Spalajmy tłuszcz - sprytnie i szybko

Natura potrafi płatać okrutne żarty! Niektóre kobiety mogą pochłaniać wszystkie najbardziej kaloryczne potrawy i nie utyć nawet grama, inne na sam widok Mc Donald's czują, jak spodnie robią się za małe.

Metabolizm jest tu słowem kluczowym.. i oznacza cały szereg procesów przekształcających pożywienie w energię. Oczywiście prawdą jest to, że u niektórych z nas ten proces odbywa się szybciej, u innych wolniej. Jesteśmy przekonane, że nie da się tego kontrolować. Jest to jednak możliwe, przynajmniej w jakimś stopniu. Innymi słowy istnieją sposoby za zoptymalizowanie tempa przemiany materii, z jakim przyszło nam żyć.

Wbrew pozorom nie jest to takie trudne. Istnieją proste sposoby, dzięki którym kalorie spalamy szybciej, gdy ty na przykład odpoczywasz. Nie są to wymyślne diety, głodować też nie musimy, w grę nie wchodzą też mordercze treningi na siłowni.

Więc, aby jeść więcej i nie tyć wypróbuj kilka z potwierdzonych naukowo sposobów:

- JEDZ NA OSTRO - przyprawy takie jak papryczki chilli, czy ziarna gorczycy pomagają w spalaniu dodatkowych kalorii, dzieje się to dzięki zawartemu w nich związkowi - kapsaicynie. Jedząc dziennie jedną łyżeczkę musztardy i jedną łyżeczkę sosu chilli, metabolizm może zwiększyć się nawet o 25%. Poza tym ostry smak potraw może pomóc z tym, aby się nie przejadać,

- JEDZ ŚNIADANIE - to bardzo ważne! Jest to posiłek ważniejszy nawet od obiadu. Najlepiej dobrać składniki odżywcze tak, aby stanowiły 20%, 30% białka i 50% węglowodanów złożonych. Brak czasu to nie wytłumaczenie. Pełnoziarnisty tost, serek wiejski i owoce nie są bardzo czasochłonne,

- JEDZ MAŁO, ALE CZĘSTO - może nikt tu nie odkrył przed wami Ameryki, ale nie każdy wie, czemu właśnie taka rada. Gdy zbyt zmniejszamy liczbę kalorii organizm uznaje to za okres niedoboru pożywienia i spowalnia tempo przemiany materii. Twoje ciało wcale nie tak chętnie będzie wówczas chciało oddać zapasy tłuszczu. Dlatego w dietach tak ważne są II śniadania i podwieczorki. Gdy jadasz często, ale nie dużo metabolizm utrzymuje się przez cały dzień na wyższych obrotach,

- PIJ HERBATĘ - pamiętajmy, że wszystko w umiarze. Niektóre herbaty (zwłaszcza zielona) zawierają antyoksydanty przyśpieszające przemianę materii. Herbata zawiera też kofeinę, która również podkręca ten proces,

- PIJ CHŁODNE NAPOJE - gdy jesteśmy odwodnieni masz organizm zwalnia. Co za tym idzie metabolizm również. Pijąc 8 szklanek wody dziennie oraz wybierając potrawy bogate w wodę przyśpieszymy tempo przemiany materii. Napoje zimne (nie lodowate!) są lepsze, bo organizm musi zużyć dodatkową energię, by go ogrzać,

- WITAMINY Z GRUPY B - są bardzo pomocne dla polepszenia pracy twojego metabolizmu- B6(indyk, cieciorka), B12 (wołowina, łosoś, sardynki), Tiamina (ryż, wieprzowina), Niacyna (kurczak, tuńczyk, pszenica), Foliany (soczewica, szpinak)

Katarzyna Bigos

Zobacz też:

Czas na relaks: masaż gorącymi kamieniami

 

 

Więcej o: