"Piękno ocali świat". Jak robią to polscy fryzjerzy?

Sandra pomaga kobietom z domu samotnej matki, Magda - początkującym projektantom ze Śląska, Marcin opiekuje się pszczołami. Polscy fryzjerzy udowadniają, że aby uczynić świat wokół nas piękniejszym miejscem, wystarczą zapał, otwarte serce i chęć pomocy. Swoje projekty przedstawili w międzynarodowej kampanii-konkursie ?Wspieram Piękno?, organizowanej przez markę kosmetyków fryzjerskich Davines.

Kampania „Wspieram piękno” – I Sustain Beauty jest zaproszeniem skierowanym do międzynarodowej społeczności fryzjerów do opowiedzenia o podejmowanych przez nich działaniach na rzecz otoczenia. Jej celem jest promowanie postaw mających na celu poprawę życia pojedynczych osób i społeczności, czyli – mówiąc w skrócie – czynienie piękna.

Zgłaszane przez fryzjerów projekty obejmowały inicjatywy, których efektem była pomoc innym, ochrona środowiska lub upiększenie przestrzeni wokół nas.
Do kampanii zgłoszono w sumie 114 projektów z 21 krajów świata, m.in. z USA, Meksyku, Malezji,  Australii, Włoch, Francji czy Niemiec. Polscy fryzjerzy przesłali najwięcej projektów – bo aż 26.

Zgłoszenia można było przesyłać przez formularz na stronie www.isustainbeauty.com. Tu też można zapoznać się z pełnymi opisami projektów. Na początku grudnia włoskie jury ogłosi zwycięzcę, który otrzyma nagrodę o wartości 10 tys. euro na realizację swojego projektu.

Jury za najlepszy polski projekt uznało inicjatywę Sandry Kpodonou – „Zacznij marzyć”. Kolorystka zaprosiła kobiety z domu samotnej matki do udziału w sesji, podczas której przeszły metamorfozę. Następnie zrealizowała sesję zdjęciową. Na koniec przyszedł czas na spełnianie marzeń: Ela otrzymała komputer, a Agata pralkę, Patrycja weźmie udział w kursie florystycznym, a Kinga pojedzie nad morze z córkami. Jak w ogóle doszło do realizacji projektu i spotkania z kobietami?

– Pracuję ze wspaniałymi ludźmi i to jest nasz wspólny pomysł. Zostawiliśmy informację  o projekcie w domu samotnej matki i dziewczyny zgłosiły się same. Każda kobieta potrzebuje spojrzeć na siebie w lustrze i zobaczyć siebie – piękną, niezależnie od tego, co dzieje się w jej życiu – podkreśla Sandra. I dodaje: – Projekt realizuję z własnych oszczędności. Kochamy sprawiać kobietom przyjemność i pomagać im. Na pewno będziemy rozwijać projekt. Cel mamy jeden: uszczęśliwiać kobiety!

Zobacz, jak wyglądały metamorfozy przeprowadzone przez Sandrę:

 


W tym roku odbyła się druga już edycja kampanii. W jej pierwszej odsłonie, w 2015 r., zwyciężył Salvatore z Peru, który otworzył szkołę, w której uczył biedne kobiety fryzjerstwa. W ten sposób pomógł im zdobyć zawód i odmienić życie ich i ich bliskich.

Tegoroczną kampanię wsparły osobistości, dla których wezwanie „Uczyńmy świat piękniejszym miejscem” jest codzienną misją: Mara Galeazzi – baletnica przez lata związana z The Royal Ballet w Londynie, Aldo Signoretti – mistrz fryzjerski, który stworzył fryzury m.in. do filmów Felliniego, Viscontiego czy Baza Luhrmanna, a także Belgin Aksoy – inicjatorka Światowego Dnia Wellness.

Kampania I Sustain Beauty jest realizowana przez Davines – włoskiego producenta kosmetyków naturalnych do pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Marka dba o środowisko naturalne, co przejawia się na każdym etapie produkcji, nie chce być największą firmą na świecie, ale najbardziej etyczną, a częścią swojej strategii uczyniła myśl Fiodora Dostojewskiego: „Piękno ma moc ocalić świat”.