Julia Kuczyńska, czyli Maffashion , została wybrana Człowiekiem Roku Polskiego Internetu w konkursie branżowym Internet 2K13 , organizowanym przez portal internetstandard.pl. Z jednej strony, zważywszy na rosnącą popularność przedstawicielek polskiej blogosfery, wybór nie może dziwić - dopóki nie zerknie się na listę nominowanych:
Yuri Drabent: współzałożyciel, dyrektor kreatywny agencji social mediowej "Lubię to"
Robert Mączyński : inaczej Robert M, popularny DJ i producent muzyczny
Jacek Szlendak: założyciel i prezes internetowego klubu zakupowego Złote Wyprzedaże
Tomasz Lis : dziennikarz, publicysta, współwłaściciel i pomysłodawca portalu NaTemat.pl
Julia Kuczyńska : założycielka i właścicielka bloga Maffashion
Lista została ogłoszona i zatwierdzona przez radę programową konkursu. Przez 3 miesiące zbierano zgłoszenia od internautów, po czym wyłoniono wymienioną wyżej piątkę.
- Sylwetki kandydatów - jak tłumaczy Konrad Mroczek z IDG Poland - zostały szeroko zaprezentowane w sieci, w szczególności w serwisie YouTube , gdzie każdego z nich przedstawił Tomasz Kammel . Każdy z wybranych zachęcał do głosowania na siebie wszelkimi możliwymi kanałami, zapewniając nam przy okazji ogólnopolską promocję.
Od początku największe szanse na podium mieli Maffashion i Robert M , którzy w pełni zaangażowali się w promocję plebiscytu. Każde z nich może pochwalić się imponującą liczbą fanów na Facebooku . W wypadku Kuczyńskiej mówimy o ok. 190 tysiącach , w wypadku Roberta - o 433 tysiącach .
Jednak to Maff , choć z mniejszą liczbą fanów, cieszy się większym oddaniem swojej społeczności. I to liczy się o wiele bardziej niż zwykłe "lajki".
Julia współpracowała już z butikiem internetowym DeeZee.pl , z marką Calzedonia , Black Milk Clothing , której jest ambasadorką, a także Bershka , należącą do wielkiego hiszpańskiego multibrandu. Dodatkowo jest współwłaścicielką marki Staff By Maff , która niedawno wygrała w konkursie "Modne Kreacje" , organizowanym przez portal Sophisti.pl , w kategorii Marka Streetowa.
a print screen
print screen
Czy właśnie z tych powodów Kuczyńska zdeklasowała rywali, w tym typowanego na zwycięzcę Tomasza Lisa ? Owszem, ale nie tylko.
Maffashion idealnie wpisuje się w ogólnopolski trend wart zauważenia nie tylko przez wiodące media, ale również dziennikarzy i fotoreporterów (niektóre agencje fotograficzne wciąż nie dysponują zdjęciami blogerek z tzw. "ścianki", nad czym ubolewają redaktorzy portali i czasopism) - modę na polskie fashion blogerki .
Czym wyróżniają się ich założycielki? Otóż przede wszystkim tym, że są swoistym pomostem między światem celebrytów, salonów i imprez a światem zwykłych ludzi (do tej listy nie zalicza się jednak Kasia Tusk , która, jakby nie patrzeć, taką znowu "zwykłą dziewczyną" przecież nie jest).
Kuczyńska nigdy nie ukrywała, że jest "zwyczajną dziewczyną z wielkopolskiego Złotowa ", czym zyskała wielu fanów. Nie kreowała się też (wtedy) na gwiazdę. Na swoim Facebooku z jednej strony umieszczała swoje zdjęcia w modnych i niekiedy drogich stylizacjach, a z drugiej ujęcia, na których w czapce z daszkiem pałaszuje frytki.
Podejście "blisko ludzi", jest często głównym atutem blogerek. Stosują je inne popularne polskie szafiarki - Jessica Mercedes Kirschner i Tamara Gonzalez Perea , czyli Macademian Girl . Nie jesteśmy gwiazdami, choć pewnie powoli i mimowolnie się nimi stajemy - twierdzą zgodnie dziewczyny. - Ludzie nam wierzą, bo jesteśmy jednymi z nich.
A jednak ani Macademian Girl , ani Jessica nie były nominowane w plebiscycie internetstandard.pl , choć - zdaniem wielu - ich blogi modowe i stylizacje, jakie tam prezentują, są o wiele bardziej odważne, imponujące, osadzone w aktualnych trendach i bardziej kreatywne niż to, co umieszcza na swoim blogu Maffashion . Niektórzy zarzucają wręcz stylizacjom Kuczyńskiej nijakość i monotonność.
W zdobyciu popularności pomagają jej coraz mocniej portale plotkarskie, które już podchwyciły, że Maffashion "dobrze się klika", oraz magazyny modowe, np. "K MAG", w którym wystąpiła w sesji okładkowej. Kuczyńska gościła również w programie Kuby Wojewódzkiego .
Julia Kuczyńska K MAG
K MAG
Wierzymy jednak, że gdyby nie miała potencjału, Julii Kuczyńskiej nawet przy najlepszych chęciach nie udałoby się do tego stopnia wypromować. Julia odznacza się tym, czym Kate Middleton - jest "uroczą dziewczyną z ludu". Dosyć ładną, całkiem miłą i raczej (wbrew pozorom) mało kontrowersyjną. A, jak podkreśla Karolina Korwin Piotrowska w swojej niedawno wydanej "Bombie" , w Polsce (i wcale nie tylko w Polsce!) przeciętność , czy też zwyczajność (jak kto woli) świetnie się sprzedaje. Kariera Kuczyńskiej jest dowodem na to, że każdy może przy odrobinie szczęścia i sporej ilości pracy zdobyć swoje pięć minut.
Juli Kuczyńskiej serdecznie gratulujemy zwycięstwa!