It Girls przejmują kontrolę w świecie mody

Jeśli wciąż myślicie, że Kate Moss czy siostry Olsen to najgorętsze nazwiska trendsetterskie, nie jesteście na bieżąco z tym, co dzieje się w świecie mody! Dziś to blogowe fashionistki wyznaczają nowe trendy, oddziałując nie tylko na tysiące kobiet, ale także na topowych projektantów, którzy coraz częściej zaglądają na fashion blogi i podglądają styl tzw. It Girls.

Siła oddziaływania papierowych magazynów, z biblią mody, jaką jest amerykański miesięcznik Vogue na czele wyraźnie słabnie. Tradycyjne pisma nie nadążają za nowościami, nie wyłapują najświeższych trendów i nie zawsze są na bieżąco z tym, co dzieje się w awangardowych concept store'ach czy modnych klubach. Ilość czytelników papierowych magazynów nie może równać się z tą, jaką pochwalić mogą się blogi modowe . Początkujący projektanci szybciej zaistnieją w internecie , niż na łamach któregokolwiek z magazynów, a czytelnicy natychmiast ocenią ich pracę i złożą zamówienia. Poza tym, nie każdego stać na wynajęcie studia czy profesjonalnego fotografa, a darmowa reklama, jaką robią It Girls wielu młodym projektantom, jest bezcenna .

Z bloga do pierwszego rzędu

Dziś jedną z najbardziej znanych osób w świecie mody, która z blogosfery trafiła do pierwszych rzędów podczas Tygodni Mody na całym świecie, jest 19-letnia Julia Frakes , autorka bloga Bunny Bisous oraz dziennikarka Paper Magazine. Jej oszałamiająca kariera, to gotowy scenariusz filmowy. Dorastając w Pensylwanii, modą interesowała się odkąd pamięta. Dziś mieszka na Manhattanie, od dwóch lat pisze dla PaperMag.com , a jej znajomymi są między innymi redaktorka modowych newsów Vouge'a Sally Singer czy najsłynniejszy fotograf street fashionowy Scott Schuman . Julia wystąpiła niedawno w kampanii reklamowej jesiennej kolekcji Rachel Antonoff. Wraz z dwiema dziewczynami, które z modelingiem nie mają nic wspólnego, Sarah Sophie Flicker oraz Alia Shawkat stworzyły It Girls team , który z powodzeniem reklamuje najnowszą linię ubrań i dodatków.

Niepowtarzalny styl Julii , dzięki któremu zdobyła popularność w internecie, to mix ubrań vintage z kolekcjami młodych, zdolnych, często zupełnie nieznanych jeszcze, projektantów. Tysiące dziewczyn na całym świecie śledziło wszystkie wpisy Julie na jej blogu, komentując jej kreacje, pytając o adresy i prosząc o rady w kwestii ubioru. Styl Julie stał się na tyle inspirujący, że młodziutka dziewczyna zaczęła być zapraszana na pokazy mody najsłynniejszych projektantów, a jej zdjęcia zaczęły pojawiać się w Elle czy japońskiej edycji magazynu Nylon. Dziś Julie zasiada w pierwszych rzędach na największych pokazach (Chanel, Margiela, McQueen, Vuitton, Galliano to tylko niektóre, na których miała okazję być w tym roku), przeprowadza wywiady z najlepszymi modelkami i projektantami (z samym Karlem Lagerfeldem na czele) a jej kariera nabiera zawrotnego tempa.

Sukienka Oasis - 55 funtów; Petticoat Beyond Retro - 30 funtów; kapelusz Asos - 15.95 funtów; opaska Asos - 25 funtów; rajstopy Bebaroque - 73 euro; rajstopy Pamela Mann - 10.95 euro;buty Faith - 65 funtów.

Zapraszanie znanych blogerek do realnego świata mody staje się coraz częstszą praktyką. Rumi Neely , autorka bloga fashiontoast.com , swoją przygodę z modą zaczęła w 2007 roku, by w krótkim czasie stać się jedną z najbardziej rozpoznawalnych twarzy. Rumi prowadziła wcześniej sklep z ubraniami vintage na stronach Ebay, ale gdy zaczęła dostawać coraz więcej maili z pytaniami od ludzi, którzy chwalili jej ubiór lub pytali o buty, które miała na sobie, postanowiła otworzyć własnego bloga. Jej odważny styl to połączenie ubrań z sieciówek typu Top Shop, H&M czy Forever 21 z projektami znanych designerów, takich jak Chloe, Aleksander Wang czy Marni.

Dziś blog Rumi dziennie odwiedza ponad 35 tysięcy czytelników , którzy na jej stronie zostawiają setki komentarzy. Popularność jej strony zaowocowała współpracą z American Appareal, zaproszeniem w 2008 roku na Nowojorski Tydzień Mody i pozowaniem oraz współpracą z firmą RVCA. Kulminacyjnym punktem w jej karierze był e-mail od samego Estebana Cortazara z Ungaro, który zachwycony jej blogiem i stylem, zaprosił ją na swój pokaz do Paryża. Rumi siedziała w pierwszym rzędzie w specjalnie dla niej dopasowanej sukni od projektanta. Dziś Rumi ma kontrakt z agencją modelingu NEXT i myśli o tym, by zostać stylistką.

Marynarka Top Shop - 55 funtów; body Top Shop - 38 funtów; kapelusz Pull & Bear - 59.90 zł; naszyjnik Mango - 369 zł; buty - 99 zł; szorty Topshop - 25 funtów; okulary RayBan - 600 zł.

Wpływy innych It Girls na świat mody staje się coraz większy. Kanadyjski dom mody Holt Renfrew poprosił swoich ulubionych blogerów o to, aby w ich oddziale w Toronto wystylizowali oni wystawy sklepowe, tak jak stylizują samych siebie i prowadza swoje blogi. Do współpracy zaproszono Tommy'ego Tona z kultowego Jack & Jill , Scotta Schumana z The Sartorialist oraz Jane Aldrige z Sea of shoes . Ta ostatnia, to 17-latka, która wraz ze swoją mamą prowadzi, bardzo znanego już bloga. Młodziutka butoholiczka już dwukrotnie gościła na łamach Teen Vogue, a niedługo zaprojektuje własną linię obuwia dla Urban Outfitters.

It Girls inspirują tysiące dziewczyn na całym świecie, a blogi wielu z nich już dawno wyszły poza zwykłe hobby. Susie Bubble , Brytyjka, która w 2006 roku zaczęła wklejać zdjęcia swoich stylizacji, jest dziś uznawana za jedną z najbardziej wpływowych blogerek na świecie. To, co pojawi się na jej stronie, na pewno zyska rozgłos, młodzi projektanci zabiegają więc o to, by Susie wystąpiła w ich kreacjach na pokazach, otwarciach butików i została uwieczniona przez fotografów. Cherry Blossom Girl , Karla's Closet , Miss Pandora czy rodzimy blog Alice Point to adresy It Girls, których styl inspiruje do bawienia się modą, eksperymentowania z własnym wizerunkiem i odwagą, która często potrzebna jest po to, by iść pod prąd .

Gorset Top Shop - 16 funtów; marynarka H&M - 179 zł; opaska Top Shop - 8 funtów; spódnica Asos - 89 funtów; rajstopy Emilio Cavallini - 15.49 euro; buty Top Shop - 90 funtów; okulary Top Shop - 15 funtów.

Jest chyba tylko kwestią czasu to, jak szybko pojawią się linie zaprojektowane przez Susie dla Top Shopu, czy Carli dla H&M.

Oto siła internetu!

Jak być It Girl:

  1. Odwaga to podstawa, by się wyróżniać i nie przejmować zdaniem innych.
  2. Inspiracji szukaj wszędzie - w filmach, obrazach, starych fotosach, albumach, muzyce, w innych ludziach, w internecie.
  3. Nie podążaj ślepo za trendami, znajdź swój własny styl, niech stanie się twoim znakiem rozpoznawczym.
  4. Miksuj nowe ze starym, nie ograniczaj się do tego, co jest w sklepach, przeszukuj pchle targi, secondhandy, odwiedzaj concept store'y, promuj nieznanych projektantów, może dzięki tobie dowie się o nich więcej osób.
  5. Niech moda będzie Twoją pasją, nie rób niczego na siłę.
  6. Załóż swojego bloga i dziel się z innymi swoimi stylizacjami, to prosta droga do tego, by stać się rozpoznawalną w świecie mody.

Dagmara Łacny

Więcej o: