Sposoby na przyspieszenie metabolizmu

Z wiekiem przemiana materii zwalnia. Przedstawiamy kilka naturalnych sposobów, które pomogą przyspieszyć ten proces.

- Pij co najmniej 1,5 litra wody dziennie. Gdy organizm jest odwodniony spowalnia wszystkie procesy - w tym trawienne.

- Jedz pięć posiłków dziennie w równych odstępach (co około 3 godziny). Jedzenie często, ale małych porcji przyspiesza metabolizm - daje to sygnał organizmowi, że nie trzeba robić zapasów, bo jest się czym odżywiać.

- Zadbaj o dostarczanie organizmowi błonnika - pobudza on ruchy jelit, pomaga usuwać toksyny oraz metale ciężkie, hamuje uczucie głodu, zapobiega zaparciom i zmniejsza wchłanianie cholesterolu. Dzięki niemu układ pokarmowy działa szybciej i sprawniej.

Fot. Shutterstock

- Unikaj odchudzania - drastyczne ograniczenie kalorii powoduje przejście na "tryb oszczędnościowy", czyli spowolnienie przemiany materii. Wybieraj racjonalne diety, które nie skutkują efektem jojo.

- Jedz więcej białka - trawi się ono około dwa razy dłużej od węglowodanów i tłuszczy, dzięki czemu dłużej utrzymuje uczucie sytości. Jest ono budulcem mięśni, które sprawiają, że metabolizm jest szybszy.

- Ćwicz systematycznie - organizm przyzwyczajony do wysiłku oraz z rozbudowaną tkanką mięśniową jest sprawniejszy i szybciej spala. Skorzystaj z pogody i wybierz się na rolki, rower lub siłownię choć raz w tygodniu - niech to stanie się twoim nawykiem.

- Pij zieloną herbatę - pomaga ona spalić dodatkowo około 50 kalorii dziennie! Tylko dzięki niej waga może obniżyć się o pięć kilogramów w ciągu roku!

Fot. Shutterstock

- Pij czerwoną herbatę, która przyspiesza metabolizm. Podobne działanie ma kawa, której jednak nie powinno się spożywać w nadmiarze ze względu na podwyższenie ciśnienia krwi.

- Organizm potrzebuje dodatkowej energii, by utrzymać ciepłotę ciała. Nie rezygnuj więc z lodów i orzeźwiających napojów - pomogą one spalić dodatkowe 10 kalorii dziennie. Jeśli jednak masz wrażliwe gardło, nie ryzykuj jego infekcją!

- Doprawiaj posiłki. Ostre potrawy potrafią przyspieszyć spalanie nawet o 20% ! Z wszystkich przypraw najlepiej wykorzystywać te, które pobudzają wydzielanie żółci, zapobiegają wzdęciom, usprawniają pracę wątroby, mają korzystny wpływ na perystaltykę jelit i oczywiście ułatwiają i przyspieszają trawienie. Są to: lubczyk, pieprz cayenne, jałowiec, majeranek, kminek, mięta, cynamon i imbir.

 

Anna Szulc

 

 

 

Wybieramy letni must have pośród lakierów

kolaż Lula.pl

Więcej o: