Logotypy na ubraniach wracają do łask. Oto trzy znane marki, których logo znowu jest "cool"

Logomania to trend, którego rozwój obserwujemy już od kilku sezonów. Marki ponownie stawiają na dobrze widoczne znaki towarowe, ale nie wszystkim udaje się być cool. Tym trzem firmom się to udało i ich koszulki sprzedają się jak świeże bułeczki.

Levi's

Ubrania tej marki nosiła Marilyn Monroe, a dziś uwielbia je Cameron Diaz, Chiara Ferragni i cała masa wiernych klientów, którzy cenią sobie tradycję tego dżinsowego imperium. Ubrania z metką Levi's, podobnie jak wielu innych długoletnich firm, przechodziły dobre i złe czasy. Początkowy boom z czasem zastąpił stylistyczny i sprzedażowy marazm, który pod koniec lat 90. doprowadził firmę do poważnego kryzysu.

Levi's - bluza, T-shirt
Źródło: www.instagram.com/bruuuhaa/ www.instagram.com/jemtruskawki/ Kolaż Follow.gazeta.pl / Materiały partnerów

Dziś marka Levi's przeżywa wielki renesans, a dwukolorowe logo ponownie stało się cool. Zauważalny jest silny powrót do minimalistycznych, ale wyrazistych ubrań. Biały T-shirt z nazwą marki noszą gwiazdy i "dziewczyny z osiedla", a łączy je swobodne podejście do mody. Noszenie konkretnego znaku towarowego na piersi oznacza utożsamianie się z charakterem marki i dziś wydaje się to wyjątkowo ważne. By zachęcić klientów do zakupów, firmy muszą opowiedzieć im konkretną historię. Za znaczkiem Levi's kryje się bardzo długa, bo licząca już ponad półtora wieku, fascynująca opowieść, którą warto manifestować.     

Fila

Długą i burzliwą historię ma również sportowa marka Fila. Założona na początku XX wieku we włoskiej miejscowości Biella, początkowo skierowana była do lokalnych mieszkańców alpejskich gór. Bracia założyciele stawiali przede wszystkim na wytrzymałe materiały i wysoką jakość wykonania. Dopiero potem przekształcono ofertę, koncentrując się na znanej dziś odzieży sportowej.

Fila - bluza
Źródło: www.instagram.com/filausa / Kolaż Follow.gazeta.pl / Materiały partnerów

Znaczek Fila zaczął być postrzegany w kategoriach "cool" w latach 80. - dekadzie rozkwitu mody sportowej, która stopniowo stawała się częścią codziennego casualu. Fila inwestowała w znane nazwiska tenisa, koszykówki, golfa czy narciarstwa, ale ubrania tej marki chętnie nosili również amerykańscy hip-hopowcy. Dziś Fila ponownie zagląda do firmowego archiwum, odświeżając modele, które kiedyś "rządziły" ulicą. Czerwono-biało-granatowy znaczek to zdecydowanie jeden z najbardziej pożądanych (i jeszcze nie zbytnio popularnych) motywów aktualnego street style'u.        

GAP

Ubrania GAP to w Ameryce klasyk wśród niedrogiej, sieciowej odzieży. W Polsce sklepy tej firmy działały przez kilka lat, aż do wycofania marki w 2015 roku. Sieciówka początkowo opierała się na sprzedaży asortymentu innych firm, ale potem stworzono kolekcje z własną metką.

Gap - stylizacja
Źródło: Pinterest - Marina Hadjiantoni / Kolaż Follow.gazeta.pl / Materiały partnerów

GAP opiera się na basikowych, prostych ubraniach ze sportową nutą. W przeszłości reklamował je nawet sam Kanye West, który zresztą pracował w sklepie GAPa jako nastolatek. Ubieranie się w niedrogich sklepach postrzegane jest dziś jako atut, a noszenie ubrań z sieciówek przy o wiele większych możliwościach finansowych stało się "cool". Moda na logo GAP jest tego najlepszym potwierdzeniem.   

Więcej o:
Komentarze (15)
Logotypy na ubraniach wracają do łask. Oto trzy znane marki, których logo znowu jest "cool"
Zaloguj się
  • ania_m66

    Oceniono 37 razy 27

    jestem staromodna widocznie.
    dla mnie dalej szczyt obciachu.

  • zeno_1

    Oceniono 26 razy 22

    "GAP opiera się na basikowych, prostych ubraniach ze sportową nutą"
    Co to są basikowe ubrania i co to jest sportowa nuta?

  • hihot.md

    Oceniono 17 razy 17

    Nosić reklamy firmy, za które się samemu zapłaciło? :-D Jakim głuptasem trzeba być??? :- D

  • wyjadacz_parkietuf

    Oceniono 11 razy 9

    Czekam z utęsknieniem na powrót jeansów "Piramidy"... :):):)

  • sselrats

    Oceniono 7 razy 7

    Oto trzy znane "marki", których "logo" znowu jest "cool"

  • pantruskawka

    Oceniono 9 razy 7

    Akurat podróby koszulek LEVI'S tak zalały ulice że najbogatsze labadziary w moich oczach są podejrzane ;D

  • sselrats

    Oceniono 3 razy 3

    Dżymsy najlepsze były "Szariki" i "Odra".

  • lech2011

    Oceniono 3 razy 3

    no i jak nosić taki logotyp ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX