Wystąpiła w kampanii adidas, teraz grożą jej gwałtem. Powodem są jej nieogolone nogi

Udział szwedzkiej modelki, Arvidy Byström, w najnowszej kampanii reklamowej adidasa wywołał lawinę nieprzychylnych komentarzy pod jej adresem, łącznie z groźbami. Powodem miałyby być jej nieogolone nogi.

Arvida Byström, szwedzka fotografka, modelka i artystka wizualna, została zaproszona do udziału w kampanii adidas Originals (ta sama marka właśnie nominowała pierwszą w swojej historii polską ambasadorkę). Byström ma jeszcze jedną charakterystyczną cechę - jako aktywistka ruchu "no shave", w swoich pracach pokazuje pokryte włosami ciało, chętnie eksponuje też inne, powszechnie nieakceptowane "niedokonałości", np. cellulit czy krosty. Swoje nieogolone łydki Szwedka wyeksponowała też w klipie reklamowym adidasa.

 

ZOBACZ ZDJĘCIA, KTÓRE WZBUDZIŁY TYLE KONTROWERSJI >>>

"Brudaska"

Na filmik, kiedy tylko pojawił się w sieci, spadła lawina krytyki, której ostrze internauci skierowali głównie w stronę Arvidy. Pod filmikiem na Youtubie modelka została zwyzywana od "brudasek", "paskud" i "degeneratek".

Może nordyckie kobiety wcale nie są takie ładne... Wiedziałem, że są najbardziej zdegenerowane przez feminizm, ale nie, że są kudłate jak małpy - czytamy w jednym z oburzających komentarzy.

Niestety na wyzwiskach się nie skończyło. W prywatnych wiadomościach Byström znalazła groźby karalne. Na Instagramie Szwedka opublikowała zdjęcie z planu kampanii, pod którym ostro skomentowała sytuację:

Moje zdjęcie z kampanii reklamowej dla adidasa wywołało mnóstwo wulgarnych komentarzy. Jestem pełnosprawną, białą, cispłciową kobietą, której jedyną nonkonformistyczną cechą jest niegolenie nóg. W prywatnych wiadomościach dostaję pogróżki, ludzie dosłownie grożą, że mnie zgwałcą.

Pod wpisem Arvidy, który polubiło prawie 19 tys. osób, pojawiło się kilkaset komentarzy, w których użytkownicy aplikacji wyrażają wsparcie dla modelki i podziwiają jej odwagę.

ZOBACZ ZDJĘCIA, KTÓRE WZBUDZIŁY TYLE KONTROWERSJI >>>

Więcej zdjęć Szwedki możesz zobaczyć na jej prowokującym Instagramie, gdzie obserwuje ją prawie 200 tys. osób.

"Ikony jutra"

Dlaczego adidas zaprosił do współpracy właśnie kontrowersyjną Byström? "Superstar" to najnowsza, jesienno-zimowa kampania adidasa, której motywem przewodnim jest autentyczność. Wzięły w niej udział osoby ze świata mody, sportu i kultury, określone jako "ikony jutra". Poza szwedzką artystką adidas zaprosił do współpracy m.in. twórczynię muzyki elektrycznej Madame Gandhi i muzyka Xiuhtezcatla Martineza.

To cię zainteresuje:

Crocsy znów na wybiegu! Wersję na megaplatformie proponuje Balanciaga. Ktoś to będzie nosił?

Wypowiedziała publiczną wojnę trądzikowi. Pokazała zdjęcia przed i po - metamorfoza jest spektakularna

Przed tobą wielkie wyjście? Dzięki temu trikowi, twój dekolt będzie wyglądać olśniewająco

Więcej o: