Prawdziwe piękno, czyli jak oceniają nas inni?

Wydaje wam się, że wasza atrakcyjność zależy głównie od waszego wyglądu zewnętrznego? Niekoniecznie... Dowiedzcie się jakie zdanie na ten temat mają naukowcy!

Badania naukowców dowiodły, że wewnętrzne piękno ma duże znaczenie w postrzeganiu naszej atrakcyjności. I nie chodzi wcale o ocenianie samego siebie.

Zespół naukowców z Uniwersytetu w Monmouth przeprowadził badania, w których badano psychologię postrzegania atrakcyjności. Okazało się, że osobowość w znaczącym stopniu wpływa na to jak widzą nas inni.

Osoby biorące udział w badaniu zostali poproszeni o oglądanie zdjęć osób płci przeciwnej i ocenienie ich atrakcyjności. Początkowo grupa nie otrzymała żadnych informacji na temat osobowości modeli. W momencie kiedy powiedziano im o cechach ich charakteru : pozytywnych, takich jak: uczciwość i życzliwość oraz negatywnych, takich jak chamstwo i uprzedzenia, ocena tych samych osób była już inna. Ich "piękno" nabierało nowego wyrazu. Gorzej lub lepiej oceniano wówczas ich wygląd zewnętrzny.

To badanie powinno uświadomić ludziom, że osobowość z znacznym stopniu determinuje to jak inni widzą i oceniają naszą atrakcyjność. Warto o tym pamiętać, bo jak widać może ona zmieniać pierwsze wrażenie naszej urody. Zarówno w lepszą, jak i gorszą stronę". - mówi Gary Lewandowsky, który przewodniczył grupie naukowców.

Jak często zdarza się, że osoby średnio atrakcyjne mają całe grono wielbicieli i jeszcze większą grupę znajomych, natomiast inni, którym cech fizycznych szczerze zazdrościmy - są zwyczajnie samotni. Nasz uśmiech, optymistyczne nastawienie do świata i innych ludzi determinuje sposób w jaki widzą nas inni. Ludzie chętnie otaczają się osobami, które wysyłają pozytywne fluidy. Dokładnie to samo tyczy się mężczyzn. Wbrew pozorom, którymi często sugerują się kobiety - panowie bacznie nas obserwują - nas i nasze zachowanie. Czasem to, czego nie widzą na pierwszy rzut oka, staje się powodem dla którego tracą dla kobiety głowę.

shutterstockshutterstock Shutterstock

Zobaczcie również:

Reklama Calvina Kleina wciąż budzi kontrowersje

Więcej o: