18+
Uwaga!

Ta strona zawiera treści przeznaczone wyłącznie dla osób dorosłych

Mam co najmniej 18 lat. Chcę wejść
Nie mam jeszcze 18 lat. Wychodzę

Założyciel American Apparel oskarżony przez byłą pracownicę

Ostatnio branżę mody dotykają skandale. Najpierw afera Galliano,a  teraz pozew wobec założyciela najbardziej kontrowersyjnej, amerykańskiej firmy.

Dov Charney został oskarżony przez byłą pracownicę o napaść na tle seksualnym. Założyciel American Apparel był już kilkakrotnie pozwany o molestowanie seksualne i nieprzyzwoite zachowanie, a jego ostre kampanie i publiczne oświadczenia regularnie wzbudzają kontrowersje, jednak zawsze wychodził z tego. Czy tym razem będzie inaczej?

W piątek 20-letnia Irene Morales złożyła pozew w Supreme Court w Brooklynie i zażądała 250 tysięcy dolarów (wg niektórych źródeł 260 tys.) odszkodowania za to, że w 2008 roku Dov Charney groził jej zwolnieniem jeśli nie będzie spełniać jego zachcianek. Morales twierdzi, że wszystko zaczęło się, gdy miała 17 lat, a według pozwu owe "zmuszanie" trwało 8 miesięcy. Morales tłumaczy się, że nie zrezygnowała z pracy, bo właściciel AA obiecał jej awans, a na policję nie zgłosiła się z powodu traumy i wstydu przed przed publicznym postępowaniem.

Zarząd American Apparel szybko zareagował i wydał oświadczenie, w którym twierdzi, że była pracownica po rezygnacji z pracy podpisała dokumenty oświadczające, że nie ma żadnych roszczeń wobec firmy. Napisała też list dziękczynny w którym opisała pozytywne doświadczenia z pracy. Spółka zamierza złożyć formalną skargę. Zarząd uważa, że jest to nielegalny spisek, aby wyłudzić pieniądze od American Apparel.

Jesteśmy przekonani, że (jej) roszczenia będą bezzwłocznie zgłaszane przez sąd do sądu arbitrażowego, gdzie jej roszczenia i roszczenia firmy zostaną rozwiązane, uważamy, że w pełni na rzecz spółki." - przeczytamy w oświadczeniu firmy American Apparel.

Jak to wpłynie na firmę, która jest w trudnej sytuacji finansowej? Na pewno doda jej rozgłosu. Amerykańska marka od lat żeruje na kontrowersji, którą często sama wywołuje. Szokujące kampanie, nieprzyzwoite zdjęcia i ekscentryczne zachowanie właściciela firmy tworzą spójną całość. Zupełnie inaczej niż w przypadku afery z Galliano. Mamy nawet wrażenie, że pozew mógłby być elementem strategii wywoływania szumu medialnego. Zobaczymy czy się to potwierdzi.

Kampania American Apparel American Apparel znowu szokuje >>

Więcej o: