Obuwie nie wymodeluje pośladków - Reebok zapłaci klientom 25 mln $

Marka Reebok, która od jakiegoś czasu mocno skupia się na promocji swojej linii EastTone została ukarana przez Federalną Komisję Handlu, która orzekła, że obuwie, które miało modelować ciało i pośladki - nie spełnia swojego zadania. Reebok nie zgadza się z opinią, ale zapłaci klientom 25 mln $.

Marka Reebok reklamowała buty z linii Easy Tone - sugerując klientom, że lepiej niż inne sportowe obuwie wspomagać będą pracę mięśni nóg i pośladków. Oczywiście nie obyło się bez logicznego uzasadnienia. W podeszwach butów, a dokładnie pod piętą i śródstopiem, umieszczono dwie podkładki balansujące. Technologia transferu powietrza miała powodować, że idąc osoba nosząca buty, czuje się niestabilnie, dzięki czemu mięśnie nóg i pośladków miały pracować bardziej intensywnie. Producent twierdził, że aktywność mięśni zwiększa się nawet o 28 procent

Reebok postawił przy okazji na dość głośną kampanię reklamową. Twarzą rewolucyjnej linii jest sama Eva Mendes (w Polsce ambasadorką EasyTone jest Edyta Herbuś). Całą sprawą zainteresowała się Federalna Komisję Handlu, która postanowiła sprawdzić, czy obuwie faktycznie sprawdza się w stopniu, w jakim przedstawia to Reebok.

Okazało się jednak, że poza argumentami, które pojawiały się w reklamach i materiałach prasowych, nie było żadnych dowodów, które mogłyby potwierdzić rewolucyjne działanie butów EasyTone.

Koncern Adidasa, do którego należy Reebok, zgodził się zapłacić 25 mln dol. zwrotu  dla klientów, którzy nabyli obuwie. Orzeczenie FTC dotyczy produktów, które Reebok reklamował jako szczególnie korzystne dla zdrowia, między innymi butów do biegania RunTone (cena 80-100 $) czy klapek EasyTone (cena 60 $). Wielkość rekompensaty uzależniona jest od liczby chętnych. Reebok nie ujawnia ile par EasyTone sprzedał do tej pory - dowiadujemy się z Los Angeles Times.Decyzje dotyczą USA. Nie wiadomo jak sprawa będzie wyglądała w innych krajach.

Mimo zgody na wypłacenie pieniędzy - marka wciąż uważa, że produkty są świetne, a dowodem na to jest cała rzesza zadowolonych klientów. Trudno temu zaprzeczyć - linia EasyTone sprzedawała się do tej pory bardzo dobrze.

Edyta Herbuś dla marki Reebok

EasyTone