Gwiazda sprzeda wszystko!
Osoba popularna zwiększa wiarygodność, jest wzorem do naśladowania, symbolem wyższej klasy społecznej, do której wielu chciałoby należeć. Dodatkowo stwarza pozór braku zysku z promowania, bo przecież ma już wszystko. Choć większość ludzi twierdzi, że popularność osoby propagującej produkt, czy usługę w reklamie nie ma na nich wpływu, postępują oni wbrew swoim deklaracjom.
Specjaliści dokładnie wiedzą, że realna wartość towaru nie ma znaczenia - istotna jest cena, jaką nabywcy są skłonni zapłacić. Dlatego tworzą w reklamach aurę dobrobytu, stylu bycia, który jest najbardziej pożądany - stylu bycia gwiazd. Obecność w reklamie popularnej osoby sprawia, że konsument chce kopiować jej styl, co za tym idzie - promowaną rzecz. Dodatkowo celebryci przykuwają uwagę odbiorców, a reklamy z ich udziałem lepiej zapadają w pamięć.
Piękne, zadbane aktorki, czy modelki najchętniej odnajdują się w reklamach odzieży, środków dietetycznych i kosmetyków - reklamy takie sugerują, że po zakupieniu produktu, zwykły człowiek będzie wyglądać tak idealnie, jak one. Gwiazdy muzyki są zaś stworzone do propagowania muzycznych stacji radiowych, czy telewizyjnych - sprawia to wrażenie, że jest ona na wysokim poziomie - w końcu słucha/ogląda ją uznany znawca.
Od kosmetyków i ubrań, przez samochody, do żywności.
Celebryci nadają się nie tylko do promowania towarów luksusowych, czy modnych. Propagują też przedmioty codziennego użytku. Niedawno modelka sławna na cały glob, wraz z nie mniej znanym mężem podpisali kontrakt na reklamowanie aut marki Volkswagen. Telewizyjny spot pojawił się także w Polsce. Oto niemieckie wydanie z udziałem Heidi Klum i Seala:
Jeśli do tych bardziej "sprzedajnych" - jak uważa świat gwiazd - zaliczają się sławni, którzy skłaniają do nabycia jedzenia - i to niekoniecznie drogiego - to z pewnością "sprzedajną" niektórzy nazwali Katarzynę Skrzynecką i Paris Hilton. Pierwsza zniesławiła się reklamowaniem pasztetów - niezbyt to chwalebny produkt dla gwiazdy, jednak portfel i jej i marki pogrubił się. Znana i kontrowersyjna dziedziczka, postawiła na zysk za wszelką cenę i wystąpiła w spocie fast foodów Carl's Jr. Nie odbyło się bez skandalu - reklamę porównano do filmów z gatunku soft porno. Jednak takie zarzuty tylko podniosły popularność reklamy! Sprawdźcie sami kontrowersyjny materiał:
Paris Hilton pokusiła się nawet do reklamowania szampana w puszce - pomysł okazał się niestety klapą...
Nie każda reklama produktu spożywczego musi stać się wstydliwym epizodem w karierze! Najlepszym przykładem na to jest Pepsi. Ten napój łączy pokolenia, piją go wszyscy niezależnie od statusu. Reklamówki są zawsze hitami. Marka dobiera więc największe gwiazdy, które są głosem pokolenia, stąd w udział w spotach Michaela Jacksona po ogromnym sukcesie płyty "Thriller" w 1994 roku, czy prawie 20 lat później Britney Spears. Świetnym przykładem może być zatem reklama z udziałem tej drugiej dodatkowo wzbogaconej o towarzystwo utalentowanej Beyonce i zadziornej Pink:
Gwiazdorską skuteczność wykorzystują nawet banki! Sprawdźmy na polskim przykładzie. Bank Zachodni BZ WBK zatrudnił sławy światowego formatu. Dobrał je przemyślanie i umieścił w pasujących do ich osobowości spotach. Wynik? Zainteresowanie i sprzedaż produktu wzrosła o 40%!
Świadomość konsumenta o manipulacji rośnie w zastraszającym tempie, dlatego specjaliści wymyślają coraz to nowe sposoby nakłaniania. Wysoko poprzeczkę postawiła wokalistka Fergie, w której tekstach słyszymy jak to wspaniale jest nosić ubrania marki Candie's. Zainkasowała za to jedynie 4 miliony dolarów. Skoro więc o cyfrach, warto przejść do zarobków...
Zarobki.
Zagraniczne gwiazdy, rzecz jasna, kosztują więcej. Taki pracownik to koszt rzędu 1-2 mln zł. U siebie biorą za to samo 3-8 mln dolarów. Rekordzistką świata jest jednak Nicole Kidman, która za 2-minutową reklamę perfum Chanel No. 5 zainkasowała 12 milionów dolarów. To dużo więcej niż wielu hollywoodzkich aktorów dostaje za występ w 2-godzinnym filmie. Oto słynny spot:
W Polsce pierwszą gwiazdą światowego formatu była Cindy Crawford. Zachęcała do picia wody Arctic. Skutek reklamy był ogromny - sprzedaż wody wzrosła o 62%, a znajomość marki z 10% do 51% ("Mój dzień, moja woda" - 2003 rok). Wielkim hitem było też pojawienie się Dody w nieco dwuznacznej reklamie lodów Koral!
Oto lista gwiazdorskich płac - stawki krajowych gwiazd za udział w reklamie:
Marek Kondrat (ING) - 1 mln zł
Michał Wiśniewski (Avans) - 800 tys. zł
Agnieszka Dygant i Danuta Stenka (Garnier)- 650 tys. zł
Małgorzata Foremniak (Soraya) - 550 tys. zł
Jerzy Stuhr (Raiffeisen Bank) - 540 tys. zł
Krystyna Janda (Eurobank, Lipton) - 525 tys. zł
Dorota "Doda" Rabczewska (Koral) - 506 tys. zł
Andrzej Chyra (Pilsner Urquell) - 490 tys. zł
Zbigniew Zamachowski (Telekomunikacja Polska, ING) - 420 tys. zł
Michał Żebrowski (Eurobank) - 400 tys. zł
Katarzyna Figura (Eurobank) - 360 tys. zł
Piotr Fronczewski (GETIN Bank) - 320 tys. zł
Źródło: "Twoje Imperium".
Czy polscy celebryci wypadają w reklamówkach równie dobrze, jak ich zagraniczni koledzy? OBEJRZYJ WIDEO i zadecyduj!
Na koniec, żeby nie było zbyt kolorowo, przedstawimy kilka (czasami tragicznych) wpadek:
1. Co za dużo, to nie zdrowo - Adam Małysz w okresie świetności występował w tak wielu reklamach, że widzom trudno było go zidentyfikować z jedną konkretną.
2. Nieprzewidywalność - Borys Szyc reklamujący Renault, wkrótce po wykonanej pracy stracił prawo jazdy za bycie pod wpływem alkoholu w trakcie prowadzenia.
3. Serce jak dzwon - Bogusz Bilewski reklamujący margarynę obniżającą cholesterol, krótko po nakręceniu spotu umarł na zawał.
Anna Szulc
Modowe imperia gwiazd od kuchni
Czytaj w znam.to: Aktywnie wyszczuplający kosmetyk do ciała
-
Zara ogłosiła wielką wyprzedaż. Sprzedaje hitowy płaszcz za mniej niż 60 zł. To must have w każdej szafie!
-
Te trzy podkłady to tańsze zamienniki kultowego Estee Lauder Double Wear. Kupisz je za mniej niż 30 zł
-
Biedronka sprzedaje kultowe pomadki za mniej niż 10 zł. Dają rewelacyjne efekty - jak dużo droższe kosmetyki do makijażu
-
Ten podkład to hit kosmetyczny. W Biedronce kupicie go za 10 zł
-
Kasia Cichopek w modnych butach. To hit tej zimy! Wiemy, gdzie i za ile można je kupić
- Małgorzata Rozenek-Majdan prezentuje sylwetkę po ciąży w skąpym bikini. Fani pod wrażeniem. "Figura petarda"
- Masz rachunek w banku lub SKOK-u? Oto 4 rzeczy, których nie wiesz, a powinieneś
- Ta pobudzająca wcierka z Rossmanna świetnie wpływa na włosy. Na promocji kupicie ją za 16 zł
- Eleganckie paznokcie- sprawdź 5 pomysłów na stylowy manicure
- Lidl sprzedaje modne spodnie za mniej niż 50 zł. To wielki hit na ten sezon! Podobne kupicie w sieciówkach za dużo więcej