Jeść mniej a częściej, czy lepiej nie? Złota zasada diety obalana

Całymi latami powtarza się wszędzie, że jeśli chcemy zrzucić kilka zbędnych kilogramów należy jeść mniej, ale za to częściej. Dr Heather Leidy z Uniwersytetu w Missouri nie do końca zgadza się z tą teorią.
Złota zasada diety obalona Dr Heather Leidy podważył tezę, że aby schudnąć, należy jeść mniej, ale częściej Dotąd mówiono nam, że aby schudnąć, powinniśmy jeść mniej, ale za to częściej. Dr Heather Leidy z Uniwersytetu w Missouri nie do końca zgadza się z tą teorią. Całymi latami powtarzano nam wszędzie, że jeśli chcemy zrzucić kilka zbędnych kilogramów, powinniśmy jeść mniej, ale za to częściej. Dr Heather Leidy z Uniwersytetu w Missouri nie do końca zgadza się z tą teorią. Rozmiar posiłków ma oczywiście znaczenie, ale znacznie ważniejsza jest w diecie jakość spożywanego dania. Doktor Leidy uważa, że popularne w dietach jedzenie małych porcji przynajmniej sześć razy dziennie, wcale nie przyczynia się do zmniejszenia apetytu. Jego zdaniem znacznie lepiej jest zjeść bardziej sycący posiłek, normalnie 3 razy dziennie, w postaci śniadania, obiadu i kolacji. Jest to lepsze niż "podgryzanie" kilka razy dziennie, co tylko wzmaga nasz apetyt, bo tak naprawdę zaraz po zjedzeniu małego posiłku znów jesteśmy głodni. Warto za to zwrócić uwagę na to, co jemy! Jest to kluczowe, podobnie jak odpowiednia ilość spożywanych kalorii. Jedzenie małych porcji sprawdza się, ale nie przy kontroli apetytu. Kiedy człowiek jest bardziej nasycony, mniej myśli o jedzeniu (zwłaszcza w późnych godzinach wieczornych, które w czasie diety, jak wiadomo, nie są najlepszą porą na konsumpcję). Doktor Leidy stanowczo podkreśla jednak, że zasada ta nie dotyczy standardowych diet białkowych.

Rozmiar posiłków ma oczywiście znaczenie, ale znacznie ważniejsza jest w diecie jakość spożywanego dania.

Dr Heather Leidy z Uniwersytetu w Missouri uważa, że popularne w dietach jedzenie małych porcji przynajmniej sześć razy dziennie, wcale nie przyczynia się do zmniejszenia apetytu. Jego zdaniem znacznie lepiej jest zjeść bardziej sycący posiłek, normalnie 3 razy dziennie, w postaci śniadania, obiadu i kolacji i najedzenie się nim, niż "podgryzanie" kilka razy dziennie, co tylko wzmaga nasz apetyt, bo tak naprawdę zaraz po zjedzeniu małego posiłku znów jesteśmy głodni. Warto za to, zwrócić uwagę na to, co jemy! Jest to kluczowe, podobnie jak odpowiednia ilość spożywanych kalorii.

Jedzenie małych porcji sprawdza się, ale nie przy kontroli apetytu. Kiedy człowiek jest bardziej nasycony, mniej myśli o jedzeniu (zwłaszcza w późnych godzinach wieczornych, które w czasie diety, jak wiadomo nie są najlepszą porą na konsumpcję).

Doktor Leidy stanowczo podkreśla jednak, że zasada ta nie dotyczy standardowych diet białkowych.

Zdrowa dieta

Zajrzyj też na Odważ się i dobierz dietę odpowiednią dla siebie!


Więcej o: