Na śniadanie wybierz płatki!

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Rano najlepiej jest postawić na płatki z mlekiem lub jogurtem!
Na śniadanie wybierz płatki! Rano najlepiej jest postawić na płatki z mlekiem lub jogurtem Na śniadanie wybierz płatki! Płatki zawierają błonnik, który wspomaga trawienie, obniża poziom złego cholesterolu oraz stabilizuje stężenie glukozy we krwi. To, co wybieramy na śniadanie w dużym stopniu determinuje wybór produktów po które sięgamy w dalszej części dnia. Płatki śniadaniowe to świetny wybór na rozpoczęcie dnia, nie tylko ze względu krótki czas przygotowania. Kluczowy element to błonnik, którego liczne zalety są nam mniej lub bardziej znane. Wspomaga trawienie, obniża poziom złego cholesterolu oraz stabilizuje stężenie glukozy we krwi. Pokarmy zawierające błonnik są wchłaniane przez organizm wolniej, dlatego po ich zjedzeniu czujemy się nasyceni na dłużej. Poza tym jest w stanie eliminować z organizmu toksyny, kwasy żółciowe, metale ciężkie, a nawet substancje rakotwórcze. Najwięcej tego cennego składnika zawierają warzywa, owoce oraz pieczywo, jednak tylko z pełnego ziarna. Skutecznym sposobem na dostarczenie odpowiedniej ilości błonnika jest właśnie porcja płatków owsianych na śniadanie. Osoby, regularnie spożywające rano płatki śniadaniowe zjadają w ciągu dnia mniej tłuszczów i cukru, a dostarczają sobie więcej białka i istotnych mikroelementów. Oprócz mleka możemy je zjeść z naturalnym jogurtem, który nie zawiera nieprzyswajalnych składników. Możemy również dodać odrobinę bakalii. Wybierając opakowanie sprawdź na opakowaniu kaloryczność - niektóre płatki potrafią mieć ponad 400 kcal w 100 gramach! Ilość błonnika - im więcej, tym lepiej - niektóre mają 3 g, inne - nawet 7. Omijajmy również te, które są mocno przetworzone - dosładzane, czekoladowe, miodowe, które wyglądają jak słodycze. Miewają zabójczo dużo kalorii i są często wzbogacane poprawiaczami smaku - solą i tłuszczem. Przetworzone przemysłowo płatki produkowane są nie z pełnego ziarna, ale najczęściej z drobnych jego cząstek, a tylko pełne ziarno zawiera duże ilości tak potrzebnego błonnika.

To, co wybieramy na śniadanie w dużym stopniu determinuje wybór produktów po które sięgamy w dalszej części dnia. Płatki śniadaniowe to świetny wybór na rozpoczęcie dnia, nie tylko ze względu krótki czas przygotowania.

Kluczowy element to błonnik, którego liczne zalety są nam mniej lub bardziej znane. Wspomaga trawienie, obniża poziom złego cholesterolu oraz stabilizuje stężenie glukozy we krwi. Pokarmy zawierające błonnik są wchłaniane przez organizm wolniej, dlatego po ich zjedzeniu czujemy się nasyceni na dłużej. Poza tym jest w stanie eliminować z organizmu toksyny, kwasy żółciowe, metale ciężkie, a nawet substancje rakotwórcze. Najwięcej tego cennego składnika zawierają warzywa, owoce oraz pieczywo, jednak tylko z pełnego ziarna.

Skutecznym sposobem na dostarczenie odpowiedniej ilości błonnika jest właśnie porcja płatków owsianych na śniadanie.

Osoby, regularnie spożywające rano płatki śniadaniowe zjadają w ciągu dnia mniej tłuszczów i cukru, a dostarczają sobie więcej białka i istotnych mikroelementów.

Oprócz mleka możemy je zjeść z naturalnym jogurtem, który nie zawiera nieprzyswajalnych składników. Możemy również dodać odrobinę bakalii.

Wybierając opakowanie sprawdź na opakowaniu kaloryczność - niektóre płatki potrafią mieć ponad 400 kcal w 100 gramach! Ilość błonnika - im więcej, tym lepiej - niektóre mają 3 g, inne - nawet 7. Omijajmy również te, które są mocno przetworzone - dosładzane, czekoladowe, miodowe, które wyglądają jak słodycze. Miewają zabójczo dużo kalorii i są często wzbogacane poprawiaczami smaku - solą i tłuszczem.

Przetworzone przemysłowo płatki produkowane są nie z pełnego ziarna, ale najczęściej z drobnych jego cząstek, a tylko pełne ziarno zawiera duże ilości tak potrzebnego błonnika.

błonnik, zboże, muesli, płatki

Zobacz również:

Błonnik królem diety

Fot. Shutterstock

Więcej o: