Amber i Giovanni Testino (czyli brat Mario Testino z małżonką) planowali uczestniczyć w marszu ekologów przed międzynarodową Konferencją Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (COP21). Ze względu na zagrożenie terrorystyczne i stan wyjątkowy w stolicy Francji, wiec został zdelegalizowany, a na znak protestu zamiast obrońców środowiska pojawiły się ich... buty (w tym półbuty Papieża Franciszka). Przedstawicielskie świata mody niechętnie rozstają się z swoimi Louboutinami czy Jimmy Choos, wymyślili więc inną formę przyłączenia się do globalnej dyskusji.
Państwo Testino, właściciele agencji Art Partner (przedstawiciela czołowych fotografów i stylistów), zaangażowali swoich słynnych przyjaciół w wirtualny marsz pod hasłem #ClimateCatwalk. Akcja działa podobnie jak Ice Bucket Challenge, w mediach społecznościowych można nominować kolejne osoby do kręcenia filmików. Mario Testino zaprosił do udziału m. in. Kendall Jenner , Gigi Hadid i Karlie Kloss , ale na razie żadna nie zareagowała.
Najbardziej oddane spawie są Natalia Vodianova i Anja Rubik . Rosyjska supermodelka i aktywistka zaangażowała w marsz swoją rodzinę, w tym uroczego najmłodszego synka Maxima.
Z kolei nasza słynna rodaczka podjęła temat globalnego ocieplenia w bardzo oryginalny sposób. Obok zdjęć niedźwiedzi polarnych, których naturalny habitat dramatycznie się kurczy, Anj Rubik opublikowała film, w którym sama mierzy się z dyskomfortem. Top modelka kroczy po śniegu z bosymi stopami, ubrana tylko w kurtkę i figi.
"Marsz klimatyczny" świat mody nie wymaga od uczestników większego zaangażowania niż codzienne prowadzenie kont w serwisach społecznościowych, obowiązkowe dla celebrytów. Realną skuteczność takich działań pozostawiamy ocenie czytelników, jednak nieśmiało zachęcamy do tworzenia wideo z hasztagami #cop21 #ClimateMarch #climatecatwalk. Szczególnie, że żyjemy w kraju, w którym globalne ocieplenie uznaje się za polityczny spisek.
Więcej filmów opublikowanych przez przedstawicieli świata mody poniżej:
Josephine Skriver :
Fotograf Nick Knight :
Toni Garrn:
Eva Chen , była naczelna "Lucky" i specjalista Instagramu ds. partnerstw z markami modowymi: