Dove jest jedną z 6 marek, które zgodziły się wystylizować swoje reklamówki w stylu retro, a dokładniej w stylu lat 60. Filmy mają być emitowane jedynie w trakcie trwania serialu Mad Men (na amerykańskiej stacji AMC) i nawiązywać do jego konwencji. W weekend została wyemitowana pierwsza reklama - właśnie Dove - i zamiast zabawnego efektu wywołała liczne kontrowersje. W spocie reklamowym widzimy dwóch mężczyzn bezskutecznie próbujących wymyślić dobrą reklamę Dove. Przerywa im sekretarka i przepraszającym tonem sugeruje ciekawe biznesowe rozwiązanie. Okazało się, że widzowie uznali tę reklamę za seksistowską , ponieważ dyskredytuje rolę kobiety w społeczeństwie. Zarzut wobec Dove był tym dotkliwszy, że marka słynie z promowania silnych, pewnych siebie i naturalnych kobiet , a nie obiektów pożądania i "służek" mężczyzny. Reprezentanci marki bronili się twierdząc, że chcieli jedynie zacytować pewien stereotyp myślowy panujący w latach 60., według którego kobiety miały nalewać kawę, a mężczyźni wykonywać pracę umysłową. Konwencja reklamy miała również przypomnieć o tym, jak starą i rzetelną marką jest Dove.
Naszym zdaniem ta reklama nie obraża kobiet (my przynajmniej nie czujemy się urażone), za to jest zabawna i ironiczna. A jakie jest Wasze zdanie na ten temat?