"Millennial pink" to odcień, który należałoby umiejscowić gdzieś pomiędzy grejpfrutem a brzoskwinią. Jest ciepły, przyjemny dla oka, a już na pewno daleki od kiczowatego różu właściwego dla lalek Barbie. Niektórzy nazywają go "Scandi pink", inni określają mianem "Tumblr pink". Niezależnie od tego, jaką terminologię zastosujemy, w tym specyficznym odcieniu różu łatwo się zakochać.
Millennial pink - moodboard Źródła: www.instagram.com/glamandgowns / www.instagram.com/luxgirlme / www.instagram.com/nutreeusa / Kolaż follow.gazeta.pl / Materiały partnerów
Źródła: www.instagram.com/glamandgowns / www.instagram.com/luxgirlme / www.instagram.com/nutreeusa / Kolaż follow.gazeta.pl / Materiały partnerów
"Millennial pink" ukradkiem przedostał się do uprzywilejowanej grupy kolorów, które nie przemijają wraz z nowym przewodnikiem trendów Pantone, ani tym bardziej z sezonową wymianą garderoby. Ale zanim wytłumaczymy, dlaczego ten ciepły róż jest inny niż wszystkie, musimy na moment zagłębić się w teorię powstawania modowych tendencji. Niektóre z nich są jednorazowym kaprysem w postaci wzoru, kroju lub barwy, za którymi nie kryje się nic głębszego. Inne z kolei wynikają z kumulacji wydarzeń społecznych i kulturalnych, nastrojów i emocji. Ich podstawa jest znacznie bardziej rozbudowana, a modny akcent stanowi jedynie wierzchołek góry lodowej, na której w tym wypadku osadzony jest "Millannial pink". Określa on bowiem całe pokolenie tzw. milenialsów (pokolenie Y), którzy widzą w nim cechy właściwe dla ich własnego stylu życia.
Pierwsza z nich to tolerancyjność i otwartość na nowe. "Millennial pink" powstał jako ewolucja koloru "Rose Quartz" wyznaczonego przez Pantone w 2016 roku jako jeden z dwóch najmodniejszych odcieni. Wraz z niebieskim "Serenity" tworzył on płynne zestawienie, w którym trudno było określić granice między jednym a drugim. Instytut uzasadniał swój wybór powołując się na zanikanie różnic pomiędzy tym, co z punktu widzenia kultury damskie i męskie. W nastrojach społecznych dało się wyczuć potrzebę równości i płynności pomiędzy płciami i to nie tylko w dziedzinie mody, ale również pracy czy roli odgrywanej w społeczeństwie. Pokolenie "Y" jest właśnie tym, które żyje bez granic. Funkcjonując w "globalnej wiosce" połączonej siecią zwaną i nternet, nie ma potrzeby kurczowo trzymać się tradycyjnych wzorców. Mężczyzna ubrany w róż, czy kobieta na stanowisku prezesa nikogo w tym pokoleniu nie dziwi .
Millennial pink - ubrania i dodatki Źródło: www.instagram.com/ / Kolaż follow.gazeta.pl / Materiały partnerów
Źródło: www.instagram.com/the_motay / Kolaż follow.gazeta.pl / Materiały partnerów
"Millennial pink" uważany jest za kolor androgy niczny, a więc nie da się go przypisać ani do jednej, ani do drugiej płci. Jest również plastyczny, a więc może być bohaterem stylizacji w klimacie glamour, tak samo jak stylizacji z pogranicza stylu punk. Z jednej strony uspokaja, z drugiej pobudza do aktywnego przeżywania i cieszenia się każdym dniem. Dla pokolenia milenialsów jest również kolorem nostalgicznym, ponieważ kojarzy się z beztroskim dzieciństwem przypadającym na lata 80. i 90. oraz wszystkimi rzeczami, których dzisiaj już nie ma: oryginalną gumą balonową, starymi banknotami, getrami z lycry czy "Troskliwymi misiami".
Zabawy na świeżym powietrzu w dorosłym życiu zastępuje różowy iPhone , którym wykonujemy perfekcyjne zdjęcia dla instagramowych fanów, jednocześnie tęskniąc za tym, co było. "Millennial pink" to również nowa czerń, kolor, który dzięki swojej tran sgresyjności staje się neutralny, a więc idealny jako baza modowych i wnętrzarskich stylizacji. Pokolenie "Y" doskonale wie, jak go używać, bo znacznie mniej przejmuje się oceną ze strony innych, a znacznie bardziej dostępem do morza informacji na temat nowych inspiracji i sposobów myślenia.