Rodarte dla Target

W grudniu w salonach Target będzie można nabyć ubrania znanych sióstr Mulleavy z Rodarte, które wezmą udział w projekcie Go International.

Mottem działu mody firmy Target jest: "najświeższe trendy za małe pieniądze". Dostosowując się do tego hasła marka stara się dostarczać swoim klientom najnowszą modę w dostępnych cenach. W tę strategię idealnie się wpisuje współpraca ze znanymi projektantami i program Go International.

Programy współpracy firmy Target z projektantami powstały w celu zwiększenia i rozwinięcia działu mody. Głównym celem było przyciągnięcie nowych klientów interesujących się najnowszymi trendami. Wcześniej odbiorcami działu odzieżowego firmy Target byli klienci nastawieni na cenę, a nie na design. Warto przypomnieć, że Target bardziej przypomina Tesco niż H&M, czy ZARA.
Ideą Go International jest umożliwienie konsumentom dostępu do mody z wysokiej półki. Do współpracy zapraszani są znani projektanci. Tworzą oni kolekcję dla Target, która jest dostępna w sklepach sieci przez określony czas. W ciągu roku powstają cztery takie linie na cztery pory roku. Projekt wystartował w styczniu 2006, a pierwszą kolekcję Go International zaprojektowała Luella Bartley. W ciągu kilku lat firma kolaborowała z takimi sławami, jak: Tara Jamon, Proenza Schouler, Erin Fetherston, czy Thakoon Panichgul. Wcześniej kolekcje były dostępne przez 90 dni, jednak przełom 2009/2010 przyniesie zmiany.

Kiedy w 2006 powstał program Go International, każdy kolekcja była dostępna w sklepach przez 3 miesiące. Zapełnialiśmy kalendarz trzema lub czterema projektantami. Jednak musieliśmy go przekształcić. Nasi klienci podążają za najświeższymi trendami i szukają rzeczy, które są "gorące" i nowe. Teraz mamy więcej czasu i możliwości by wprowadzić więcej programów, jak Designer Collaborations. Rozkładamy Go dzięki pozostajemy świeży. Teraz Go będzie dostępny w sklepach przez 45 dni." powiedział Joshua Thomas, rzecznik Target.

Rodarte wiosna/lato 2009 fot. www.rodarte.net

Rzeczy powstałe we współpracy Traget z Rodarte dostępne będą w sklepach sieci i na stronie internetowej firmy od 20 grudnia do 6 lutego. Kate i Laura Mulleavy zaprojektują kolekcję składającą się z 55 artykułów. W linii znajdą się ubrania, które można nosić samodzielnie, jak sukienki oraz zestawy. Ceny będą się wahać od 9,99 do 79,9 dolarów. Trudno sobie wyobrazić wspaniałe projekty Rodarte w tańszej wersji, jednak Target zapewnia, że pozostaną wierni prawdziwemu duchowi stylu sióstr Mulleavy.

To co zauważycie, to niezwykłe oko do detali. To jest bardzo kobieca i jednocześnie nowoczesna. Kolekcja łączy bogatą mieszankę wzorów i fabrykatów z wszystkim od cekinów, kokard, aż po sztuczne futra." twierdzi Joshua Thomas.

Rodarte wiosna/lato 2009 fot. www.rodarte.net

Od początku roku Target oferuje swoim klientom więcej ciekawych kolekcji. Go International dzieli teraz scenę z Designer Collaborations, nowym programem współpracy ze znanymi projektantami. Znani designerzy tworzą kolekcję na zadany temat, zwykle jest zainspirowaną muzą lub jakimś elementem. W programie wzięli już udział Alexander McQueen (w marcu 2009) i Anna Sui (jej kolekcja trafi do sklepów 13 września). Kolekcja Alexandra McQueena przypominała jego McQ i była zainspirowana punkową piosenkarką Leilą Moss, z The Duke Spirit. Inspiracją projektów Anny Sui były cztery, główne bohaterki serialu "Gossip Girl" ("Plotkara").

Target świetnie wprowadza w życie swoją ideę najnowszych trendów za niską cenę. Ciągle poszerza zakres swoich kolaboracji i umożliwia swoim klientom dostęp do ciekawych kolekcji. Jest to bardzo dobrze przemyślany i przeprowadzony przykład przyciągnięcia modnych klientów do sieci handlowej. Rozwój działu odzieżowego firmy jest imponujący, zwłaszcza w porównaniu ze słynnym gigantem odzieżowym H&M, który oferuje tylko 2 kolekcje rocznie.

Karolina Lewczuk

Czytaj w Znam.to: Clear przeciwłupieżowy naprawdę usuwa łupież!