Estee Lauder Sensuous - zapach dla każdej kobiety?

Reklama nowych perfum Estee Lauder SENSUOUS została nagrodzona FIFI AWARD 2009 w kategorii: najlepsza kampania reklamowa perfum dla kobiet. Czy słusznie?

Estee Lauder zdecydowało się na przełom i zamiast tradycyjnej reklamy z gwiazdą będącą twarzą zapachu zaangażowali do promocji wszystkie cztery ambasadorki swojej marki. Gwyneth Paltrow, Elizabeth Hurley, Hilary Rhoda i Carolyn Murphy wspólnie reklamują nowy zapach SENSUOUS, który odzwierciedla mnogość kobiecych wcieleń.

Założeniem reklamy było przedstawienie wizerunku nowoczesnej kobiety Estee Lauder, która jest pewna siebie, silna, kobieca i dumna z tego, kim jest. Zdjęciom towarzyszy hasło reklamowe: "Estee Lauder Sensuous. Każda kobieta nosi go we własny sposób.". Stąd pomysł na identyczną stylizację na każdej fotografii. Wszystkie modelki mają na sobie białą, klasyczną koszulę nałożoną w ten sam sposób - rozpiętą i narzuconą na gołe ciało. Każda z nich ma też podwinięte rękawy, jednak mimo tych podobieństw zdjęcia są różne i oddają zupełnie odmienne emocje.

Estee Lauder Sensuous fot. mat prasowe

Każda modelka przedstawia inną stronę zmysłowości, Hilary to młodość, klasyczny styl Carolyn świadczy o elegancji. Jako aktorka, Gwyneth wnosi całą gamę wcieleń zmysłowości, a Elizabeth obrazuje pewność siebie i mądrość." powiedziała Aerin Lauder, Wiceprezes i Dyrektor Kreatywna Estee Lauder. "Reklamę zainspirowało przekonanie, że kobieta może być zmysłowa w każdym wieku. Kobiety przedstawione na fotografiach uosabiają naturalną, nowoczesną zmysłowość we własny, unikalny sposób."

Reklama jest zmysłowa i ciepła. Modelki wyglądają zachwycająco a fotografowi, zdjęcia zrobił Craig McDean, udało się uchwycić ich emocje. Koncepcja pokazania kilku twarzy zapachu jest ciekawym pomysłem, który niezaprzeczalnie zasługuje na uznanie i pochwałę. 

Estee Lauder Sensuous fot. mat prasowe

W przypadku każdego zapachu oczekuje się, iż reklama będzie mówiła o tym, że zapach będzie do nas pasować." powiedziała Karyn Khoury, Wiceprezes Senior Corporate Fragrance Development Worldwide, The Estee Lauder Companies Inc.

Głównym założeniem reklamy SENSUOUS miało być pokazanie twarzy nowoczesnej kobiety marki Estee Lauder: młodej, eleganckiej, zmysłowej kobiety, która jest pewna siebie i mądra. Zdjęcia niewątpliwie to obrazują, jednak jest coś jeszcze - wygląd modelek. Czyżby kobietą znanej firmy kosmetycznej, której założycielka słynie z hasła "nie ma brzydkich kobiet, są tylko niezadbane" była jedynie biała szatynka lub blondynka? Gdzie rude, czy brunetki? Czemu w kampanii nie wzięła udział Liya Kebede, która była pierwszą czarnoskórą modelką z którą firma podpisała kontrakt reklamowy i była twarzą firmy przez ostatnie 6 lat?

Estee Lauder Sensuous fot. mat prasowe

Reklama została nagrodzona za pomysł - kilka "twarzy" produktu, zamiast jednej i umiejętne pokazanie emocji. Na pewno nie została wyróżniona za spójność przekazu, bowiem go nie ma. Jak dobrze zauważył jeden z internautów SENSUOUS nie jest zapachem dla każdej kobiety, choć na pewno to perfumy dla białej klientki. Odważne posunięcie w czasach, gdy konsumenci są wyjątkowo przewrażliwieni na każde ograniczenie, czy dyskryminację.

Nowość na rynku! Zapach Estée Lauder Sensuous

Estée Lauder Sensuous

Czytaj w Znam.to: Tabletki na nadmiar wody - ziołowe i skuteczne

Więcej o: