Pierwsza w historii kampania Emilio Pucci - wielki powrót supermodelki Amber Valletty?

Na 65. urodziny marki dom mody Emilio Pucci wyprodukował pierwszą kampanię prasową. Jej gwiazdą jest 38-letnia Amber Valletta.

Amber Valetta w kampanii Pucci, jesień 2012

Od założenia włoskiej marki w 1947 r., dom mody nie używał reklamy prasowej jako formy promocji. W tym jubileuszowym roku Peter Dundas postanowił to zmienić. Co zaskakujące, do pierwszej, historycznej kampanii nie wybrał swojej przyjaciółki Anji Rubik, ani żadnej z aktualnych top modelek. Amber Valletta urodziła się w 1974 roku i reprezentuje pokolenie supermodelek.

Początki kariery

Tak wyglądała Amerykanka na początku kariery. Świeża, anielska uroda Amber wróżyła jej szybką karierę, ale nie sposób było dojrzeć zadziorność, wyrafinowanie i chłód, cechy z których słynęła w szczycie kariery.

Złote lata Valletty

Najlepsze lata modelki to koniec lat 90. i początek XXI wieku. W 2002 roku 28-latka wystąpiła m. in. w sesji okładkowej dla i-D i edytorialu plażowym z Vogue UK.

Amber Valletta dziś

Aktualnie supermodelka poświęca się głównie aktorstwu. Zagrała u boku Willa Smitha w filmie Hitch, a ostatnio występuje w popularnym w Stanach serialu Revenge. Bohaterka grana przez modelkę wydaje się być od niej kilka lat starsza, ale Amber nie przeszła jeszcze na emeryturę. Od czasu do czasu podejmuje modelingowe wyzwania, takie jak sesje dla Vogue i LOVE, okładka I-D z maja 2010 czy aktualna kampania kosmetyków Biotherm (powyżej).

Amber Valetta w kampanii Pucci, jesień 2012

W kampanii Pucci powraca niepokojący wizerunek Amber, pozującej na prawdziwą femme fatale. Karminowe usta i bardzo chłodna kolorystyka sprawiają, że kampania jest bardzo wyrafinowana i niepokojąca. Zdjęcia są dziełem duetu Mert & Marcus, mistrzów kolorowej fotografii mody. Lodowaty błękit i podkręcona czerwień sprawiają, że pierwsza kampania Pucci jest  jednym z bardziej rozpoznawalnych dokonań duetu w tym roku.

Amber Valetta w kampanii Pucci, jesień 2012

Psychodeliczne wzory z projektów Petera Dundasa pięknie zgrywają się z luksusowymi wnętrzami Palazzo Pucci. Kampania świetnie oddaje charakter marki i z pewnością będzie perełką przeładowanych wrześniowych numerów Vogue, Elle czy Harper's Bazaar.

Jak wam się podoba pierwsza kampania w historii Pucci? Spodziewaliście się takiego debiutu?

Więcej o: