Reserved, marka koncernu LPP znana z angażowania do kampanii zagranicznych, bardzo drogich top modelek, wybrała nową twarz kolekcji młodzieżowej. Tym razem nie jest to żadna zachodnia gwiazda wybiegów i Instagrama, ale Oliwia Bieniuk, córka Anny Przybylskiej. Dla gimnazjalistki, która odziedziczyła po mamie wyjątkową urodę, jest to debiut w modelingu.
Olivia Bieniuk, córka Anny Przybylskiej, w kampanii kolekcji dla nastolatek Reserved mat. prasowe Reserved
Nie byłoby w tym może nic dziwnego - dzieci gwiazd sprawdzają się w roli modeli i w Polsce (Iga Lis), i na całym świecie (m. in. córki Cindy Crawford, Jude'a Law, Micka Jaggera, synowie Beckhamów, Pierce'a Brosnana, Pameli Anderson). Znane nazwisko i zwykła ludzka ciekawość sprawiają, że o takich sesjach zdjęciowych natychmiast jest głośno, a marka, która zleciła kampanię dostaje darmowy rozgłos medialny. Każdy chce zobaczyć, jak wygląda przystojny potomek Pameli, garnitur obejrzy przy okazji.
Pytanie, gdzie są etyczny wydźwięk takiego działania. Moim zdaniem marka Reserved balansuje tu na granicy. Zdjęcia młodzieżowej linii "Keep On Rockin'" z Oliwią Bieniuk pojawiły się we wszystkich modowych i plotkarskich mediach dzień po drugiej rocznicy śmierci jej mamy. Rocznicy głośno (i dość cynicznie) przypominanej w mediach, wykorzystujących fakt, że Anna Przybylska była ulubienicą Polaków i każdy artykuł o niej "klikał" się jak złoto. Przypadek? Nie wiadomo, dlaczego informacja pojawiła się w portalach internetowych właśnie 6.10, marka Reserved podkreśla jednak, że nie było to jej intencją.
Premiera kampanii miała miejsce 19 września br. Tego dnia klienci Reserved otrzymali newsletter zawierający zdjęcia Oliwii. W tym samym czasie marka Reserved Kids opublikowała także na portalu Facebook post inaugurujący akcję promocyjną.Współpraca z młodą modelką odbyła się za zgodą i przy pełnej aprobacie Jej Ojca – Jarosława Bieniuka.
Równocześnie, zgodnie z ustaleniami między Jarosławem i Oliwią a Reserved, marka nie komunikowała w aktywny sposób udziału dziewczynki w sesji promocyjnej. Przy publikacji zdjęć Oliwia nie została wymieniona z imienia i nazwiska. Równocześnie na pytania mediów oraz fanów marki o to, czy to ona jest jedną z bohaterek sesji, potwierdzamy ten fakt - tłumaczy Marta Chlewicka, Rzecznik Prasowy LPP.
Zdjęcia Oliwii Bieniuk na fanpage'u Reserved Kids screen FB Reserved Kids
Dobry krok PR-owy?
Nośne hasło "piękna córka Przybylskiej" gwarantuje Reserved rozgłos, prawdopodobnie większy, niż wtedy, gdy polską markę reklamowała cała rodzina Jaggera. Rozgłos potrzebny, bo koncern LPP (do którego należy Reserved) przechodzi ciężki czas. Producent był zmuszony zamknąć swoją najmłodszą markę Tallinder po zaledwie ośmiu miesiącach od debiutu. Powodem była sprzedaż na poziomie 1/3 założeń i straty szacowane nawet na 20 mln zł.
W tym kontekście decyzja o zatrudnieniu Bieniuk jest rozsądnym posunięciem, ale może budzić wątpliwości, co do intencji marki. Wiele gimnazjalistek marzy o karierze modelki, prawdopodobnie Olivia również i nie można jej mieć za złe, że wykorzystała szansę. Ale czy 14-letnia dziewczynka w pełni zdaje sobie sprawę, jak działa maszyna medialna, która zarabiała najpierw na chorobie, a później na śmierci Anny Przybylskiej? W mojej opinii lepiej by się stało, gdyby sesja reklamowa promowana była od początku nazwiskiem Oliwii Bieniuk, a szum wokół zdjęć zdążyłby się wyczerpać we wrześniu, a nie na fali wspomnieniowych artykułów o aktorce. Niektóre media celebryckie uznały nawet za stosowne, żeby, w oderwaniu od kampanii Reserved, wykorzystać rocznicę jako dobry moment na publikację fejsbukowych zdjęć dziewczynki jako "kopii pięknej mamy".
Chciałabym wierzyć, że intencje Reserved są czyste, a wybór modelki podyktowany jest tylko jej urodą, ale odbiór kampanii może być skrajny - od zachwytu Oliwią, aż do posądzeń o korzystanie z sympatii Polek do jej mamy. Po problemach z 2013 r. LPP bardzo mocno pracowało nad wizerunkiem, poprawiając bezpieczeństwo produkcji, a ostatnio np. przyłączając się do walki z przemysłem futer naturalnych. Czy najnowsza kampania może pozostawić rysę na image'u marki?
Oliwia Bieniuk w kampanii Reserved "Keep On Rockin'" - ZDJĘCIA