Dziewczyna z brodą, modelka z bielactwem, chłopak w makijażu, sparaliżowana wizażystka i babcia z Instagrama w kontrowersyjnej kampanii marki kosmetycznej

Illamasqua nie jest typową marką. Jej ambasadorzy też nie należą do "zwyczajnych". Swoje defekty zamienili w atuty i dziś inspirują ludzi na całym świecie.
Kampanie Illamasqua Kampanie Illamasqua instagram.com/illamasqua

Illamasqua

Marki kosmetyczne przyzwyczaiły nas do tego, że ich ambasadorami zostają zwykle klasycznie piękne kobiety i przystojni mężczyźni, a najlepiej podziwiane osoby z pierwszych stron gazet . Modelki, aktorzy i aktorki, to głównie one pojawiają się w reklamach i na billboardach. Idealne, wyprężone ciała, wydęte usta i tony doklejonych rzęs kreują ideały i zachęcają nas do wydawania pieniędzy.

Zupełnie inne podejście ma marka Illamasqua. Trzeba zacząć od tego, że nie jest to typowa firma, która produkuje upiększające kosmetyki. Illamasqua kocha odmienność, kolory i uważa makijaż za podstawę własnej ekspresji, a dopiero potem za narzędzie do udoskonalania wyglądu. Jest to jedna z tych firm, które nacisk kładą przede wszystkim na sztukę wizażu. Jej kampanie zwykle są niesamowicie barwne, tajemnicze i teatralne, a teraz także kontrowersyjne.

Harnaam Kaur Harnaam Kaur instagram.com/harnaamkaur

Inspiring Instagrammers - Harnaam Kaur

Oprócz swoich artystycznych sesji, Illamasqua znana jest z angażowania do swoich kampanii zwyczajnych ludzi - inspirujących, ale niekoniecznie znanych. W tym roku marka zorganizowała wyjątkową akcję Inspiring Instagrammers i pod hasłem You Are Beauty przedstawiła osiem najbardziej inspirujących osób w sieci. Według tradycyjnych standardów piękna, wszyscy zostaliby uznani za "dziwadła", jednak nie poddają się i idą przez świat, będąc sobą, akceptując siebie.

 

Główną bohaterką całej kampanii jest Harnaam Kaur, czyli dziewczyna z brodą, o której głośno zrobiło się kilka miesięcy temu, właśnie z powodu jej bujnego zarostu. Młoda kobieta cierpi na zespół wielotorbielowatych jajników (PCOS), przez który w wieku jedenastu lat zaczęła zmagać się z nadmiernym owłosieniem. Także na twarzy.

Po latach znoszenia docinków, znęcaniem się nad nią przez rówieśników, Harnaam postanowiła pogodzić się ze swoim zarostem i w ten sposób pokazać, że można wyglądać inaczej i nadal czuć się pięknym. Dzisiaj ma dwadzieścia cztery lata i jest aktywistką na rzecz pozytywnego postrzegania ciała. Walczy też z gnębieniem uczniów, którzy w jakiś sposób odstają od reszty rówieśników.

 

W ramach kampanii, Harnaam przygotowała swój list do młodszej siebie, w którym opowiada o tym, jak zmieniło się jej życie. Ma on zainspirować i dodać sił wszystkim tym, którzy zmagają się z podobnymi problemami. Kaur pokazuje, że nikt nie jest w takiej sytuacji sam, bo przez podobne problemy przechodziło wiele osób. A takie poczucie przynależności do większej grupy może naprawdę wiele zdziałać.

Inspirational Instagrammers Inspirational Instagrammers kolaz lula.pl

Inspiring Instagrammers

Harnaam Kaur nie jest jedyną kontrowersyjną bohaterką akcji. Poza nią zobaczymy także siedem innych, tak samo inspirujących postaci. Jedną z nich jest Jordan Bone, dziewczyna, która mimo sparaliżowanej dolnej połowy ciała i dłoni, nagrywa makijażowe poradniki i dzieli się nimi z internetową publicznością. Poza tym, prowadzi spotkania z młodzieżą szkolną, na których przestrzega przed nierozważną jazdą samochodem. W ramach kampanii udzieliła wywiadu, w którym opowiadała o "swojej pięknej walce" ze zdrowiem i przeciwnościami losu.

Em Ford i Jordan Bonekolaz lula.pl

W kampanii pojawiła się także Em Ford, prowadząca kanał i bloga My Pale Skin. Dlaczego Illamasqua uznała ją za szczególnie inspirującą? Otóż Em od lat zmaga się z poważnym trądzikiem. Kilka miesięcy temu opublikowała film, w którym odpowiedziała wszystkim, którzy zostawiają pod jej wpisami obraźliwe komentarze, i tym, którzy męczą się z takimi samymi problemami, jak ona.

 

W kampanii znajdziemy także osoby, które są bezpośrednio związane z wizażem. Są to Ben Slack oraz Lynsey McKenzie, którzy na co dzień zajmują się malowaniem ludzi. Ben to utalentowany chłopak, który nie boi się być sobą. Dumnie prezentuje się w pełnym mocnym makijażu, który zwyczajowo uznawany jest za kobiecy. Lynsey jest zaś wizażystką, która skończyła szkołę wizażu marki Illamasqua.

Inspirational Instagrammers Inspirational Instagrammers kolaż lula.pl

Inspiring Instagrammers

W kampanii udział wzięły jeszcze trzy osoby, które są prawdopodobnie najbardziej znane. Do grona najbardziej inspirujących osób dołączyła Baddie Winkle, czyli osiemdziesięciolatka, która na swoich internetowych profilach pokazuje, że można się dobrze bawić i być sobą w każdym wieku. Kolorowa "babcia z Instagrama" podbija świat swoim barwnym stylem życia i dystansem do starości.

Baddie Winkle i Winnie Harlowkolaż lula.pl

Pozostałe dwie osoby tak samo często, jak Harnaam Kaur, muszą zmagać się z wyzwiskami i pochopnymi ocenami. Mowa o znanej wszystkim Winnie Harlow, czyli modelce z bielactwem. W wyniku choroby, na jej twarzy powstały symetryczne jasne plamy. Mimo to dziewczynie udało się odnieść sukces w modelingu, co doskonale pokazuje, że nie wszystkie problemy są nie do pokonania.

Ostatnim bohaterem kontrowersyjnej kampanii jest Daniel Lismore, którego mogliśmy zobaczyć ostatnio w jednej z akcji H&M. Jest bez wątpienia jedną z najciekawyszych osób nie tylko w tej kampanii, ale także na świecie. Jego prace były wystawiane w londyńskiej Tate Modern. Poza tym Lismore jest dyrektorem kreatywnym marki Sorapol. Jego strój codzienny to warstwy ubrań i materiału, ciężka do określenia ilość biżuterii i tona makijażu.

Co sądzicie o takich akcjach? Czy rzeczywiście mają szansę uzmysłowić ludziom, jak subiektywnym pojęciem jest normalność i jak bardzo nawet lekko rzucona obelga może zranić? My chciałybyśmy oglądać ich jak najwięcej!

Więcej o: