Ta strona zawiera treści przeznaczone wyłącznie dla osób dorosłych
Lush Cosmetics to brytyjska firma, która bardzo mocno walczy o ekologię. Wszystkie ich produkty są wytwarzane ręcznie ze świadomie wybieranych składników. Gotowe kosmetyki nie są testowane na zwierzętach, a na ludziach, którzy dobrowolnie się do tego zgłosili.
Lush bierze też udział i tworzy najróżniejsze kampanie społeczne i charytatywne. Jedną z ostatnich była sprzedaż mydła Gay is Ok , która przyniosła prawie pół miliona dolarów zysku. Pieniądze zostały przekazane organizacjom LGBT.
Najnowszym pomysłem australijskiego oddziału, była kampania Go Naked , w której pracownice sklepów pokazały swoje ciała. Chciały w ten sposób jednocześnie wypromować ekologiczne opakowania, same produkty a także szerzyć pozytywne podejście do ciała ludzkiego o każdym kształcie i kolorze. Zdjęcia są surowe, ciała nie zostały poprawione w programie graficznym.
Kampania "Go Naked" Facebook.com/LushAustralia
Facebook.com/LushAustralia
Na zdjęciach pojawiły się kobiety szczupłe, grubsze, z tatuażami, brunetki i blondynki. W skrócie, prawdziwa różnorodność. Jednak nie wszystkim zakładany, pozytywny przekaz się spodobał. Wielu przechodniów stwierdziło, że zdjęcia nagich dziewczyn stojących tyłem ma wydźwięk pornograficzny, nie służy niczemu poza zwróceniem uwagi, a na dodatek mogą ją zobaczyć dzieci. Australijska agencja Advertising Standards Bureau zgodziła się z tymi zarzutami i kampania Go Naked najprawdopodobniej zniknie z ulic.
Czy te zdjęcia rzeczywiście są pornograficzne? Czy można w jednym rzędzie ustawić takie pozytywne obrazy i kipiące od seksu kampanie świata mody? A może w ogóle powinniśmy unikać nagości i ją zakrywać?