Produkt czy wizja - co reklamują firmy odzieżowe

Jeśli chodzi o reklamy marek odzieżowych, to można zauważyć pewną zasadę - reklamy marek luksusowych dość mocno różnią się od tych promujących marki ze średniej lub niższej półki cenowej. I nie chodzi tu tylko o budżet przeznaczony na kampanię.

Marki ekskluzywne nie sprzedają tylko samego produktu, one sprzedają pewną wizję , tak zwaną wartość dodaną . Mają być wydarzeniem medialnym, oszałamiać efektem końcowym. Mają się też stać inspiracją dla innych i powodować, by marka była rozpoznawalna. Zdjęcia reklamowe tych marek zwykle są komentowane w modowym światku, serwisy informują, która modelka lub gwiazda będzie twarzą nowej kampanii, kto zrobi zdjęcia, gdzie pojawią się te reklamy i ile kosztowała cała sesja. Takie zdjęcia zazwyczaj są bardzo mocno wyretuszowane, muszą być nieskazitelne, przedstawiać idealną piękność, wystylizowaną i stanowiącą niedościgły wzór .

Tak zwane "sieciówki " też mają spore budżety na kampanie reklamowe, też zatrudniają supermodelki i największe gwiazdy, a zdjęcia robią ci sami, najlepsi fotograficy o znanych nazwiskach. Ale efekt zazwyczaj jest inny - te reklamy maja pokazywać przede wszystkim produkt , który jest dostępny cenowo, ale raczej nie zapoczątkuje nowego trendu, nie ma być wyznacznikiem statusu i stylu, ma po prostu służyć noszącej go osobie i być częścią jej życia. Stąd też modelki reklamujące średniopółkowe marki często stylizowane są na zwykłe dziewczyny . Nie mają oszałamiać swoim wyglądem, tylko sugerować klientkom i klientom danej firmy, że też mogą wyglądać równie dobrze i to nosząc ubrania niezbyt drogich marek.

GAP Fall/Winter 2009 Ad CampaignGAP Fall/Winter 2009 Ad Campaign www.nitrolicious.com/blog/

Tak właśnie wygląda nowa kampania jesienno-zimowej kolekcji dżinsów amerykańskiej marki GAP . Najpiękniejsze modelki, a wśród nich między innymi Anja Rubik , Freja Beha Erichsen czy Isabeli Fontana , i kilku przystojnych modeli reklamuje dżinsy. Na luzie, w dość zwyczajnych stylizacjach udowadnia, że każdy może znaleźć dla siebie odpowiedni fason dżinsów . Po prostu 14 modeli spodni, 14 modelek i modeli. Nic więcej, żadnych fanfar, żadnych ozdobników, jeśli zdjęcia zostały przerobione photoshopem, to zrobiono to bardzo delikatnie, tak aby efekt był jak najbardziej naturalny. Tak jak same dżinsy.

Takie reklamy są typowe dla GAPa , można powiedzieć, że marka od dawna pozycjonuje się jako firma produkująca normalne ciuchy dla normalnych ludzi - na luzie, i choć zgodne z trendami, to przede wszystkim wygodne i dopasowujące się do stylu noszących je ludzi. A efekt ? Cóż, aktualna kampania dżinsowa jest świetna, ale chyba nie wszystkie kobiety w rurkach będą tak dobrze wyglądać jak Anja Rubik czy Freja Beha Erichsen , i mało który facet a luźnych spodniach będzie przypominał Sashę Knezevica .

Paulina Kozłowska

GAP Fall/Winter 2009 Ad CampaignGAP Fall/Winter 2009 Ad Campaign www.nitrolicious.com/blog/

GAP

sezon: jesień/zima 2009/2010

zdjęcia: Craig McDean

modele: Anja Rubik, Carmen Kass, Freja Beha Erichsen, Du Juan, Isabeli Fontana, Maryna Linchuk, Carmen Kass, Arlenis Sosa, Andrew Cooper, Andres Velencoso Segura, Tommy Dunn, Sasha Knezevic, Noah Millis, Will Chalker, Anderson Noel

Czytaj w Znam.to: Nivea Visage płyn do demakijażu oczu

Więcej o: