Okulary, chociaż są wynalazkiem nieznanego autora, a ich data urodzin nie została nigdy poznana, od momentu stworzenia wkradły się w życie człowieka i ewoluują razem z nim. Kiedyś spełniały tylko funkcję praktyczną, dzisiaj traktowane są jako element ubioru i ozdoba twarzy - awansowały do miana niezbędnego gadżetu modowego.
Chętnie sięgają po nie zarówno kobiety, jak i mężczyźni, ludzie różnych kultur i zawodów. Okulary tak uwielbiane przez gwiazdy wielkiego ekranu to nie tylko fanaberia, ale przede wszystkim modowa konieczność. To dla nas wszystkich wielcy kreatorzy projektują te małe cacuszka, inspirując się legendami światowego kina i muzyki, filmem oraz innymi dziedzinami życia.
W sezonie wiosna/lato 2010 nadal modne będą zarówno duże ciemne okulary w stylu Audrey Hepburn, jak i te bajecznie kolorowe. Prawdziwym hitem będą okulary w stylu retro oraz - uwaga! - powracają "lenonki". Popularnością będą się cieszyć tzw. awiatory lansowane przez Pradę , Chloe czy Gucci . Wszystkie modne modele znajdziecie polskich sklepach.
projekt Prada fot. East News
Projekt: Gucci
projekt Prada fot. East News
Projekt: Prada
Duże "muchy"
IBeauty
Duże, dobrze maskujące okulary są nadal modne! Dodają pewności siebie, klasy, wdzięku i ponadczasowego szyku.
Na zdjęciu: 1. Typowe czarne "muchy" (Reserved), 2. Ze śliwkowymi szkłami (Wallis)
Współczesne "lenonki"
IBeauty
W tym sezonie lenonki pojawiają się w nieco zmodernizowanej wersji - są większe i mają szerokie oprawki oraz bogatą gamę kolorów. Jedno, co pozostaje niezmienne, to ich okrągły kształt.
Na zdjęciu: 1. Czarne "lenonki" (H&M), 2. Niebieskie (New Look)
W pastelach i brązach
IBeauty
Chcesz pozostać incognito? Wybierz modele w stonowanych odcieniach i klasycznej oprawie. Tu przewodzą kolory brązowe, beżowe, pudrowe oraz pastele.
Na zdjęciu: 1. Przezroczyste (Top Shop), 2. Brązowe w cętki (H&M), 3. Słodkie różowe w czarne kropki (H&M)
Na bogato
IBeauty
Może trochę kiczowate, ale na pewno nie banalne! Wzorzyste oprawki, połyskujące cyrkonie i inne elementy dekoracyjne to znaki szczególne, wyróżniające ciebie i twoje okulary.
Na zdjęciu: 1 i 2. Bogato zdobione okulary bez ramek (New Look)
Tekst: Anna Zielińska, stylistka