Zachowaj młodość na dłużej - gimnastyka twarzy i szyi!

By zachować młody wygląd na dłużej - ważna jest odpowiednia dieta, witaminy, używanie kosmetyków, ale również - gimnastyka twarzy! Mówi się o tym zdecydowanie za rzadko.
Gimnastyka twarzy i szyi Na ćwiczenia poświęć od 5 do 10 minut dziennie. Efekt murowany! By zachować młody wygląd na dłużej - ważna jest odpowiednia dieta, witaminy, używanie właściwych kosmetyków, ale również - gimnastyka twarzy i szyi! Ćwiczenia wywołują skurcze mięśni dzięki czemu zwiększają przepływ krwi i rozprowadzanie tlenu w skórze. Praca mięśni stymuluje również sprężystość naskórka. Ćwiczenia są proste i wystarcz, że poświęcisz na nie od 5 do 10 minut dziennie. Modelowanie sylwetki i utrzymanie jej w dobrej kondycji - zawdzięczamy ćwiczeniom. Rzecz ma się podobnie z mięśniami twarzy. Regularne ćwiczenia poprawią kontur twarzy, pojędrnią policzki, a nawet zmniejszą fałdki na powiekach. Skóra na szyi nabierze sprężystości (warto to zapamiętać, bowiem właśnie w tym miejscu będziesz traciła ją najszybciej), można zmniejszyć podwójny podbródek i zapobiegać tworzeniu się efektu smutnych ust. Czas poświęcony na ćwiczenia powinien być chwilą całkowitego relaksu. Ćwiczenia: 1) Powoli opuść głowę do momentu aż podbródek znajdzie się jak najbliżej klatki piersiowej, zrób wdech i wydech. Unieś głowę, odchyl ją jak najdalej do tyłu, odpręż się, powoli podciągnij podbródek, zrób szybki wdech i wydech. Ćwiczenie powtórz 3 razy. Ruchy powinny być delikatne i płynne. 2) Połóż palce po obu stronach ust i mocno rozciągaj je na zewnątrz, jednocześnie próbując ściągnąć wargi w "dziubek". Powtórz kilka razy. Dzięki tym ćwiczeniom wzmocnisz mięśnie odpowiedzialne za opadanie kącików ust. 3) Umieść palce wskazujące po obu stronach nosa, mniej więcej na wysokości kości policzkowych. Przyciśnij je do skóry, a potem 20 razy zmarszcz nos. Dzięki temu zapobiegniesz tworzeniu się pionowych bruzd przy ustach. 4) Wymawiaj głośno i wyraźnie samogłoski a, e, i, o, u, tak jakby były jednym wyrazem. Powtórz kilka razy. Ćwiczenie to nadaje sprężystość mięśniom wokół warg i zapobiega powstawaniu w tym miejscu zmarszczek.

Gimnastyka mięśni twarzy to nie tylko sposób na rozluźnienie napiętych po całym dniu mięśni twarzy. Systematyczne wykonywanie ćwiczeń wspomoże nam zapobiegać obwisanie mięśni policzków, kącików ust jak i również tworzeniu się drugiego podbródka.

Ćwiczenia wywołują skurcze mięśni dzięki czemu zwiększają przepływ krwi i rozprowadzanie tlenu w skórze. Praca mięśni stymuluje również sprężystość naskórka. Ćwiczenia są proste i wystarcz, że poświęcisz na nie od 5 do 10 minut dziennie.

Modelowanie sylwetki i utrzymanie jej w dobrej kondycji - zawdzięczamy ćwiczeniom. Rzecz ma się podobnie z mięśniami twarzy. Regularne ćwiczenia poprawią kontur twarzy, pojędrnią policzki, a nawet zmniejszą fałdki na powiekach. Skóra na szyi nabierze sprężystości (warto to zapamiętać, bowiem właśnie w tym miejscu będzie traciła ją najszybciej), można zmniejszyć podwójny podbródek i zapobiegać tworzeniu się efektu smutnych ust. Czas poświęcony na ćwiczenia powinien być chwilą całkowitego relaksu.

Ćwiczenia:

1) Powoli opuść głowę do momentu aż podbródek znajdzie się jak najbliżej klatki piersiowej, zrób wdech i wydech. Unieś głowę, odchyl ją jak najdalej do tyłu, odpręż się, powoli podciągnij podbródek, zrób szybki wdech i wydech. Ćwiczenie powtórz 3 razy. Ruchy powinny być delikatne i płynne.

2) Połóż palce po obu stronach ust i mocno rozciągaj je na zewnątrz, jednocześnie próbując ściągnąć wargi w "dziubek". Powtórz kilka razy. Dzięki tym ćwiczeniom wzmocnisz mięśnie odpowiedzialne za opadanie kącików ust.

3) Umieść palce wskazujące po obu stronach nosa, mniej więcej na wysokości kości policzkowych. Przyciśnij je do skóry, a potem 20 razy zmarszcz nos. Dzięki temu zapobiegniesz tworzeniu się pionowych bruzd przy ustach.

4) Wymawiaj głośno i wyraźnie samogłoski a, e, i, o, u, tak jakby były jednym wyrazem. Powtórz kilka razy. Ćwiczenie to nadaje sprężystość mięśniom wokół warg i zapobiega powstawaniu w tym miejscu zmarszczek.

5) Unieś lekko głowę, a następnie przekręcić ją w prawo, policzyć do pięciu. Potem powoli odwróć głowę w lewo. Powtórz ćwiczenie 3 razy. Powinnaś poczuć delikatne naciąganie szyi w trakcie wykonywania ćwiczeń.

6) Unieś głowę i opuszczaj powoli w stronę prawego ramienia, wytrzymaj, licząc do pięciu. Powoli ją wyprostuj, a następnie opuść w lewo, tak, aby ucho lewe było skierowane w stronę lewego ramienia. Powtórz 3 razy nie pochylając głowy do przodu. Trzeba pozwolić, aby głowa opadła bezwładnie pod własnym ciężarem.

7) Palce wskazujące połóż przy wewnętrznych końcach brwi i przyciśnij. Próbuj zmarszczyć brwi, pokonując opór stawiany przez palce. Powtórz 5 razy. Tak można zapobiec tworzeniu się pionowych zmarszczek na czole.

8) Uśmiechnij się, szeroko otwierając usta, i otwórz oczy, jakbyś się czemuś dziwiła. Poczuj, jak napinają się mięśnie całej twarzy, i wytrzymaj 5-10 sekund. Ćwiczenie zapobiega opadaniu skóry policzków.

9) Nabierz powietrza w usta, a potem kilka razy przesuwaj je z jednego policzka do drugiego, mocno napinając mięśnie. Wypuść powietrze ustami, tak jakbyś nadmuchiwała balonik. Powtórz 2 razy. To ćwiczenie wzmocni mięśnie policzków i poprawi owal twarzy.

Fot. Shutterstock

 

Zobacz też:

Aerobik w stylu Aqua