Equality - jak zapewnia marka - nie jest tylko PR-ową sztuczką, która ma trafić do naszych serc. Kolekcji, która składa się z prostego t-shirtu i serii sneakersów Black History Month, towarzyszy kampania, w którą Nike zaangażował wiele czarnych gwiazd sportu czy muzyki. Przejmujący spot wyreżyserowała Melina Matsoukas, która tworzyła teledyski m.in. Whitney Houston, Rihanny, Lady Gagi czy Beyonce. Narratorem w filmie jest aktor Michael B. Jordan, a piosenkę Sama Cooke'a "A Change Is Gonna Come" śpiewa oczywiście Alicia Keys.
ZOBACZ TAKŻE: Diesel walczy o lepsze jutro w nowej kampanii
Część przychodów uzyskana ze sprzedaży (ta ruszyła 16.02) wpłynie na konto Nike's Ever Higher Fund, a więc specjalnej organizacji zajmującej się rozwijaniem talentów i doradzaniem młodzieży. Marka zachęca też do wrzucania w swoje sieci społecznościowe charakterystycznego napisu "Equality" , który przewodzi całej kampanii.
Nike świetnie rozumie, czym jest dobry PR. Nawet jeśli jego działania są czysto marketingowe, to jest to odpowiedzialny marketing, z którego coś wynika. Takie podejście do biznesu jest zdecydowanie godne pochwały.