Kreska przed imprezą i czujesz się jak król? Zdziwisz się, jak widzą cię wtedy inni - taki przekaz ma mocna kampania GIS [WIDEO]

Główny Inspektorat Sanitarny nie miał dotąd szczęścia do kampanii. W 2015 r. media wyśmiały filmiki mające ostrzegać przed dopalaczami. Jak na tym tle wypada nowa kampania "Melanż. Oczekiwania kontra rzeczywistość"? Na pewno jest lepiej zrealizowana.
Amfetamina. Oczekiwania kontra rzezcywistość Amfetamina. Oczekiwania kontra rzezcywistość Fot. youtube.com/watch?v=F6V-KhIVws8

Kreska przed imprezą i czujesz się jak król? Zdziwisz się, jak widzą cię wtedy inni - taki przekaz ma mocna kampania GIS [WIDEO]

Główny Inspektorat Sanitarny nie miał dotąd szczęścia do kampanii. W 2015 r. media wyśmiały filmiki mające ostrzegać przed dopalaczami. Jak na tym tle wypada nowa kampania pt. "Melanż. Oczekiwania kontra rzeczywistość"? Na pewno jest lepiej zrealizowana.

To, jak czuje się ktoś pod wpływem alkoholu lub narkotyków, a to, jak postrzega taką osobę trzeźwy obserwator, to dwa zupełnie inne światy. Taki przekaz ma nowa kampania społeczna realizowana przez Główny Inspektorat Sanitarny - "Melanż. Oczekiwania kontra rzeczywistość". Skierowana jest przede wszystkim do młodzieży. Próbuje mówić jej językiem, montaż i kadry naśladują styl teledysków. Klipy o dopalaczach z 2015 r. również miały być młode duchem, jednak efekt był (tragi)komiczny.

W dziesięciu nowych filmikach widać postęp - wyraźnie zwiększył się budżet, polepszyły zdjęcia i  montaż. Zapożyczono też konwencję popularnych memów "oczekiwania/rzeczywistość". Czy to wystarczy, żeby reklamy trafiły do zamierzonego odbiorcy?

Pokazujemy nastolatkom, że wyobrażenia związane z oddziaływaniem używek na organizm i wizerunek towarzyski w zderzeniu z rzeczywistością bywają rozczarowujące, a ich zachowanie pod wpływem tych substancji często jest żenujące. Przede wszystkim chcemy przemówić do wyobraźni młodzieży, pozostawiając ich z refleksją, a nie gotową tezą - komentuje dyrektor generalny GIS Marcin Bombrych na stronie instytucji.

Pomysł i realizacja są na plus, jednak GIS trudno uciec przed moralizatorskim tonem. Cykl filmików i specjalna strona Melanż.tv praktycznie stawiają znak równości między używkami tak różnymi, jak halucynogeny, alkohol czy nawet papierosy. Czarno-biała, surowa jak w szkole zakonnej wizja świata GIS może zrazić młodych, starszym zaś zupełnie obcy będzie system wartości z kampanii (bycie cool, co o mnie pomyślą INNI).

Nawet jeśli nastolatki znowu nie kupią przekazu GIS, widać, że instytucja stara się uczyć na własnych błędach, a prewencję uzależnień ubrać w atrakcyjne opakowanie.

Zobaczcie 10 nowych produkcji GIS i sami oceńcie - udane? >>

Grzyby. Oczekiwania kontra rzeczywistość Grzyby. Oczekiwania kontra rzeczywistość Fot. youtube.com/watch?v=ur0qwaNb_54

Grzyby. Oczekiwania kontra rzeczywistość

Co dzieje się z człowiekiem po LSD Co dzieje się z człowiekiem po LSD Fot. youtube.com/watch?v=ODLJ2abgqGQ

LSD. Oczekiwania kontra rzeczywistość

Tak działa marihuana Tak działa marihuana Fot. youtube.com/watch?v=ANtzVtbzoq0

Blanty. Oczekiwania kontra rzeczywistość

Piwo Piwo Fot. youtube.com/watch?v=W2NZtJgkoHE

Browar. Oczekiwania kontra rzeczywistość

Wódka Wódka Fot. youtube.com/watch?v=NuzWEeVQyGk

Wóda. Oczekiwania kontra rzeczywistość

Jak wygląda palenie 'zioła'? Rzeczywistość nie pozostawia złudzeń Jak wygląda palenie 'zioła'? Rzeczywistość nie pozostawia złudzeń Fot. youtube.com/watch?v=uJtvX1ZbZRE&oref=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DuJtvX1ZbZRE&has_verified=1

Zioło. Oczekiwania kontra rzeczywistość

Palenie fajek nie jest cool Palenie fajek nie jest cool Fot. youtube.com/watch?v=a64Ac7Ruq_U

Fajki. Oczekiwania kontra rzeczywistość

Tak kończy się palenie szlugów Tak kończy się palenie szlugów Fot. youtube.com/watch?v=_SrLgQ6zcBI

Szlugi. Oczekiwania kontra rzeczywistość

Dobra 'zabawa' trwa do czasu Dobra 'zabawa' trwa do czasu Fot. youtube.com/watch?v=uMd_kHxO5Co

Amfa. Oczekiwania kontra rzeczywistość

Więcej o: