Błędy żywieniowe

Krótko i zwięźle o błędach żywieniowych, które mogą odbić się w postaci zbędnych kilogramów i złego samopoczucia.

Większość z nas nieprzerwanie śledzi nowinki dietetyczne, wie jak wygląda zdrowe odżywianie, a mimo to nie stosuje się do tych zasad. Może warto skorzystać ze sprzyjającej pory roku i zacząć dbać o zdrowie i figurę od dziś?

 

Zebrałyśmy dla Was kilka podstawowych rad dotyczących żywienia, które warto wcielić w życie. Oto one:


- Nie jedz przed snem. Nie oznacza to, że musisz głodować wieczorami i katować się, jak to robią gwiazdy, niejedzeniem po 16:00, czy bardziej standardowo po 18:00. Najważniejsze to poznać swoje nawyki i do nich dostosować przerwę w jedzeniu. Przestań jeść na około trzy godziny przed pójściem do łóżka. Ranek najlepiej zacznij od kilkunastominutowych lekkich ćwiczeń i dopiero po nich zabierz się za pałaszowanie śniadania. Pamiętaj! Noc to regeneracja dla organizmu, wszystkie procesy przebiegają wolniej, a suta kolacja tuż przed snem nie znaczy nic więcej niż zmęczenie, kamienie nerkowe i tłuszcz.

- Naucz się prawidłowo łączyć produkty (o diecie niełączenia pisałyśmy TUTAJ). Staraj się nie jeść białek z węglowodanami w jednym posiłku. Do trawienia każdego typu produktów używane są różne enzymy. Po wielu latach nieprawidłowego odżywiania aparat enzymatyczny ulega osłabieniu, a pokarm coraz ciężej jest strawić.

- Pij przed posiłkiem, nigdy w trakcie i zaraz po. Nawadnianie podczas jedzenia prowadzi do zaburzeń układu hormonalnego i pokarmowego. Dodatkowo niewinna szklanka napoju przed posiłkiem przyczynia się do zjedzenia mniejszej porcji, a co za tym idzie do zmniejszenia masy ciała.

- Nie jedz szybko. Ośrodek sytości uruchamia się dopiero po około dwudziestu minutach od rozpoczęcia posiłku. Złe przeżuwanie pokarmu prowadzi do obciążenia układu trawiennego i odkładania resztek w formie tłuszczu. Postaraj się jeść lepsze jakościowo produkty, ale w mniejszych ilościach i delektować się ich smakiem jak najdłużej.

- Słodycze to wrogowie zdrowego organizmu i pięknej sylwetki. Jeśli masz ochotę na małe co nieco, wypróbuj marchewkę pokrojoną w paluszki lub plastry, niesolone orzeszki lub rodzynki, jabłka, pomarańcze, grapefruity, kiwi lub pestki słonecznika czy dyni.

- Nie leż po jedzeniu. Nasze ciało skonstruowane jest tak, że podczas każdej pozycji, włącza inne mechanizmy. Jeśli leżymy, uruchamiają się procesy podobne do tych, które są aktywne w czasie spania. Proces trawienia schodzi wówczas na drugi plan.

- Przynajmniej raz w tygodniu uprawiaj sport. Regularnie dawkowany przyspiesza przemianę materii i poprawia samopoczucie - a przecież wiadomo, szczęśliwy człowiek nie zajada stresu przypadkowymi produktami z lodówki.

- Zawsze jedz śniadanie - w ten sposób dasz sygnał organizmowi, że nie musi robić zapasów, czyli zwalniać metabolizmu. Pamiętaj, że uczucie głodu uruchamia niekorzystne dla szybkości trawienia procesy, dlatego zawsze miej przy sobie jakiś zdrowy drobiazg do przegryzienia - np. Kilka suszonych śliwek czy pyszne jabłko.

- Gotuj w domu. Nie ma nic zdrowszego i bardziej satysfakcjonującego od domowych posiłków jedzonych w towarzystwie bliskich. Dzięki potrawom zrobionym własnoręcznie będziesz mieć pewność, że jesz możliwie zdrowe produkty bez konserwantów i wszelkich innych podejrzanych ulepszaczy.

 

Anna Szulc

 


Makijaż na wagę złota

Fot. East News/kolaz Lula.pl

Czytaj w Znam.to: Peeling cukrowy Wanilia i Pomarańcza

Więcej o: