Emmanuelle postawiła na zaskoczenie już na etapie okładki najważniejszego w roku wrześniowego numeru. Trzy ikony modelingu pozują w tej samej sukience, dla tych samych fotografów, na identycznym tle. Nawet wizaż jest bliźniaczy. Nigdy jeszcze porównanie trzech piękności nie było tak proste i tak sprawiedliwe. Transparentna sukienka Dolce & Gabbana, czerwona szminka i bezbłędne oko duetu Mert & Marcus - Lara Stone, Kate Moss i Daria Werbowy pozują na tych samych warunkach. Która wypadła najlepiej.
Nietypowa okładka to dopiero początek rewolucji. Dyrektor artystyczny magazynu Germain Chauveau zaprojektował nową szatę graficzną, zmienią się też nazwy działów, a do redaktorów dołączy Garance Doré, znana ilustratorka i blogerka.
Bohaterką numeru jest czerń, której poświęcono aż 64 strony. Ogromny edytorial duetu Mert & Marcus nosi tytuł ?La fureur du noir? czyli czarna furia, szaleństwo, szał.
"Misją Vogue jest zaskakiwać, przewidywać pragnienia czytelniczek, ten "czarny szał" oznacza premierę ulepszonej formuły magazynu: nowej typografii, poprawionych stałych rubryk, nowych autorów [...]. Vogue wyprzedza trendy, potwierdza swój radykalny punkt widzenia i przechodzi piękną metamorfozę" - napisała Emmmanuelle Alt w liście od naczelnej.
Nowy numer trafi do francuskich kiosków 23 sierpnia. Bohaterami numeru mają być Isabelle Huppert, Giorgio Armani i, tu bez niespodzianki, Raf Simons.
Podoba wam się zaskakująca koncepcja okładki? Jak uważacie, czy lifting Vogue'a to znak, że Emanuelle Alt boi się konkurencji ze strony CR Fashion Book słynnej poprzedniczki?