Millennial pink. Dlaczego stał się kolorem pokolenia milenialsów i jak go nosić?

Kasia Żechowicz
25.05.2017 16:30
Millennial Pink - moodboard

Millennial Pink - moodboard (Źródło: www.instagram.com/nutreeusa/ www.instagram.com/davidbeckphoto/ Kolaż Follow.gazeta.pl)

"Millennial pink", czyli ciepły odcień różu, to fenomen wśród kolorystycznych trendów. Angielska nazwa nadaje mu status barwy całego pokolenia, noszą go i kobiety, i mężczyźni, opanowuje też wnętrza i przestrzeń publiczną.

"Millennial pink" to odcień, który należałoby umiejscowić gdzieś pomiędzy grejpfrutem a brzoskwinią. Jest ciepły, przyjemny dla oka, a już na pewno daleki od kiczowatego różu właściwego dla lalek Barbie. Niektórzy nazywają go "Scandi pink", inni określają mianem "Tumblr pink". Niezależnie od tego, jaką terminologię zastosujemy, w tym specyficznym odcieniu różu łatwo się zakochać.

Millennial pink - moodboardMillennial pink - moodboard Źródła: www.instagram.com/glamandgowns / www.instagram.com/luxgirlme / www.instagram.com/nutreeusa / Kolaż follow.gazeta.pl / Materiały partnerów Źródła: www.instagram.com/glamandgowns / www.instagram.com/luxgirlme / www.instagram.com/nutreeusa / Kolaż follow.gazeta.pl / Materiały partnerów

"Millennial pink" ukradkiem przedostał się do uprzywilejowanej grupy kolorów, które nie przemijają wraz z nowym przewodnikiem trendów Pantone, ani tym bardziej z sezonową wymianą garderoby. Ale zanim wytłumaczymy, dlaczego ten ciepły róż jest inny niż wszystkie, musimy na moment zagłębić się w teorię powstawania modowych tendencji. Niektóre z nich są jednorazowym kaprysem w postaci wzoru, kroju lub barwy, za którymi nie kryje się nic głębszego. Inne z kolei wynikają z kumulacji wydarzeń społecznych i kulturalnych, nastrojów i emocji. Ich podstawa jest znacznie bardziej rozbudowana, a modny akcent stanowi jedynie wierzchołek góry lodowej, na której w tym wypadku osadzony jest "Millannial pink". Określa on bowiem całe pokolenie tzw. milenialsów (pokolenie Y), którzy widzą w nim cechy właściwe dla ich własnego stylu życia.

Pierwsza z nich to tolerancyjność i otwartość na nowe. "Millennial pink" powstał jako ewolucja koloru "Rose Quartz" wyznaczonego przez Pantone w 2016 roku jako jeden z dwóch najmodniejszych odcieni. Wraz z niebieskim "Serenity" tworzył on płynne zestawienie, w którym trudno było określić granice między jednym a drugim. Instytut uzasadniał swój wybór powołując się na zanikanie różnic pomiędzy tym, co z punktu widzenia kultury damskie i męskie. W nastrojach społecznych dało się wyczuć potrzebę równości i płynności pomiędzy płciami i to nie tylko w dziedzinie mody, ale również pracy czy roli odgrywanej w społeczeństwie. Pokolenie "Y" jest właśnie tym, które żyje bez granic. Funkcjonując w "globalnej wiosce" połączonej siecią zwaną i nternet, nie ma potrzeby kurczowo trzymać się tradycyjnych wzorców. Mężczyzna ubrany w róż, czy kobieta na stanowisku prezesa nikogo w tym pokoleniu nie dziwi .

Millennial pink - ubrania i dodatkiMillennial pink - ubrania i dodatki Źródło: www.instagram.com/ / Kolaż follow.gazeta.pl / Materiały partnerów Źródło: www.instagram.com/the_motay / Kolaż follow.gazeta.pl / Materiały partnerów

"Millennial pink" uważany jest za kolor androgy niczny, a więc nie da się go przypisać ani do jednej, ani do drugiej płci. Jest również plastyczny, a więc może być bohaterem stylizacji w klimacie glamour, tak samo jak stylizacji z pogranicza stylu punk. Z jednej strony uspokaja, z drugiej pobudza do aktywnego przeżywania i cieszenia się każdym dniem. Dla pokolenia milenialsów jest również kolorem nostalgicznym, ponieważ kojarzy się z beztroskim dzieciństwem przypadającym na lata 80. i 90. oraz wszystkimi rzeczami, których dzisiaj już nie ma: oryginalną gumą balonową, starymi banknotami, getrami z lycry czy "Troskliwymi misiami".

Zabawy na świeżym powietrzu w dorosłym życiu zastępuje różowy iPhone , którym wykonujemy perfekcyjne zdjęcia dla instagramowych fanów, jednocześnie tęskniąc za tym, co było. "Millennial pink" to również nowa czerń, kolor, który dzięki swojej tran sgresyjności staje się neutralny, a więc idealny jako baza modowych i wnętrzarskich stylizacji. Pokolenie "Y" doskonale wie, jak go używać, bo znacznie mniej przejmuje się oceną ze strony innych, a znacznie bardziej dostępem do morza informacji na temat nowych inspiracji i sposobów myślenia.

Więcej o:
Komentarze (11)
Zaloguj się
  • beata.00

    Oceniono 14 razy 14

    Jak można pisać o pokoleniowości trendu który dopiero powstał? - "...powstał jako ewolucja koloru "Rose Quartz" wyznaczonego przez Pantone w 2016 roku..."

    "Millennial pink" uważany jest za kolor androgyniczny, a więc nie da się go przypisać ani do jednej, ani do drugiej płci." - co za bzdura, spytajcie jakiekolwiek mężczyznę choćby i młodego, zresztą sami artykuł opatrzyliście zdjęciami damskich akcesoriów.

    "Dla pokolenia milenialsów jest również kolorem nostalgicznym, ponieważ kojarzy się z beztroskim dzieciństwem przypadającym na lata 80. i 90." - albo macie problem z określeniem pokolenia albo z matematyką, moje dzieciństwo przypada na koniec lat 80. i lata 90. i mam już 33 lata, mileniasi to obecni dwudziestoparolatkowie i nastolatki nie pamiętające PRLu i przemian na początku lat 90.

  • kontonagazeta001

    Oceniono 9 razy 7

    tak to jest dorobić ideologię i stworzyć 'nowy' komercyjny 'trend' ;). Amatorów tego 'androgenicznego' różu uprzejmie informuje, ze to popularny w pokoleniu naszych bać róż na gacie ;> I z gaciami zawsze będzie kojarzyć :)

  • sztucznamrowka

    0

    Ładny kolor ale ta ideologia to już przesada.....

  • 1pieguski

    0

    No dobra. Ale jak go nosić? (obiecujecie w tytule)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX