Od założenia włoskiej marki w 1947 r., dom mody nie używał reklamy prasowej jako formy promocji. W tym jubileuszowym roku Peter Dundas postanowił to zmienić. Co zaskakujące, do pierwszej, historycznej kampanii nie wybrał swojej przyjaciółki Anji Rubik, ani żadnej z aktualnych top modelek. Amber Valletta urodziła się w 1974 roku i reprezentuje pokolenie supermodelek.
Tak wyglądała Amerykanka na początku kariery. Świeża, anielska uroda Amber wróżyła jej szybką karierę, ale nie sposób było dojrzeć zadziorność, wyrafinowanie i chłód, cechy z których słynęła w szczycie kariery.
Najlepsze lata modelki to koniec lat 90. i początek XXI wieku. W 2002 roku 28-latka wystąpiła m. in. w sesji okładkowej dla i-D i edytorialu plażowym z Vogue UK.
Aktualnie supermodelka poświęca się głównie aktorstwu. Zagrała u boku Willa Smitha w filmie Hitch, a ostatnio występuje w popularnym w Stanach serialu Revenge. Bohaterka grana przez modelkę wydaje się być od niej kilka lat starsza, ale Amber nie przeszła jeszcze na emeryturę. Od czasu do czasu podejmuje modelingowe wyzwania, takie jak sesje dla Vogue i LOVE, okładka I-D z maja 2010 czy aktualna kampania kosmetyków Biotherm (powyżej).
W kampanii Pucci powraca niepokojący wizerunek Amber, pozującej na prawdziwą femme fatale. Karminowe usta i bardzo chłodna kolorystyka sprawiają, że kampania jest bardzo wyrafinowana i niepokojąca. Zdjęcia są dziełem duetu Mert & Marcus, mistrzów kolorowej fotografii mody. Lodowaty błękit i podkręcona czerwień sprawiają, że pierwsza kampania Pucci jest jednym z bardziej rozpoznawalnych dokonań duetu w tym roku.
Psychodeliczne wzory z projektów Petera Dundasa pięknie zgrywają się z luksusowymi wnętrzami Palazzo Pucci. Kampania świetnie oddaje charakter marki i z pewnością będzie perełką przeładowanych wrześniowych numerów Vogue, Elle czy Harper's Bazaar.
Jak wam się podoba pierwsza kampania w historii Pucci? Spodziewaliście się takiego debiutu?