Model: Jon Kortajarena

Tanya Dziahileva, Jourdan Dunn, Lily Donaldson...te modelki już znacie! A co z męską częścią świata mody? Lula postanowiła pisać także o modelach! Dziś: Jon Kortajarena.

Co jest miarą sukcesu w modelingu? Dochodowe kontrakty, prestiżowe zlecenia, reklamy i bycie ambasadorem najbardziej ekskluzywnych marek, praca z najlepszymi fotografami i projektantami? A może wysoka rozpoznawalność, w tym także nazwiska? Twiggy, Naomi, Kate, Agyness - to jedne z najbardziej znanych imion modelek. A wśród mężczyzn? Tu prym wiedzie Jon Kortajarena.

Jon ma 23 lata. Urodził się 19 maja 1985 roku w hiszpańskim mieście Bilbao. Dziś mieszka w Nowym Jorku.

Jako model pracuje od pięciu lat. Został odkryty przypadkiem, gdy wybrał się z kolegą na pokaz Vitorio and Luchino do Barcelony. Tam zauważył go Eduardo Sayas, który zajął się jego karierą. Dziś Jon podkreśla, jak ważne jest to, by spotkać dobrego opiekuna.

Kariera Jona przyspieszyła, gdy z wielkim żalem ściął włosy.

Moje ciało to narzędzie do sprzedawania trendów- komentuje swoją decyzję.

Twierdzi też, że główną funkcją modela jest dostosowywanie się do filozofii kolekcji, marki czy projektanta. Jon nie ukrywa, że praca w modelingu jest męcząca, jednak podkreśla, że równocześnie otwiera wiele drzwi. Ma świadomość tymczasowości tego zajęcia.

Wszystko może się zmienić w kilka sekund, dlatego chcę cieszyć się i brać jak najwięcej z tej chwili. Nie każdy ma taką szansę, dlatego chcę wyciągać z tego korzyści.

Jego dorobek jest imponujący. Zrobił edytoriale m.in. do: DANSK, GQ Style, GQ, włoskiego Elle, Marie Claire, hiszpańskiego i niemieckiego Vogue'a, Men's Health, OUT, hiszpańskiego Esquire i V Man. Brał udział między innymi w pokazach Bottega Veneta, Dolce & Gabbana, Salvatore Ferragamo, Chanel, Mango, Giorgio Armaniego, Byblos, Iceberg, Etro. Wystąpił w wielu kampaniach reklamowych, między innymi Toma Forda.

Jednak jego największym dotychczasowym sukcesem było wiosenne wydanie L'Officiel Hommes. Zdjęcie na okładce, nie jest tak imponujące, jak 200 stronicowy edytorial w środku. Takiego zaszczytu nie dostąpił żaden z męskich modeli. Pięć różnych kampanii (Bally, Trussardi, Etro, Guess i Tom Ford) składa się na jedną - kampanię Jona Kortajarena jako modela roku 2008.

Karolina Lewczuk

Plotka głosi, ze prywatnie hiszpański przystojniak spotyka się z młodszą siostrą Penelope Cruz, Monicą.

Lula jej zazdrości!

Zobacz film z powstawania kampanii reklamowej Mango, w której wziął udział Jon!

 

 

Solidny kosmetyk dla mężczyzn od Clarinsa. Czytaj w Znam.to

Więcej o: