcji eko, czy intensywnie pracując na rzecz poprawy warunków pracy u naszych dostawców. Ale dziś chcemy zrobić kolejny krok i odpowiedzialność za ludzi oraz środowisko uczynić integralnym elementem naszej strategii rozwojowej

– tłumaczy Marek Piechocki, prezes i założyciel LPP.

Reserved w 2020 roku planuje dołączyć do programu ZDHC (Zero Discharge of Hazardous Chemicals) jako pierwsza firma z Polski. W ten sposób ma się zobowiązać do wypełnienia rygorystycznych standardów w zakresie eliminacji niebezpiecznych chemikaliów w tekstylnym łańcuchu dostaw. LPP planuje również wyeliminować plastikowe opakowania.

Więcej o: