III Fashion Blogger Fest - relacja z konferencji dla blogerów i nie tylko [ZDJĘCIA]

W sobotę spotkaliśmy się w Blue City na trzeciej edycji konferencji dla blogerów Fashion Blogger Fest. Zobacz zdjęcia z imprezy organizowanej przez Lulę.

Za nami trzecia edycja Fashion Blogger Fest , konferencji, której misją jest w przystępny sposób prezentować tajniki internetowego sukcesu. W sobotę 18.10.2014 spotkaliśmy się w warszawskim Blue City , żeby porozmawiać o jasnych i ciemnych stronach blogowania, poszerzyć swoją wiedzę na temat promocji w sieci i przedstawić inne ścieżki internetowego sukcesu (YouTube, a może własna marka z butikiem on-line).

Nasze spotkanie rozpoczęła prelekcja mecenasa Łukasza Węgrzyna , specjalisty z zakresu prawa nowych technologii, własności intelektualnej i mediów, a prywatnie miłośnika dobrej fotografii. Nasz prelegent przytoczył głośne przykłady konfliktów prawnych o zapożyczenia ikonicznych obrazów z historii mody i podał zasady dobrych praktyk w dziedzinie wizualnej inspiracji. Uczestnicy konferencji chętnie zadawali Łukaszowi pytania - okazuje się, że niejeden z nich spotkał się już z problemem legalności pokazywanych na blogu zdjęć.

Ogromnym zainteresowaniem publiczności cieszyło się także następne wystąpienie. Łukasz Grzejek z Agora Internet Artists (największa w Polsce sieć partnerka YouTube) zdradził uczestnikom konferencji, jak zgromadzić szeroką widownię na swoim kanale. Okazało się, że od poziomu technicznego i pomysłowości filmików, często bardziej liczy się zdolność vlogera do interakcji z publicznością. Specjalista wyjaśnił, dlaczego kluczowe jest nawiązanie bliskich relacji z najaktywniejszymi fanami.

Pierwszą część wykładową zamknęło spotkanie z Konradem Traczykiem , twórcą Hash.fm , platformy pośredniczącej między blogerami a reklamodawcami. Konrad wyjaśnił, do czego pośrednik jest blogerowi potrzebny, opowiedział jak najlepiej zaprezentować się potencjalnym klientom. Zaznaczał, że dzięki Hash.fm reklamodawca łatwo znajdzie odpowiednich dla jego oferty twórców opinii, nawet jeśli chce trafić do niszowego odbiorcy.

Po przerwie lunchowej uczestnicy mieli okazje spotkać się blogerami, którzy szybko zdobyli szeroką grupę odbiorców. Do Warszawy przyjechały siostry Bukowskie , blogerki, które zaistniały w zbiorowej świadomości (i serwisach plotkarskich), mimo że nie bywają na imprezach i nie pozują na ściankach. Dziewczyny piszą o dietyce, fitnessie i modzie. Podczas spotkania zaznaczyły, że właśnie koncentracja na zdrowym stylu życia i sporcie pozwoliła im się wyróżnić z tłumu blogujących. Bardzo pozytywna rozmowa z Pati i Marsi motywowała do działania - dziewczyny zdobyły czytelników i popularność, mimo że początkowo nikt nie wierzył w ich sukces. Następnie zobaczyliśmy prezentację Jessiki Adamczyk (Fashion Mugging), blogerki, która rozpoczęła przygodę z modą i internetem pod wpływem superpopularnej Chiary Ferragni . Studentka opowiedziała o swoim pomyśle na Fashion Mugging i zdradziła, o czym należy pamiętać budując bloga poświęconego modzie i urodzie.

Po południu na scenie pojawił się także Paweł Kocon , współzałożyciel Fun In Design . Na przykładzie modelu biznesowego, a także wzlotów i upadków marki, przejrzyście wyjaśnił, jakie niespodzianki czekają początkującego przedsiębiorcę w branży mody. Szczególnie ciekawe były spostrzeżenia Pawła o świecie mediów i żmudnym przebijaniu się do świadomości masowego odbiorcy. Wnioski: tak, warto założyć własny biznes, a trzy lata to wystarczający czas, żeby postawić fundamenty w budowaniu marki modowej.

Na koniec z publicznością przywitał się Augustin Egurrola , właściciel Egurrola Dance Studio, choreograf i osobowość telewizyjna. Razem z instruktorką swojej szkoły tańca Augustin rozluźnił wykładową atmosferę, oferując praktyczne (i zabawne) wskazówki, jak poruszać się na wysokich obcasach.

Podopieczni Egurroli , grupa Volt , również pełniła ważną rolę w sobotnim wydarzeniu. Tancerki i tancerze wystąpili w roli... modeli. Prezentowali m. in. ubrania do tańca z Dance Store by Egurrola , ale także kolekcje innych marek partnerskich. Skomplikowane choreografie urozmaiciły pokazy G-Star Raw (The Nim) , New Look i Promod . Wiele z zaangażowanych marek przygotowało specjalne upominki i bony dla uczestników, m. in. odpowiedzialne za wizaż modeli - salon fryzjerski Marco Albany i drogeria Hebe .

Po konferencji, chętnych uczestników zaprosiliśmy na warsztaty z fotografem Pawłem Kiszkielem . Nasz gość przestawił profesjonalne wskazówki i udzielał porad blogerom, wyjaśnił też specyfikę fotografii mody.

Wszystkim uczestnikom III Fashion Blogger Fest serdecznie dziękujemy za przybycie! Mamy nadzieję, że udało Wam się poszerzyć wiedzę o blogowaniu i zainspirować. A nieobecnych zachęcamy do zobaczenia fotorelacji z wydarzenia w naszej GALERII >>>

Wkrótce także wideo z konferencji.

Więcej o: