W okresie przedświątecznym Biedronka wypuści nową limitowaną kolekcję. 30 listopada w dyskoncie pojawi się pościel od uznanego duetu projektantów mody, BOHOBOCO . Michał Gilbert Lach i Kamil Owczarek założyli markę w 2009 r., a sławę zyskali dzięki świetnym kampaniom i ubieraniu gwiazd na czerwony dywan. W tym roku o duecie było szczególnie głośno, bo projektanci rozpoczęli współpracę z 81-letnią Heleną Norowicz . Sesje zdjęciowe i oficjalne wystąpienia z udziałem dystyngowanej aktorki przyniosły BOHOBOCO opinię marki nowatorskiej, przełamującej stereotypy świata mody.
Flesz Fashion Night 2015 WBF
WBF
Teraz okazało się, że duet kojarzony z luksusem jest skłonny przekroczyć jeszcze jedna granicę - próg dyskontu. W ofercie Biedronki znajdzie się pięć kompletów pościeli, dostępnych w dwóch rozmiarach i uszytych z miękkiej satynowej bawełny. Do wyboru są m. in. geometryczne wzory w czerni i bieli lub abstrakcyjny nadruk imitujący przekrój półszlachetnego fluorytu. Najładniejszy komplet naśladuje ubarwienie marmuru, który pojawił się także w kolekcji biżuterii BOHOBOCO x Briju. Cen na razie nie znamy, ale nie powinny być wysokie, biorąc pod uwagę poprzednie kolekcje specjalne dyskontu.
Kampania BOHOBOCO jesień-zima 2015/16 z Heleną Norowicz Mateusz Stankiewicz, AF Photo / mat. prasowe BOHOBOCO
Mateusz Stankiewicz, AF Photo / mat. prasowe BOHOBOCO
Biedronka nie jest bowiem debiutantką w świecie wielkiej mody. Z siecią sklepów wielobranżowych dwukrotnie współpracowali Paprocki & Brzozowski . Przed Walentynkami 2014 r. w dyskoncie pojawiły się koce walentynkowe (cokolwiek to znaczy) autorstwa duetu, w lipcu 2015 r. miała premierę kolejna kolekcja, tym razem wzbogacona o poduszki. Akcję sprzedażową uszlachetniała aura dobroczynności, bo opakowania zdobiła banderola promująca rejestrację w bazie dawców szpiku kostnego.
Paprocki & Brzozowski dla Biedronki mat. prasowe Biedronki
mat. prasowe Biedronki
Do grona projektantów, którzy "żadnej pracy się nie boją" dołączyła niedawno Gosia Baczyńska . Kolekcja jej ubrań i dodatków na jesień trafiła pod koniec września na półki sieci drogerii Rossmann . Jedna z najlepszych polskich blogerek, Harel, pisała wówczas , że była mile zaskoczona jakością produktów i bardzo niemile zaskoczona ich ekspozycją ("w okolicy karmy dla zwierząt lub płatków kosmetycznych").
Kolekcja Gosi Baczyńskiej dla Rossmana, G by Baczyńska mat. prasowe Rossman
mat. prasowe Rossmann
Wejście Baczyńskiej, jedynej Polki zakwalifikowanej na Paris Fashion Week, w tego typu projekt zamarkowało przełamanie pewnej granicy. Zniknął dylemat wypada - nie wypada, a polscy projektanci poczuli przyzwolenie na zejście z piedestału niedostępnego luksusu. To już nie są czasy limitowanych kolekcji dla sieciówki Reserved , teraz mamy do czynienia z masowym produktem oferowanym w supermarkecie lub dyskoncie. Powinniśmy zacząć się przyzwyczajać do sytuacji, choć tego typu współprace nadal budzą emocje w świecie mody. Zdziwienie decyzją BOHOBOCO zdążył już wyrazić Michał Zaczyński :
Czy w Biedronce zobaczymy bezkompromisową walkę, jak w przypadku Crocsów i torebek Wittchen w Lidlu czy limitowanych kolekcji w H&M? Większości klientów dyskontu nazwa BOHOBOCO zapewne nic nie mówi, ale produkt może bronić się sam. "Luksusowa" pościel wygląda całkiem dobrze, no i nie trzeba po nią jechać za miasto do IKEI.