Najpiękniejsze kampanie dawnego Diora - zobacz reklamy vintage

Poznaj kawałek historii mody! Fascynujące materiały archiwalne Dior zabiorą was w podróż po Paryżu przeszłości.

Pantofelki

Dawno dawno temu, zanim kampanie domu mody Dior zdominowały kolejno Gisele Bundchen, Karlie Kloss i Daria Strokous, zdjęcia nie były najpopularniejszą formą reklamy w świecie mody. Największymi gwiazdami byli ilustratorzy, a charakterystyczna kreska pozwalała rozpoznać autora po najmniejszym obrazku.

Reklama butów od Diora pochodzi z lat 50., najpewniej połowy dekady. To w 1954 roku Roger Vivier stworzył dla domu mody pierwsze współczesne szpilki. Wcześniej obcasy były szersze, a "igły" znane tylko z rysunków.

Miss Dior

Największą gwiazdą Diora był włoski ilustrator Renè Gruau. Znany m. in. z plakatu La Dolce Vita Felliniego i ilustracji dla kabaretu Moulin Rouge, Gruau najczęściej pracował na zlecenie domów mody. W 1947 r. poznał Christiana Diora i objął stanowisko dyrektora kreatywnego ds. kampanii perfum.

Najsłynniejszym zapachem, popularnym do dziś pozostaje Miss Dior. Gruau stworzył dla niego m. in. rysunek mężczyzny uginającego się pod ciężarem kwiatów dla wybranki oraz ikoniczny obraz zgrabnego karku modelki.

Miss Dior reklama vintage

Inne perfumy

Jeszcze bardziej wytworny był zapach "Diorama". Później powstała także "Diorella" (reklama pochodzi z lat 70.).

Pończochy

Oczywiście ulubiony ilustrator Diora tworzył też inne kampanie dla domu mody. W czasopismach z lat 50. i 60. można znaleźć reklamy pończoch i rajstop od Christiana Diora.


Renè Gruau
słynął nie tylko z subtelnej kreski i kolorowania, ale i z twórczych inspiracji sztuką późnego XIX wieku. Plakaty dla Moulin Rouge były inspirowane twórczością Toulouse'a Lautreca, a jedna z reklam Diora - baletnicami Edgara Degas.

Bielizna

Technika ilustracji pozwalała na pewną swobodę obyczajową, ale niektóre reklamy i tak były nader dyskretne. Dama ukrywająca twarz za olbrzymim, tiulowym pomponem to czytelne, choć dalekie skojarzenie z bieliźniarstwem. Gruau radził sobie świetnie także z koronkami.

Zwróćcie także uwagę na ilustrację poniżej. Gdyby nie wiek rysunku, moglibyśmy przysiąc, że do ilustracji pozowała Karlie Kloss.

Bielizna modelująca

Znaleźliśmy oba typy zdjęć promocyjnych bielizny modelującej Diora - rysunki Gruau i zdjęcia. Koncepcja kolorowych balonów z helem, która w XXI wieku powróciła w reklamach zapachu Miss Dior Cherie, to w rzeczywistości pomysł stary jak świat (a właściwie jak new look Diora).

Kosmetyki

Klimat lat 60. i jedno z najzabawniejszych dzieł Gruau - dwóch panów spogląda na kobietę i konspiracyjnym szeptem wymienia uwagę "Ona ma podkład Diora!".

Lakiery do paznokci

Przejście na fotograficzną formę promocji dóbr luksusowych odebrało czar niektórym produktom Diora, szczególnie kosmetykom. Wystarczy porównać rysunek Renè Gruau z kampanią lakierów do paznokci z 1974 r. Kiczowaty klimat new age i obrzydliwe transparentne kolory nie zachęcają do zakupów.

Okulary przeciwsłoneczne

W przypadku kampanii okularów przeciwsłonecznych także wyznajemy zasadę: im starsze, tym lepsze. Świetna seria zdjęć z napisami Chrisa von Wangenheim (1977 r.) w każdym aspekcie przewyższa zdjęcia z lat 80.

Haute couture 1992

Krótką opowieść o wizualnej historii domu mody Dior kończymy w 1992. Ówczesny rynek uzasadniał nawet reklamowanie diabelnie drogich kolekcji haute couture. Trudno nie poczuć sentymentu dla pełnego glamour XX wieku...

Która reklama Christian Dior jest waszym zdaniem najpiękniejsza?

Więcej o: