JAC, mimo że publicznie nie wypowiadała się na temat swej diastemy, jest zdecydowanie dobrą ilustracją francuskiego powiedzenia, że są zębami szczęścia (dents du bonheur). W kilka dni po pierwszym castingu była już w samolocie do Paryża, gdzie wzięła udział w kampanii reklamowej i to od razu Hermès. Jakby tego było mało, jej kariera nabrała rozpędu po skandalu, kiedy jako pierwsza w historii 14-latka wzięła udział w australijskim Fashion Week'u, gdzie uznano, że tak młode nastolatki nie powinny prezentować kolekcji dla dorosłych kobiet. Rok później JAC zawojowała wybiegi i magazyny na tyle skutecznie, że aktualnie jest najmłodszą top modelką.
Jessica Hart to jedna z niewielu top modelek, która przyznała, że nie było jej łatwo na początku kariery w związku z charakterystycznym rozstawem jedynek. Jak powiedziała w wywiadzie dla Herald Sun, jakiś czas zastanawiała się nad zabiegiem zlikwidowania diastemy. Na szczęście nie zdążyła, a luka ta stała się jej znakiem towarowym, aczkolwiek wielu fotografów usiłowało ją zatuszować na etapie postprodukcji zdjęciowej. Obecnie jest dość rozchwytywana na wybiegach i chociaż bierze udział w licznych kampaniach reklamowych, głównie popularnych sieciówek odzieżowych typu H&M, to pojawiła się także na okładce australijskiego wydania Vogue.
Abbey Lee Kershaw to druga po Jessice Hart Australijka z diastemą, która zawojowała świat mody, idealnie wpisując się w aktualny trend na uśmiech. Upór starszej o 4 lata Jessiki najwidoczniej przetarł jej szlaki w rodzimej Australii, gdzie pierwotnie fotografowie usiłowali przecież tuszować diastemę na zdjęciach. Znana jest z kampanii reklamowych dla Fendi, Chanel, Chloe, Gucci, Karla Lagerfelda czy Mulberry.
Lara Stone w odróżnieniu od Jessiki Hart nie miała kompleksów na punkcie swej diastemy. Zapytana o to, odrzekła wprost:
Podobnie myśleli redaktorzy brytyjskiego Vogue, uznając Larę za Dziewczynę Roku 2009. Od tego czasu jej kariera wciąż kwitnie. Pełną, ciągle aktualizowaną wyliczankę udziału rozchwytywanej Lary we wszystkich kampaniach i sesjach można znaleźć tutaj http://www.supermodels.nl/larastone
Amerykanka Ashley Smith uważa diastemę za swą wizytówkę:
Zapewnia, że podczas pracy na planach zdjęciowych, kiedy uśmiecha się bez odsłaniania zębów, słyszy wręcz, że ma je pokazywać. Na pewno musiała to usłyszeć na sesji w stylu retro do portugalskiego wydania Vogue, gdzie uznany już w branży fotograf Marcin Tyszka uczynił jej "przedziałek" między zębami, czymś w rodzaju legendarnego pieprzyka Marylin Monroe. Jak widać, Jessica Hart jako jedna z pierwszych modelek z diastemą, miała zupełnie odmienne doświadczenia, ale ostatecznie nie tylko im obu udało się to przekuć w oszałamiający sukces. Ashley porównywana jest do Lary Stone ze względu nie tylko na diastemę, ale i kobiece kształty. Zasłynęła udziałem w prowokacyjnej reklamie Sisley, gdzie leżąc na podłodze supermarketu, wciąga koszulkę do nosa niby kokainę oraz radośnie konsumuje ogórka.
Mimo młodego wieku ( niedawno ukończone 18 lat), córka legendarnej pary rockmena Micka Jaggera i topmodelki lat 80' Jerry Hall, Georgia May Jagger ma sprecyzowane stanowisko na temat swego wyglądu:
Dodając, że podobają się jej "duże brytyjskie zęby", które woli od typowego, idealnego amerykańskiego uśmiechu. Poza uzębieniem nietypowy jest także jej wzrost, poniżej ogólnie przyjętych kryteriów (wymagane jest minimum 174 cm), podczas gdy Georgia mierzy zaledwie 170cm. Na tak oszałamiający start w modelingu (kampanie Rimmel, Chanel i Versace, czy aż 3 okładki Vogue brytyjska, australijska i brazylijska) z pewnością złożyło się po trosze sławne nazwisko, buntowniczy charakter oraz niebanalny uśmiech właśnie.
Lindsey Wixson odziedziczyła swą diastemę po ojcu. Czy także charakterystyczne usta, zwane "bee-stung lips" (usta ukąszone przez pszczołę), tego już nie wiadomo. Faktem jest natomiast jej błyskawiczny awans na światowych wybiegach oraz udział w licznych kampaniach luksusowych domów mody. Z pewnością była świadoma swoich oryginalnych "wizytówek", podejmując decyzję o karierze w modelingu w bardzo młodym wieku. Słusznie, gdyż szybko została twarzą kampanii domów Alexander McQueen, Versace, Mulberry czy Jill Stuart.