Kampania BOHOBOCO z 81-letnią aktorką Heleną Norowicz. Dojrzała aktorka zastąpiła 21-latkę [ZDJĘCIA]

Moda na dojrzałość trwa! Nowa kampania BOHOBOCO przekona Was, że wszystko, co myśleliście o modzie dla pań "w pewnym wieku" to fałsz.

Pamiętacie przepiękną kampanię BOHOBOCO na sezon wiosna-lato 2015? Obok wieloletniej muzy duetu, rudowłosej top modelki Magdaleny Jasek, wystąpiła Helena Norowicz, 80-letnia aktorka związana wcześniej z Teatrem Studio. Polski duet projektantów wpisał się w ten sposób w międzynarodowy trend na celebrację piękna w każdym wieku. Na jego fali powróciła Carmen Dell'Orefice, top modelka popularna... w latach 40., a 71-letnia rockmenka Joni Mitchell została twarzą Saint Laurent.

Helena Norowicz w kampanii Bohoboco (fot. Bohoboco)Helena Norowicz w kampanii Bohoboco (fot. Bohoboco)

Teraz BOHOBOCO idzie o krok dalej. W najnowszej kampanii na jesień Helena Norowicz wystąpiła solo, bez 21-letniej Jasek. Konsekwencją tej decyzji jest fakt, że aktorka prezentuje wszystkie kluczowe sylwetki kolekcji jesiennej, także te bardzo odważne, jak szpilki z futerkiem czy zupełnie przejrzysta suknia wieczorowa. Tę samą kreację miała na sobie Małgorzata Socha na jubileuszowej imprezie lodów Magnum.

Wieczor Magnum, Politechnika, 26.05.2015, fot. WBF/Marek Kudelski, na zdj. MAlgorzata SochaWBF/Marek Kudelski

Dlaczego taktyka BOHOBOCO jest tak nowatorska? Wprawdzie świat mody zdążył się już oswoić z kategorią wiekową 70+, jednak wciąż bardzo rzadko łączy się wiek dojrzały z estetyczną awangardą. Na postacie takie jak Anna Piaggi, zmarła w wieku 81 lat barwna redaktorka "Vogue'a", patrzy się z dystansem czy wręcz politowaniem.

Dziennikarka Anna Piaggi podczas pokazu mody Moschino Cheap and Chic w Mediolanie , second from right, attends the Moschino Cheap and Chic women's Spring/Summer 2010 fashion collection, presented in Milan, Thursday, Sept. 24, 2009. (AP Photo/Luca Bruno) Fot. LUCA BRUNO AP

Poprzednio staraliśmy się udowodnić, że piękno nie zna wieku. Konsekwentnie realizujemy tę tezę. Tym razem całą uwagę skupiamy na pani Helenie. Jej charyzma i wrodzona klasa doskonale oddają styl kobiety BOHOBOCO - mówią projektanci marki Michał Gilbert Lach i Kamil Owczarek.

Helena Norowicz nie boi się pozować w przejrzystej sukni, a polski duet nie boi się pokazać, że piękno nie zna metryki, a wiek dojrzały nie pozwala zamknąć się w ciasnych ramach, "tego, co wypada". Zdjęcia 80-letniej aktorki udowadniają, że na odwagę w modzie nigdy nie jest za późno, a wiek emerytalny nie odbiera kobiecie prawa do bycia pewną siebie i zmysłową. Ostateczny efekt mógł być przerysowany, ale udało się uchwycić klasę i dystynkcję modelki. To w dużej mierze zasługa fotografa, który był zachwycony współpracą z Norowicz:

To prawdziwa artystka. Zachwyciła mnie swoją swobodą przed obiektywem, niezwykłą cierpliwością i poziomem komunikacji z idealną dawką humoru i ironii. Z męczącej pracy pani Helena czerpała tyle energii i radości, że udzieliło się to całej ekipie. To moja bohaterka, jedna z najbardziej wyrazistych osób, które kiedykolwiek fotografowałem - komentuje Mateusz Stankiewicz.

Kampania BOHOBOCO jesień-zima 2015/16Mateusz Stankiewicz, AF Photo / mat. prasowe BOHOBOCO

Sama aktorka tłumaczyła w wywiadach, że miała opory przed wejściem w nową rolę:

Miałam obawę, czy aby nadaję się do sesji modowych. Myślę, że starsze kobiety jak najbardziej powinny być obecne w świecie mody. Nie tylko te młode i śliczne, które wyglądają dobrze we wszystkim, co się na nie założy. Z drugiej strony zastanawiałam się, czy sobie poradzę. Ale powiedziałam samej sobie: Wzdychasz, jęczysz, że nie masz propozycji aktorskich. Potraktuj to jak aktorskie wyzwanie. I spróbowałam - mówiła w rozmowie z weekndowym wydaniem Gazeta.pl.

Ryzyko się opłaciło, Norowicz została polską twarzą modowej rewolucji. Czy to już koniec dyskryminacji osób starszych w show biznesie? Miejmy nadzieję, że akceptacja wiekowego piękna jest trwałym zjawiskiem, a nie kolejnym kaprysem świata mody.

Piękna kampania BOHOBOCO z Heleną Norowicz - ZOBACZ WSZYSTKIE ZDJĘCIA