Black Friday już za kilka dni. UOKiK ostrzega, jak nie dać się oszukać

Black Friday już w najbliższy piątek. Wiele osób z niecierpliwością czeka na ten wielki dzień wyprzedaży. Warto jednak zachować przy tym zdrowy rozsądek i umiar. UOKiK apeluje o rozwagę i ostrzega.

Black Friday 2019 przed nami. Do tego dnia wielkich światowych wyprzedaży zostało już zaledwie kilka dni. Wiele osób czeka na niego z niecierpliwością. Nic dziwnego - Black Friday to doskonała okazja na to, aby zrobić zakupy w bardzo atrakcyjnych cenach. Kiedy Black Friday wypada w tym roku? Jak nie dać się oszukać podczas Black Friday? Odpowiadamy.

Black Friday - co to?

Black Friday to najbardziej popularny na całym świecie dzień wielkich wyprzedaży. Początkowo praktykowany był w Stanach Zjednoczonych, jednak bardzo szybko zdobył ogromną popularność na całym świecie. Black Friday dotarł również do Polski. Każdego roku, podczas Black Friday, sklepy odwiedzane są przez ogromną liczbę konsumentów, którzy chcą skorzystać ze specjalnych promocji oraz rabatów, oferowanych przez wiele sklepów. 

Kiedy jest Black Friday 2019?

Black Friday 2019, czyli masowe wyprzedaże, w tym roku wypada w ostatni piątek tego miesiąca, czyli 29 listopada. Co ważne, coraz częściej sklepy z okazji czarnego piątku organizują nie jeden, a więcej dni wyprzedaży, cały weekend, a nawet tydzień.

Święta wielu osobom kojarzą się ze smakiem pomarańczy. Jak szybko i prosto je obierać? Podpowiadamy:

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przestrzega, jak nie dać się oszukać na Black Friday

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów apeluje jednak o rozwagę, czujność oraz ostrożność podczas zakupów z okazji Black Friday. UOKiK podkreśla, że tak naprawdę to nie konsument łowi okazje, ale raczej wpada w sidła tych, co je organizują. Black Friday to nie tylko superokazje dla klientów, ale również i wiele haczyków oraz pułapek. Dlatego podczas zakupów warto zachować czujność oraz umiar.

UOKiK przyznaje, że podczas takich promocji Black Friday notuje ok. 10 procent nieprawidłowości różnego rodzaju. Najczęstsze to takie, które dotyczą obowiązku informacyjnego. Co to oznacza? Niejasne informacje przez co np. nie do końca wiadomo, co można kupić po atrakcyjnej cenie i o ile taniej. Dlatego też UOKiK zaleca, aby zwracać uwagę na informacje dotyczące obniżek, a w szczególności warunków promocji.

Jakie skargi najczęściej trafiały do UOKiK-u podczas Black Friday 2018? Głównie te, które dotyczyły początkowego zawyżania cen (przed Black Friday) tylko po to, aby w dzień wielkich promocji obniżyć jej od tej pierwszej, zawyżonej ceny. Jednakże skarg generalnie nie było dużo.

Więcej o: