Ranking opracowany przez agencję Tribe Dynamics obejmuje nazwiska dwudziestu influencerów z dziedziny mody i urody, porządkując ich według earned media value, czyli tzw. ekwiwalentu reklamowego. Każdej publikacji przypisano konkretną wartość pieniężną, oceniając, jaką kwotę musiałaby dana marka przeznaczyć na reklamę, by wygenerować porównywalny zysk. Według Tribe Dynamics to właśnie Julia Kuczyńska zarobiła dla marek modowych w 2016 r. najwięcej - w sumie prawie 65 milionów dolarów.
Maffashion (Julia Kuczyńska) zajęła pierwsze miejsce w rankingu blogerów generujących rekordowe zyski dla marek modowych i kosmetycznych screen wwd.com
Skąd ta astronomiczna kwota, skoro nazwiska z dalszych pozycji rankingu mają zdecydowanie więcej fanów niż Polka? Chodzi również o zaangażowanie osób obserwujących danego blogera i ich gotowość do kupowania tego, co nosi ich idolka. A to wcale nie zależy od rozpoznawalności na arenie międzynarodowej. Przykład? Na drugim miejscu rankingu uplasowała się założycielka kanału YouTube Nikkie Tutorials. Filmy Nikkie de Jager regularnie ogląda ponad 6 milionów osób, ale autorka zarobiła dla marek "jedyne" 59 mln USD.
Stylizacje Maffashion w Paryżu - ZDJĘCIA
Maffashion przyzwyczaiła się już do oglądania swoich zdjęć w zestawieniach najlepszych stylizacji na Vogue.com czy Harpersbazaar.com. W tym tygodniu zdążyła też pochwalić się obecnością na łamach papierowej edycji amerykańskiego "Glamour". Jednak widok swojego nazwiska w tytule artykułu na WWD.com był dla niej niespodzianką. Women's Wear Daily, którego drukowana edycja ukazywała się od 1910 r., pozostaje najważniejszym źródłem informacji o branży mody.
Co za dzień! Co za miesiąc! Ciągle nie wierzę, że takie rzeczy się dzieją. TA informacja jest jakimś szokiem nie do opisania! To chyba jedno z najważniejszych wyróżnień, sukcesów, jakie do tej pory mi się przytrafiły! Jedno wielkie WOW!!!! - komentuje swój sukces na Instagramie Maffashion.
Co to oznacza dla samej zainteresowanej? Ogromne pieniądze. W międzynarodowym świecie mody Julia jest już bez wątpienia znaną twarzą, teraz ma szansę stać się znanym nazwiskiem. WWD jest uważnie śledzone przez całą branżę, a dla międzynarodowych korporacji ranking jest jasną wskazówką, komu zaproponować kontrakt jeszcze w tym tygodniu.
Jeśli Maffashion dobrze wykorzysta swoją szansę (pierwszym krokiem mogłoby być uruchomienie anglojęzycznej wersji bloga), może liczyć na bardzo lukratywne międzynarodowe kampanie reklamowe. Dobrym przykładem jest bloger urodowy Manny Gutierrez (miejsce 18), który w tym sezonie został pierwszym mężczyzną w historii reklamującym Maybelline. Julii Kuczyńskiej życzymy sukcesów podobnej skali. Już udało jej się wprawić w osłupienie wszystkich, którym wydawało się, że sława polskich blogerek ogranicza się do warszawskich salonów.