Najważniejsze trendy 2017 roku. Wcale nie znikną po sylwestrze, więc lepiej się do nich przyzwyczaić...

Które trendy 2017 roku mają szansę zostać z nami dłużej? Wybraliśmy kilka wątków z zakresu mody, urody i stylu życia, które mają przed sobą świetlaną przyszłość. W 2018.
2017 r., 21. urodziny Belli Hadid. Białe kozaki w pełnym rozkwicie 2017 r., 21. urodziny Belli Hadid. Białe kozaki w pełnym rozkwicie Jackson Lee / Splash News / #Jackson Lee / Splash News/EAST NEWS

Dekada 00s i białe kozaczki

To zdjęcie mogłoby być zrobione z 2002 r., gdyby nie to, że przedstawia Bellę Hadid, top modelkę, która wówczas miała 6 lat. Białe kozaki, sukienka w stylu pastereczki, torebka a la siodło - to wszystko już było...

Po wielu latach dominacji mody z lat 90. powoli wypiera ją naśladowanie stylu początku XXI wieku. Trend przybiera na sile z każdym rokiem - w 2017 r. zasilił go wielki powrót wieczorowych topów, denimu z aplikacjami i białych kozaczków. A to dopiero początek. Britney Spears mogłaby znów nosić swoją garderobę z lat największej sławy...

Kosmetyki ekologiczne Boho Green Make-up Kosmetyki ekologiczne Boho Green Make-up www.instagram.com/bohogreenmakeup

Bio/Eco/Organic

W świecie beauty nadal króluje trend ekologiczny, który z każdym rokiem staje się coraz bardziej widoczny - nie tylko w spożywczakach, ale i w drogeriach. Po modzie na pielęgnację hydrolatami i olejkami przyszła pora także na ekologiczny makijaż. Wystarczy spojrzeć na kosmetyczne premiery ostatnich tygodni, np. w pełni organiczny olejek BlessMe, który mieszamy z kosmetykami kolorowymi. To pomysł makijażystki gwiazd Anety Kolendo Borowskiej zrealizowany własnym sumptem w Polsce.


Z małymi markami eko konkurują korporacje o podobnej filozofii. Pod koniec roku w Polsce zadebiutowała francuska marka Boho Green Make Up, która w pełni korzysta z mody na eko. Opakowania są z drewna i tektury, a same kosmetyki zawierają od 99 do 100 proc. składników naturalnych. Produkty do makijażu bogate są np. w olej z pestek moreli, skrobię kukurydzianą, mikę. W lakierach do paznokci nie ma formaldehydu, ale są... ziemniaki i maniok.

Młodych gwiazd i celebrytek do sztucznych futer nie trzeba przekonywać. Nawet tych bardzo majętnych, jak Maffashion Młodych gwiazd i celebrytek do sztucznych futer nie trzeba przekonywać. Nawet tych bardzo majętnych, jak Maffashion www.instagram.com/maffashion_official

Sztuczne futro

W 2016 r. z produkcji futer naturalnych wycofał się Armani, w 2017 - Gucci i wiodący sklep z modą luksusową, netaporter.com. W tyle nie pozostają sieciówki, które zresztą zawsze unikały futer naturalnych z racji na ich wysoką cenę. Z każdym rokiem noszenie prawdziwego futerka spotyka się z coraz mniejszą akceptacją. W 2018 r. będą je nosiły tylko najbardziej niereformowalne gwiazdy i bizneswomen.

Hi Hybrid - nowa marka na rynku kosmetycznym. Reklamowana jest jako hybrydy dla nastolatek Hi Hybrid - nowa marka na rynku kosmetycznym. Reklamowana jest jako hybrydy dla nastolatek mat. prasowe Hi Hybrid

Zrób to sam(a)

Trend DIY, czyli do it yourself, wciąż na wznoszącej. W mijającym roku w drogeriach pojawiły się mocne pilingi chemiczne do użytku domowego oraz cała plejada nowych masek i maseczek (nawet takie do własnoręcznego miksowania w misce!). Na polskim rynku zadebiutowała też marka lakierów hybrydowych przeznaczonych specjalnie dla nastolatek, niewprawionych w sztuce profesjonalnego manikiuru. Niedługo w gabinecie będziemy robić tylko botoks...

Rihanna i jej kryształowe buty od Saint Laurent Rihanna i jej kryształowe buty od Saint Laurent www.instagram.com/badgalriri

Błysk

Największy hit obuwniczy roku? Kozaki z kryształkami od Saint Laurent, które kosztowały, bagatela, 10 tysięcy dolarów. Nosiły je Rihanna, Kendall Jenner, Rita Ora... Prawie nikt nie mógł sobie na nie pozwolić, ale "zwykłe śmiertelniczki" także zauważyły w sklepach wysyp srebrnych i brokatowych butów.

Podobnie jak spodni i płaszczy o winylowym blasku, cekinowych aplikacji, złotych puchówek, palet brokatowych cieni do powiek, a nawet szminek na wysoki połysk. Po latach dominacji matu ekstremalny błysk odzyskuje popularność. Znajdziesz go w drogerii i w sklepie odzieżowym, także (a może przede wszystkim) w nowym roku.

A post shared by Huda Kattan (@hudabeauty) on Dec 25, 2017 at 9:02am PST

Miejska dżungla to najważniejszy trend wnętrzarski na Instagramie Miejska dżungla to najważniejszy trend wnętrzarski na Instagramie www.instagram.com/tiffanyleedonaldson/

Miejska dżungla

Za oknem smog, na Instagramie walka o lajki. W takich warunkach kształtuje się wiodąca wielkomiejska moda - moda na otaczanie się roślinami, w barokowym wręcz nadmiarze. Kolekcja 40 doniczek wymaga więcej uwagi niż zwierzę domowe, ale pozuje do zdjęć mniej kapryśnie niż np. kot i dba o jakość domowego powietrza. Wygląda świetnie i poprawia humor właściciela, dlatego wróżymy "miejskiej dżungli" co najmniej kilka sezonów popularności. Zwłaszcza że ceny doniczek z monsterą w modnych dzielnicach sięgnęły szokującego poziomu...